  • 191. Data: 2017-09-03 02:30:36
    Temat: Re: Komornik z Mławy cd.
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-09-02 o 22:07, Kris pisze:

    > Co do Liwiusza to z nim wyjaśniaj ale mnie ciekawi gdzie ja kłąmię
    > Linka dawaj.

    "Kilka razy już tu m.in. tłumaczono Tobie że wpis w dowodzie nie znaczy
    ze wpisana tam osoba jest właścicielem."

    Pozdrawiam

  • 192. Data: 2017-09-03 06:49:03
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    Kris <k...@g...com> pisze:

    > Znów odleciałeś
    > Przypominam ze dyskusja była o mozłiwości sprawdzenia w momencie
    > zajęcia. A wtedy to w najlepszym wypadku w DR komornik może
    > zajrzec. Jeżeli mu dłuznik DR pokaże. Na sprawdzenie jest czas
    > później.
    > I pomijając sporadyczne przypadki gdzie komornik prawo złamał to auto
    > nie należące do dłuznika zlicytowane nie będzie

    Na zdrowy chłopski rozum: przepis "o zajmowaniu we władaniu" powinien
    być batem na kombinujących dłużników gdy stan formalny nie odpowiada
    stanowi faktycznemu. Wygoda komorników nie powinna dyktować jego
    "super uproszczonego stosowania" szczególnie wobec bardzo drogich rzeczy.

    Jeśliby "rolnik spod Mławy" swoje pole obrabiał (zawsze) starym rzęchem a
    "jego" nowy drogi ciągnik pracował na okrągło na polu dłużnika to czy
    zajęcie ciągnika kłóciłoby się strasznie z naszym poczuciem sprawiedliwości?
    Poczucie sprawiedliwości zostało pokazowo zgnojone przez wywiedzenie
    "władania" aż tak kosztowną rzeczą z zastania na polu dłużnika (raz?)
    podczas komorniczego zajazdu, ignorowanie protestów przy zajmowaniu i
    bardzo szybką sprzedaż.

    Na zdrowy chłopski rozum siła dowodu na "władanie przez dłużnika"
    szczególnie przy "wątpliwościach formalnych" powinna być dostosowana do
    wartości zajmowanej rzeczy. Dla pojedynczej taniej dupereli w masie
    zajmowanych rzeczy może wystarczyć że jest w terenie/mieszkaniu dłużnika.
    Dla (bardzo) drogiej rzeczy (prawie nowy samochód) siła dowodu
    przy "wątpliwościach formalnych" powinna być całkiem inna skoro prowizja
    komornika też będzie "nie procentowo" znacznie większa.

    A to jak bardzo ktoś "przegiął pałę" powinno decydować o tym ile powinien
    zabulić. Zasada że ile by nie przegiął to ma pozostać całkowicie
    bezkarny jest/byłaby czystą zachętą do nadużyć. Jak przegiął ostro a
    potem jeszcze (długo i) uporczywie trwał w błędzie to niech skurwiel płaci,
    słono płaci. Skurwiel komornik *TEŻ*.

    Zawsze będziemy mieć zgniły kompromis między skutecznością/sprawnością
    działań komorników wobec wierzycieli kombinatorów a krzywdą nie dłużników.
    Tylko że ten kompromis nie musi cuchnąć aż pod niebiosa.

    --
    A. Filip

  • 193. Data: 2017-09-03 10:47:43
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 3 Sep 2017 02:22:11 +0200, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
    wrote:
    > jak jest zarejestrowana na Kowalskiego a używa Wiśniewski to nie
    > zajmują, bo szukają u Kowalskiego.

    Oczywiście, że zajmują. Kowalski ma w zębach dostarczyć kluczyki
    wyraz z pojazdem.

    --
    Marek

  • 194. Data: 2017-09-03 11:18:53
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 2 września 2017 22:47:29 UTC+2 użytkownik Shrek napisał:

    > Albo się uda, bo złoży nie do tego sądu, albo zrobi jakiś błąd formalny,
    > albo... Skoro się nie uda, to pochuj próbują?

    Z drugiej strony jest wierzyciel(biedna matka szóstki dzieci którym tata alimentów
    nie płąci;)) który naciska aby komornik próbował

    > Trochę się od czasu do czasu pojawia. Chłopaki z Mławy jak się okazało
    > zrobili sobie z tego normalną działalność.

    Są od tego odpowiednie organa żeby taką działalność przerwać
    A słyszałeś żeby masowo
    > obcinali palce dla okupu? Skoro nie to można taką możliwośc prawnie
    > dopuścić?

    Dopuścić nie ale wyeliminowąć takich obcinających jest chyba dobrym pomysłem?

    > Na razie przykład twojej matki pokazuje że jak trzeba odzyskać dług to
    > są bezskuteczni,
    A to zgoda
    Podobno mama jako wierzyciel mogłaby komornikowi nakazać zając auto i bar bo gość
    "włada"
    Ale aż tak daleko sie nie posunelismy póki co.
    > a przykład rolnika z Mławy, że jak chcą z tego uczynić
    > sobie bandycką działalność, to są zajebiście skuteczni.

