  • 391. Data: 2017-09-07 10:42:27
    Temat: Re: Komornik z Mławy cd.
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Przykład (z życia):
    Komornik odwiedza nieruchomość dłużnika i stwierdza, że jest w całości wynajmowana,
    zajmuje należności z najmu u najemcy, a całą korespondencję kieruje na tenże adres o
    którym wie, ze dłuznik tam nie mieszka (bo asesor był i widział na własne oczy i
    zaprotokołował w notatce w aktach).
    Przed sądem komornik twierdzi, że korespondencję kierował na adres zamieszkania
    (wskazany przez wierzyciela),a sąd nawet nie rozpatruje skargi (z przyczyny
    "zakończenia egzekucji" i rzekomego doręczenia postanowienia pod powyższy adres.
    Przy czym było wyjątkowo łatwo zarówno wierzycielowi jak i komornikowi ustalić
    prawidłowy adres do doręczeń (z EDG).
    Generalnie *świadome* kierowanie korespondencji pod błędne adresy to plaga polskiego
    sądownictwa i winna wreszcie zostać ukrócona (cos tam próbują w elektrycznym nie wiem
    z jakim skutkiem).
    BTW komornik znany medialnie z zawieszenia go przez MS (egzekwował coś od emerytki i
    takim samym nazwisku), po czym spokojnie wrócił do prowadzenia kancelarii.
    Zawieszenia winny być zamienione na dozywotnie zakazy wykonywania zawodu.
    Po składzie licznych kancelarii widać, że zawód staje się rodzinny i pokoleniowy.

    -----

  • 392. Data: 2017-09-07 11:00:30
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    W dniu 2017-09-07 o 10:42, ąćęłńóśźż pisze:
    > Zawieszenia winny być zamienione na dozywotnie zakazy wykonywania zawodu.

    Bez przesady. Każdy mógł popełnić błąd.
    Zawieszenie na jakiś czas, na tak długi, by komornicy byli zmotywowani
    do rzetelnej pracy.

    Natomiast ja bym zniósł termin reklamacji, skargi na działanie komornika
    (można to uogólnić na wszystkich urzędników). Nie ma przedawnienia,
    przeterminowania skargi. Jak komornik popełnił błąd (kogoś skrzywdził)
    10 lat temu i nie poniósł za to odpowiedzialności - to niby dlaczego
    teraz nie mógłby za to odpowiadać?

    > Po składzie licznych kancelarii widać, że zawód staje się rodzinny i pokoleniowy.

    Wszelkie kliki trzeba rozbijać.

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 393. Data: 2017-09-07 11:18:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    W dniu czwartek, 7 września 2017 09:50:27 UTC+2 użytkownik J.F.
    napisał:

    >Za ciągnik rolnik z Mławy dostał 80tys

    To jest dobrowolna wyplata komornika, postraszonego solidnie
    telewizją.
    Ktory sam uznal, ze ciagnik byl warty 80 tys.
    Gdyby jednak doszlo do sprawy w sadzie ... to jaka byla wartosc ?

    W dodatku mozesz miec sprawe, ze samochod kupiles np za 100 tys, po
    roku komornik ukradl, telewizja pomogla ... i przeciez wiadomo, ze
    pojazd po wyjechaniu za prog salonu traci 30% wartosci ...

    >a o kolejne 200tys zadośćuczynienia toczy się sprawa w sądzie
    >Czyli jest tak jak np. Shrek chce żeby było;)

    Pod warunkiem, ze sad slusznosc zarzutu poprze.
    Bo sprawe w sadzie zawsze mozna wytoczyc, ale jak sad uzna, ze
    przeciez wszystko bylo zgodnie z przepisami i komornik nic tu nie jest
    winny ... to chyba nie o to Shrekowi chodzilo.

    Jakos sie nie moglem doczytac w mediach: sprzeciw do sadu przeciw
    egzekucji zlozono ?
    Sad zdazyl rozpatrzyc przed terminem przepisowej sprzedazy ?
    I tam stwierdzil - wstrzymanie, zwrot, czy oddali sprzeciw z powodu
    sprzedazy ciagnika ?

    A dalej ... w sytuacji z Mlawy, osoba trzecia, czyli wlasciciel
    ciagnika, ma prawo cos do protokolu zglaszac ?
    Czy wystarczy, ze dluznik nie jest obecny, i komornik ma
    ciagnik/pojazd/inna rzecz bez zadnych zastrzezen ?
    A sad oczywiscie mowi, ze wszystko zgodnie z przepisami ...

    J.

  • 394. Data: 2017-09-07 11:20:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" napisał w wiadomości grup

    czasem wiadomo - pieniedzy mi nie chce oddac, a mercedesem jezdzi.
    Stad w przepisach wiele mozliwosci przewidzianych ... i trudno miec o
    nie do komornikow pretensje.

