  • 271. Data: 2017-09-04 14:16:28
    Temat: Re: Komornik z Mławy cd.
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    W dniu 2017-09-04 o 14:05, Kris pisze:
    > Zauważ że ja tylko odpowiedziałem na Twoje pytania.
    > Pytałes czy jeśli samochód stoi na posesji dłużnika a dłużnikiem jest
    nierozgarnięty rolnik, urząd miasta, szpital, właściciel parkingu to czy komornik
    może auta zając.
    > Odpisąłem ze jest możliwość zajmować auta nierozgarniętemu rolnikowi, um,
    szpitalowi i właścicielowi parkingu.
    > Teraz dodałeś założenie że "3 pierwsze samochody"
    > Jeśli należą do tych co wyżej wymieniłeś(um, szpital itd.) to czy to będa 3
    pierwsze na parkingu czy 3 ostatnie to zająć komornik może. Kolejność parkowania nie
    ma znaczenia;)

    To może ustalmy: komornik zajmuje rzeczy należące do dłużnika czy będące
    na jego terenie? Bo teraz mówisz "Jeśli należą do tych co wyżej
    wymieniłeś(um, szpital itd.)".

    > I ma dać dłużnikowi czas na to aby zdążył takie auto sprzedać?

    Dłużnik i tak miał dużo czasu by swoje rzeczy sprzedać. I jakoś nie
    sprzedał.

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 272. Data: 2017-09-04 14:20:45
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-09-04 o 14:16, Wojtek pisze:
    > Dłużnik i tak miał dużo czasu by swoje rzeczy sprzedać. I jakoś nie
    > sprzedał.

    Sprzedał, sprzedał - dlatego skuteczność egzekucji to jakieś 15%. A ty
    chcesz jeszcze mniej, aby nawet w momencie zajęcia dłużnik mógł pokazać
    faka wierzycielowi.

    --
    Liwiusz

  • 273. Data: 2017-09-04 14:42:00
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.09.2017 o 14:20, Liwiusz pisze:

    > Sprzedał, sprzedał - dlatego skuteczność egzekucji to jakieś 15%.

    Skoro wiadomo że sprzedał, to skąd domniemanie, że to jego?

    > A ty
    > chcesz jeszcze mniej, aby nawet w momencie zajęcia dłużnik mógł pokazać
    > faka wierzycielowi.

    Skoro nie pokazał wcześniej, to znaczy że nieogar, więc w sztuczki się
    nie potrafi bawić... albo że nie jego.

    Shrek

  • 274. Data: 2017-09-04 14:48:03
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-09-04 o 14:42, Shrek pisze:

    > Skoro wiadomo że sprzedał, to skąd domniemanie, że to jego?

    Nie mówimy o tym przypadku, tylko o tym, że komornik przychodzi i
    majątku już dawno nie ma, bo sprzedany. Ty chcesz, aby nawet to, co
    jest, nie można było zająć, aby dłużnik miał jeszcze więcej czasu na
    jego ukrycie.

    > Skoro nie pokazał wcześniej, to znaczy że nieogar, więc w sztuczki się
    > nie potrafi bawić... albo że nie jego.

    Czy nie jego, to się okaże na późniejszym etapie, po raz enty napiszę,
    że na to jest procedura i nie trzeba wymyślać koła na nowo. Chyba że w
    ogóle chcesz zlikwidować egzekucje, wychodząc z założenia, że kto
    chciał, to sobie ukrył, a jak ktoś nie ukrył, to znaczy że nieporadny,
    czyli tym bardziej trzeba go chronić przed egzekucją :)

    --
    Liwiusz

  • 275. Data: 2017-09-04 14:57:38
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.09.2017 o 14:48, Liwiusz pisze:

    > Nie mówimy o tym przypadku, tylko o tym, że komornik przychodzi i
    > majątku już dawno nie ma, bo sprzedany.

    No to jak dawno sprzedany, to skąd pomysł, że wszystko sprzedał, ale
    samochodu nie?

    > Ty chcesz, aby nawet to, co
    > jest, nie można było zająć, aby dłużnik miał jeszcze więcej czasu na
    > jego ukrycie.

    Nie - chcę, żeby jeśli komuś komornik coś niesłusznie zabrał, to żeby
    dostał słuszne odszkodowanie.

    > Czy nie jego, to się okaże na późniejszym etapie, po raz enty napiszę,
    > że na to jest procedura i nie trzeba wymyślać koła na nowo.

    Po raz enty piszemy ci, że sąd najwyższy właśnie podważył wartość tej
    procedury.

