  • 261. Data: 2017-09-04 12:14:02
    Temat: Re: Komornik z Mławy cd.
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    W dniu 2017-09-04 o 12:08, Liwiusz pisze:

    > Czyli zasada kowal zawinił, cygana powiesili.

    Nie: komornik zawinił, komornik odpowiada.

    To jest zła zasada? Lepszy jest wariant: hulaj komorniku,
    odpowiedzialności nie ma ?

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 262. Data: 2017-09-04 12:16:06
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    > Czyli zasada kowal zawinił, cygana powiesili.

    No teraz tak jest, a chodzi by właśnie tak nie było.

    --
    http://kaczus.ppa.pl

  • 263. Data: 2017-09-04 12:19:40
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    W dniu 2017-09-04 o 11:34, Kris pisze:

    > Nie komornik decyduje

    Faktycznie: komornik decyduje co zajmować nie przejmując się tym, czy
    dana rzecz należy do dłużnika.

    Pytanie. Czy komornik może zająć samochód jeśli ten samochód stoi na
    posesji/terenie dłużnika a dłużnik jest:
    1. nieogarniętym prawnie rolnikiem
    2. urzędem miasta
    3. szpitalem
    4. właścicielem parkingu

    Chciałem jeszcze dodać wariant "dłużnik jest biznesmenem z
    Wołomina/Pruszkowa", ale rozumiem, że w tym przypadku komornik dochowuje
    szczególnej staranności ;)

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 264. Data: 2017-09-04 12:30:49
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.09.2017 o 12:08, Liwiusz pisze:

    > Czyli zasada kowal zawinił, cygana powiesili.

    NIe - Zasłużył komornik, zarabia komornik.
    Zawinił komornik, odpowiada komornik.

    Czyli jak dobrze - to pierwsi po kasę i orderów, jak źle to oni tylko
    wykonywali rozkazy. Coś to przypomina...

    Shrek

  • 265. Data: 2017-09-04 12:32:22
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.09.2017 o 12:07, Liwiusz pisze:

    > Zaczynasz rozumieć.

    Rozumiem - komornikowi robić się nie chce, więc żeby miał jakieś wyniki
    należy zajmować losowe rzeczy losowych ludzi.

    Jak kiedyś z taksówkarzami - on jedzie tylko na Pragę, jak nie chcesz na
    Pragę, to nikt cię nie zmusza do korzystania z taksówki.

    > Bo, jak widać po tobie, byle kto ma mierne szanse na zrozumienie idei
    > egzekucji i tego jak ona działa.

    No tak - na temat konieczności istnienia dostępu do zawodu komornika i
    tego co oni mieliby robić, mogą wypowiadać się tylko licencjonowani
    komornicy, bo inni się nie znają. Ciekawe jak to jest z pedofilami:P

    > Bo komornik robi zajęcia raz w tygodniu.

    Dzielnicowych jest o kilka dwa rzędy więcej niż komorników. Jak się
    podzieli zadania jednego komornika na 30 dzielnicowych to wypadnie jedna
    na tydzień. Nie widzę problemu.
    > Nie chodzi o to, ale trzeba mieć jakąś podstawową wiedzę i wyobraźnię.
    > Tobie ich brakuje.

    No oczywiście. Tylko komornicy taką wiedzę i wyobraznie posiadają.
    Niestety nie wolno im z niej korzystać (czego bronią jak
    niepodległości). To wytłumacz - jaką konkretnie wiedzę i wyobrażnie musi
    posiadać komornik, żeby nakleić naklejką na wszystkim co mu każe
    wierzyciel i nie ponosić za to żadnej odpowiedzialności

  • 266. Data: 2017-09-04 12:34:53
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-09-04 o 12:14, Wojtek pisze:

    > Nie: komornik zawinił, komornik odpowiada.

    Ale gdzie tu wina, skoro komornik nie może ocenić w momencie egzekucji
    do kogo należy rzecz? Ma losować?

    > To jest zła zasada? Lepszy jest wariant: hulaj komorniku,
    > odpowiedzialności nie ma ?