    -----
    > Jako wierzyciel - przecież to wierzyciel zajmuje

    J.

  • 395. Data: 2017-09-07 11:47:40
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 7 września 2017 11:18:20 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    > To jest dobrowolna wyplata komornika, postraszonego solidnie
    > telewizją.
    > Ktory sam uznal, ze ciagnik byl warty 80 tys.

    Masz coś na poparcie powyzszego

    > Gdyby jednak doszlo do sprawy w sadzie ... to jaka byla wartosc ?

    Pewnie by jakiś rzeczoznawca ustalił.

    > Pod warunkiem, ze sad slusznosc zarzutu poprze.
    > Bo sprawe w sadzie zawsze mozna wytoczyc, ale jak sad uzna, ze
    > przeciez wszystko bylo zgodnie z przepisami i komornik nic tu nie jest
    > winny

    Jak sad ostatecznie stwierdzi że niewinny a tylko media sprawę rozdmuchały.

    ... to chyba nie o to Shrekowi chodzilo.

    A to niech już Shrek doprecyzuje
    Wg mnie jak komornik błąd popełni to stratę powinien wyrównać
    Jak popełnił przestępstwo to winien być ukarany.
    Co do zadośćuczynienia to jak wszędzie- poszkodowany udowodni jakie poniósł straty to
    sprawca winien je wyrównać.
    A tak na marginesie Lepper mi się przypomniał jak swego czasu drogi blokował i
    transportowcy wykuliczali jakie to oni milionowe straty ponoszą. Lepper się wtedy
    zapytał czy te milionowe obroty(jak blokad nie było) to są w pity wpisane. Bo skoro
    każdy dzień blokady to 100tys strat to znaczy że taki przedsiębiorca 100tys dziennie
    zarabia jak blokady nie ma więc w pitach winno być
    Ciekawym jestem jak pełnomocnik rolnika z Mławy te 200tys wyliczył- tym bardziej ze
    ponoć jakiś sponsor zaraz po egzekucji rolnikowi swój ciągnik użyczył i robić maił
    czym. I nie żebym te 200tys kwestionował tylko ciekawi mnie jak to uzasadnione. No i
    znając życie rolnik z tego ew 50tys dostanie a 150 pełnomocnik;)

> [...]
    > Sad zdazyl rozpatrzyc przed terminem przepisowej sprzedazy ?
    > I tam stwierdzil - wstrzymanie, zwrot, czy oddali sprzeciw z powodu

    Tam samo zajęcie pewnie było zgodne z prawem tylko później rolnik terminów nie
    dotrzymała a i komornik za szybko, niezgodnie z prawe sprzedał. Co do zajęcia samego
    to tam chyba było ok

> [...]
    > ciagnik/pojazd/inna rzecz bez zadnych zastrzezen ?
    > A sad oczywiscie mowi, ze wszystko zgodnie z przepisami ...

    A tu niech się Liwiusz wypowie jak być powinno
    Wg mnie winno być tak: dłużnik przy zajęciu mówi "to nie moje" wpisuje się to
    zastrzeżenie do papierów i ustala właściciela.

  • 396. Data: 2017-09-07 11:49:44
    Temat: Re: Komornik z Mławy cd. [skuteczność zażalenia na komorników "może" być teoretyczna?]
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> pisze:
> [...]
    > ciagnik/pojazd/inna rzecz bez zadnych zastrzezen ?
    > A sad oczywiscie mowi, ze wszystko zgodnie z przepisami ...

    Sprzeciw złożono [1]. Komornik nie odpowiedział w terminie [2].
    Czyli sąd w Mławie "nagrodził" komornika za niezłożenie wyjaśnienia.
    IMHO w takim przypadku komornik/kancelaria komornicza powinni przegrać
    walkowerem w pierwszej instancji.

    [1] http://wyborcza.pl/7,155287,22102747,sprawa-rolnika-
    spod-mlawy-i-zajecia-ciagnika-komornik-wyrzucony.htm
    > Sprawa rolnika spod Mławy i zajęcia ciągnika [...]
    > Małgorzata Kolińska - Dąbrowska ; 17 lipca 2017 | 03:30
    >
    > Był styczeń 2015 r. [...] Sąd w Mławie nie rozpatrzył nawet jego
    > skargi na czynności komornika, "bo traktor został sprzedany".[...]

    https://wpolityce.pl/kryminal/230586-absurd-sad-umor
    zyl-skarge-rolnika-ktoremu-komornik-zajal-i-sprzedal
    -ciagnik-nie-ma-ciagnika-nie-ma-sprawy

    --
    A. Filip

  • 397. Data: 2017-09-07 11:57:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wojtek" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >zmotywowani do rzetelnej pracy.