    > Chyba że w
    > ogóle chcesz zlikwidować egzekucje, wychodząc z założenia, że kto
    > chciał, to sobie ukrył, a jak ktoś nie ukrył, to znaczy że nieporadny,

    Przecież właśnie tak jest.

    Shrek

  • 276. Data: 2017-09-04 15:03:10
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-09-04 o 14:57, Shrek pisze:

    > No to jak dawno sprzedany, to skąd pomysł, że wszystko sprzedał, ale
    > samochodu nie?

    Mówię o statystyce - i skąd te 15%. Nie mówię, że każdy dłużnik wszystko
    sprzedaje. Czasem coś udaje się zająć.

    > Nie - chcę, żeby jeśli komuś komornik coś niesłusznie zabrał, to żeby
    > dostał słuszne odszkodowanie.

    To dlaczego chcesz rozszerzać odszkodowanie nawet na sytuacje, kiedy nic
    nie zabrał, tylko zajął i jest możliwość dalszego badania sprawy?

    > Po raz enty piszemy ci, że sąd najwyższy właśnie podważył wartość tej
    > procedury.

    Już się wypowiedziałem na temat tego orzeczenia - psucie prawa, i woda
    na młyn takich ignorantów jak ty.

    > Przecież właśnie tak jest.

    No to w ogóle zlikwidujmy egzekucję, zostawiając tę sprawę honorowym
    rozstrzygnięciom.

    --
    Liwiusz

  • 277. Data: 2017-09-04 15:17:02
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Jasne.
    Sam obieg korespondencji 3-4 tygodnie.

    -----

  • 278. Data: 2017-09-04 15:20:14
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    No właśnie jedną z pierwszych standardowych czynności komornika (ustalanie majątku
    dłużnika) jest wystąpienie z zapytaniem do rejestru pojazdów (CEPiK).
    Zajmując pojazd osoby trzeciej komornik więc WIE I MA PEWNOŚĆ za danymi z CEPiKu-u,
    że dany pojazd NIE NALEŻY do dłużnika.

    -----

  • 279. Data: 2017-09-04 15:20:46
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.09.2017 o 15:03, Liwiusz pisze:

    > Mówię o statystyce - i skąd te 15%.
    > Nie mówię, że każdy dłużnik wszystko
    > sprzedaje. Czasem coś udaje się zająć.

    Stąd, że jakiś procent dłuzników to nieogary i tym uda się coś zająć.
    Jak jest ogarnięty i wszystko upłynił to i na samochód będzie miał
    kwity, że go sprzedał, co więcej na 100% będzie w dowodzie nowy
    właściciel (bo to uwiarygodnia wałek). Daj spokój - sprzedał dzieła
    sztuki, telewizor, komputer, stół i lodówkę, a to co najprościej
    udowodnić że sprzedał, czyli samochód zostawił? To ci podpowiada ta
    legendarna logika i doświadczenie, którym podobno trzeba się
    legitymować, żeby dostąpić zaszczytu wykonywania zawodu? Bez jaj. To się
    kupy nie trzyma. Bujać to my, a nie nas.

    > To dlaczego chcesz rozszerzać odszkodowanie nawet na sytuacje, kiedy nic
    > nie zabrał, tylko zajął i jest możliwość dalszego badania sprawy?

    Bo ktoś poniósł stratę, więc należy się za to zadośćuczynienie. Jeśli
    twierdzisz, że to nie jest strata, to ponownie poproszę o twojego lapka
    i kluczyki do samochodu. Oddam bez zbędnej zwłoki zaraz po tym jak sąd
    orzeknie, że powinienem. No daj spokój - przecież to żadna strata dla
    ciebie.

    > Już się wypowiedziałem na temat tego orzeczenia - psucie prawa, i woda
    > na młyn takich ignorantów jak ty.

    Tak. Rozumiemy. Ty się powołujesz na swoja legendarną logikę i
    doświadczenie, a jak ktoś się powołuje na wyrok SN to jest ignorant.
    Można i tak....

    Shrek

  • 280. Data: 2017-09-04 15:40:12
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 4 września 2017 15:20:16 UTC+2 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
> [...]
    > Zajmując pojazd osoby trzeciej komornik więc WIE I MA PEWNOŚĆ za danymi z CEPiKu-u,

    Bzdurzysz podobnie jak Radosław.
    A jeśli dłużnik pojazd kupił i nie poszedł do wydziału komunikacji przerejestrować a
    sprzedający również jeszcze w wydziale komunikacji umowy sprzedażny nie przedstawił.
    Albo jak dłużnik pojazd sprzedał a kupujący nie przerejestrował?
    wtedy w CEPiK wpisany będzie dłużnik pomimo że pojazd już do niego nie należny.