    Taka zasada jest gorsza, przy czym ona nie obowiązuje nawet obecnie.
    Ale jak ci wygodniej do prowadzenia dyskusji, to możesz założyć, że taka
    zasada istnieje. Tylko wówczas nie ze mną dyskutuj, bo szkoda mi czasu.

    --
    Liwiusz

  • 267. Data: 2017-09-04 12:39:54
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 4 września 2017 12:19:42 UTC+2 użytkownik Wojtek napisał:

    > Pytanie. Czy komornik może zająć samochód jeśli ten samochód stoi na
    > posesji/terenie dłużnika a dłużnik jest:
    > 1. nieogarniętym prawnie rolnikiem
    nie ma zakazu zajmowania nierozgarniętym rolnikom
    > 2. urzędem miasta
    A czemu nie jeśli urząd miasta jest dłużnikiem?
    > 3. szpitalem
    Zajmowanie mienia nalężącego do szpitali to żadna nowość
    > 4. właścicielem parkingu
    Skoro właściciel parkinkgu jest dłużnikiem to dlaczego nie zająć?

    A jak Ty byś na te pytania odpowiedział?

    > Chciałem jeszcze dodać wariant "dłużnik jest biznesmenem z
    > Wołomina/Pruszkowa", ale rozumiem, że w tym przypadku komornik dochowuje
    > szczególnej staranności ;)

    I takich biznesmenów licytują.

  • 268. Data: 2017-09-04 12:46:54
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.09.2017 o 12:39, Kris pisze:

    > I takich biznesmenów licytują.

    Chyba że mają bram mleczny (albo z kurczakami;)

    Shrek

  • 269. Data: 2017-09-04 13:03:39
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    W dniu 2017-09-04 o 12:39, Kris pisze:

> [...]
    > Zajmowanie mienia nalężącego do szpitali to żadna nowość
    > Skoro właściciel parkinkgu jest dłużnikiem to dlaczego nie zająć?

    Czyli przychodzi komornik do zadłużonego miasta (analogicznie: szpitala
    czy właściciela parkingu), wchodzi na ulicę - zarządzaną przez miasto i
    zajmuje 3 pierwsze samochody.
    Przecież (zastosuje argumentację Liwiusza i Twoją chyba również)
    komornik nie ma czasu na sprawdzanie, czyją własnością są auta a dowód
    rejestracyjny też o niczym nie świadczy.
    To jest prawidłowe?

    > A jak Ty byś na te pytania odpowiedział?

    Na wszystkie pytania powinna być taka sama odpowiedź. Moim zdaniem
    powinna brzmieć: nie. Dopiero po sprawdzeniu własności - może zajmować.

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 270. Data: 2017-09-04 14:05:17
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 4 września 2017 13:03:41 UTC+2 użytkownik Wojtek napisał:

    > Czyli przychodzi komornik do zadłużonego miasta (analogicznie: szpitala

    > To jest prawidłowe?

    Zauważ że ja tylko odpowiedziałem na Twoje pytania.
    Pytałes czy jeśli samochód stoi na posesji dłużnika a dłużnikiem jest nierozgarnięty
    rolnik, urząd miasta, szpital, właściciel parkingu to czy komornik może auta zając.
    Odpisąłem ze jest możliwość zajmować auta nierozgarniętemu rolnikowi, um, szpitalowi
    i właścicielowi parkingu.
    Teraz dodałeś założenie że "3 pierwsze samochody"
    Jeśli należą do tych co wyżej wymieniłeś(um, szpital itd.) to czy to będa 3 pierwsze
    na parkingu czy 3 ostatnie to zająć komornik może. Kolejność parkowania nie ma
    znaczenia;)

    > Na wszystkie pytania powinna być taka sama odpowiedź. Moim zdaniem
    > powinna brzmieć: nie. Dopiero po sprawdzeniu własności - może zajmować.

    I ma dać dłużnikowi czas na to aby zdążył takie auto sprzedać?
    Ciągle mylisz zajęcie z licytacją chyba.
    Przecież to ze komornik auto zajął nie jest równoznaczne z tym że bezie to auto
    licytowane i sprzedane.