    >Natomiast ja bym zniósł termin reklamacji, skargi na działanie
    przy komornikach moze to by byc trudne - bo ile ma trzymac zabrane
    rzeczy ?
    Chyba, zeby oddzielic skarge od egzekucji - ale skarge to chyba i
    teraz mozna zlozyc pozno, byleby tylko sad nie zbyl "oddalona z powodu
    zakonczenia egzekucji".

> [...]
    >skrzywdził) 10 lat temu i nie poniósł za to odpowiedzialności - to
    >niby dlaczego teraz nie mógłby za to odpowiadać?

    Ale to tak samo, jak z osoba prywatna.
    Chcesz, zeby cie scigali, bo 30 lat temu nie zaplaciles za parkowanie
    ?
    Juz obecne 5 lat to przegiecie.

    Na zlozenie skargi pare miesiecy czy tam lat powinno wystarczyc, wtedy
    sie sprawa toczy.
    A w innych ... papiery po pewnym czasie do kosza, bo ile mozna je
    trzymac ?

    J.

  • 398. Data: 2017-09-07 12:00:24
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-09-07 o 10:34, Kris pisze:

    > Węz no sprawdź dokładnie.

    Już to sprawdziłem.

    > Ten z Mławy nie pracuje przecież

    Bo sam zrezygnował.
    Ten który przegrał w Sądzie Najwyższym pracuje co zgrabnie pomijasz
    i usiłujesz puścić w niepamięć.

    > Znalazłeś dwa przypadki zajęcia aut w warsztacie to zakąłdam że z googla korzystać
    potrafisz poszukaj więc iine przypadki ze komornik odpowiedział za swoje
    błędy/bezprawną działalność

    No właśnie jakoś słabo mi idzie. Sadu po licytacji spornej rzeczy nie
    chcą się mieszać. Trzeba mec naprawdę niezłego prawnika i ponieść
    spore koszty aby się przez to przebić. Ne znam przypadku aby udało się
    to osobie prywatnej.

    > Po raz kolejny proszę o linka/cytat gdzie kłamałem
    > No chyba ze Ty kłamiesz że ja kłamamałem;)

    Po raz kolejny zapraszam do miejsca gdzie nakłamałeś.
    Było to w tym wątku wiec dla takiego mistrza wyszukiwania nie
    powinno to sprawiać problemu.

    Pozdrawiam

  • 399. Data: 2017-09-07 12:08:46
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    W dniu 2017-09-07 o 11:57, J.F. pisze:

    > przy komornikach moze to by byc trudne - bo ile ma trzymac zabrane rzeczy ?

    Nie musi zwracać rzeczy - jeśli jest to niemożliwe. Może pokryć szkodę.
    Jeśli Kowalski ukradł samochód i sprzedał go. To Kowalski nie może być
    już ukarany? Nie może naprawić szkody?

    > Ale to tak samo, jak z osoba prywatna.
    > Chcesz, zeby cie scigali, bo 30 lat temu nie zaplaciles za parkowanie ?
    > Juz obecne 5 lat to przegiecie.

    A co w tym złego, bym zapłacił za złe parkowanie po 30-stu latach?
    Takie rozwiązanie (bez przedawnienia) motywuje do nie łamania prawa.

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 400. Data: 2017-09-07 12:13:51
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 7 września 2017 12:00:30 UTC+2 użytkownik RadoslawF napisał:

    > Już to sprawdziłem.

    Dawaj cytat/linka z którego wynika że dykutowaliśmy o firmie a nie o kupnie przez
    J.F. auta od Ąckiego.

    >Bo sam zrezygnował

    I sam się do aresztu stawił;)

    > Ten który przegrał w Sądzie Najwyższym pracuje
    popełnił przestępstwo jakieś że winien z zawodu wylecieć?
    > co zgrabnie pomijasz
    > i usiłujesz puścić w niepamięć.

    Sam niżej zaproponowałem żebyś poszukał przypadki że jednako komornicy wylatywali z
    pracy.

> [...]
    > chcą się mieszać. Trzeba mec naprawdę niezłego prawnika i ponieść
    > spore koszty aby się przez to przebić. Ne znam przypadku aby udało się

    Szukaj dalej albo poproś kogoś bardziej obeznanego w goglach

    > Po raz kolejny zapraszam do miejsca gdzie nakłamałeś.
    > Było to w tym wątku wiec dla takiego mistrza wyszukiwania nie
    > powinno to sprawiać problemu.

    Dalej brniesz i się pogrążasz. Ale ok możemy tak dłużej.