    Trochę nie halo jest jako przykład patologię, czy przestępczą działalność pokazywać
    Aczkolwiek nie trudno wyobrazić sobie sytuację ze ten dłużnik z Mławy sąsiadowi swój
    ciągnik dał/zaparkował aby egzekucji uniknąć. Podobnie jak dłużnik mojej mamy.

    > Co jest takiego egzotycznego w pomyśle, zeby za swoje czyny ponosili
    > odpowiedzialność?

    A czy ja w tej kwestii miałem inne zdanie?

  • 195. Data: 2017-09-03 11:23:33
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 3 września 2017 02:22:21 UTC+2 użytkownik RadoslawF napisał:
    > Telefon do firmy wyjaśnił by sprawę w kilkanaście sekund.

    Akurat w firmie będą udzilać informacji o autach przez telefon. Weż się otrząśnij
    > W opisanym przypadku komornik tego nie sprawdził i przegrał w sądzie.

    Sądy we wcześniejszych instancjach stały po stronie komornika więć sprawa taka
    oczywista nie była.

    > jak jest zarejestrowana na Kowalskiego a używa Wiśniewski to nie
    > zajmują, bo szukają u Kowalskiego.

    Jak jest zarejestrowana na Kowalskiego i Kowalski jest dłużnikiem to auto zajmują

  • 196. Data: 2017-09-03 11:25:12
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 3 września 2017 02:24:40 UTC+2 użytkownik RadoslawF napisał:

    > Bo definiuje.
    Nie

    > Czyli jeśli nie masowo to zostawić i nie reagować?

    Gdzieś tak napisałem

  • 197. Data: 2017-09-03 11:27:38
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 3 września 2017 02:28:48 UTC+2 użytkownik RadoslawF napisał:
    Skutecznie załatwił wam niekorzystną (dla was)
    > zmianę przepisów. :-)

    Odlatujesz?

    > No zobacz a jeszcze niedawno pisałeś że jak właściciel się nie
    > upomni to komornik ma zlicytować.

    Gdzie i kiedy tak napisałem?

    > Powoli zaczyna docierać?

    CKM z Ciebie;)

  • 198. Data: 2017-09-03 11:29:27
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 3 września 2017 02:30:46 UTC+2 użytkownik RadoslawF napisał:

    > "Kilka razy już tu m.in. tłumaczono Tobie że wpis w dowodzie nie znaczy
    > ze wpisana tam osoba jest właścicielem."

    Gdzie tu jest kłamstwo? Rozwiń proszę

  • 199. Data: 2017-09-03 11:30:39
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.09.2017 o 11:18, Kris pisze:

    > Z drugiej strony jest wierzyciel(biedna matka szóstki dzieci którym tata alimentów
    nie płąci;)) który naciska aby komornik próbował

    Z trzecie strony większość złodziei ma rodzinę do wykarmienia... Żaden
    argument. Od tego jest pomoc społeczna, a nie okradanie przypadkowych
    ludzi.

    > Są od tego odpowiednie organa żeby taką działalność przerwać

    Ale co przerwać, skoro zajebywanie nieruchomości przypadkowym ludziom
    jest zgodne z prawem. Przecież nawet przyjechała policjia i stwierdziła,
    że oni tam nic do roboty nie mieli.

    > A słyszałeś żeby masowo
    >
    > Dopuścić nie ale wyeliminowąć takich obcinających jest chyba dobrym pomysłem?

    Dokładnie tak samo jak komorników co im się nieswoje do rąk przykleja.
    Zresztą o tym właśnie mówi ten wyrok.

    > A to zgoda
    > Podobno mama jako wierzyciel mogłaby komornikowi nakazać zając auto i bar bo gość
    "włada"

    No podobno...

    > Ale aż tak daleko sie nie posunelismy póki co.

    No jak widzisz, mozna, ale jak przychodzi co do czego, to twoja matka
    długu nie odzyskała, a chłop z ciągnika za długi sąsiada wyskoczył. Tak
    to działa w praktyce.

    > Trochę nie halo jest jako przykład patologię, czy przestępczą działalność pokazywać

    Jak najbardziej tego. Bo jeszcze rok temu tego komornika bronili jako
    (również na tej grupie) jako praworządnego obywatela, wykonywującego
    zajebistą robotę w służbie społeczeństwa. A tymczasem to zwykły gangster
    był.

    > Aczkolwiek nie trudno wyobrazić sobie sytuację ze ten dłużnik z Mławy sąsiadowi
    swój ciągnik dał/zaparkował aby egzekucji uniknąć. Podobnie jak dłużnik mojej mamy.

    Nietrudno też sobie wyobrazić, że dłużnik swój samochód "sprzedał"
    tobie. Dawaj kluczyki!

    > A czy ja w tej kwestii miałem inne zdanie?

    No chyba masz - bo pisałem to pod postem Liwiusza, a ty przybiegłeś go
    bronić. Skoro nie masz, to w czym problem - zgadzamy się. Zajął nieswoje
    niech płaci - normalna sprawa.

    Shrek

  • 200. Data: 2017-09-03 11:34:50
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "A. Filip"

[...]
    ---
    Osobiście uważam, że komornikom powinno się obcinać ręce :-)