  • 1. Data: 2017-08-25 10:59:10
    Temat: Reklamacja zużytego produktu
    Od: asuszek <a...@g...com>

    Witam

    Nie wiem jak od strony prawnej "ugryźć" reklamację. Klient w marcu 2016 zakupił od
    nas filtry do centrali wentylacyjnej, w czerwcu 2016 złożył reklamację na te filtry
    odesłał je i otrzymał nowy, ulepszony towar (zawierajacy inną lepszą włókninę). W
    listopadzie 2016 napisał znów reklamację ze te filtry które otrzymał w czerwcu 2016
    także są nieodpowiednie bo wyskakuje mu błąd na centrali - był poproszony o odesłanie
    tych filtrów jednak tego nie zrobił, dopiero wczoraj 24 sierpnia 2017 r. odesłał te
    filtry z kartką ze z powodów zdrowotnych nie mógł tego zrobić wcześniej, filtry są
    mocno zużyte (dostał 4 szt) dwie z tych czterech sztuk zostały/ wyglądają na
    wyczyszczone sprężonym powietrzem. Producent centrali zaleca wymianę filtrów co
    kwartał nie rzadziej niż dwa razy do roku, więc ta osoba mogła weoksploatować dane
    filtry i teraz nam przesłąć. Wspomnę że na te filtry nie mielismy nigdy żadnej
    reklamacji. Co możemy w takiej sytuacji zrobić? Mamy życzliwe podejście do klienta,
    jednak ta sytuacja jest dla nas trochę dziwna. Z góry dziękuję za porady.

  • 2. Data: 2017-08-25 11:07:16
    Temat: Re: Reklamacja zużytego produktu
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-08-25 o 10:59, asuszek pisze:
> [...]
    jednak ta sytuacja jest dla nas trochę dziwna. Z góry dziękuję za porady.

    Czy klientem jest konsument, czy firma?

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2017-08-25 11:15:55
    Od: asuszek <a...@g...com>

    W dniu piątek, 25 sierpnia 2017 11:07:23 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:

> [...]
    do klienta, jednak ta sytuacja jest dla nas trochę dziwna. Z góry dziękuję za porady.

    Klientem jest konsument

  • 4. Data: 2017-08-25 11:20:36
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-08-25 o 11:15, asuszek pisze:

> [...]
    do klienta, jednak ta sytuacja jest dla nas trochę dziwna. Z góry dziękuję za

    Czy filtr był rzeczywiście niezgodny z umową?

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2017-08-25 11:32:26
    Od: asuszek <a...@g...com>

    W dniu piątek, 25 sierpnia 2017 11:20:43 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:

> [...]
    do klienta, jednak ta sytuacja jest dla nas trochę dziwna. Z góry dziękuję za porady.

    > Czy filtr był rzeczywiście niezgodny z umową?

    Wg naszej oceny produkt był zgodny z umową, klasa filtracji została zachowana, mamy
    certyfikaty na materiał filtracyjny, wymiary filtrów zostały zachowane. Tak jak
    wspominałam sprzedajemy te filtry innym konsumentom juz 3 lata i nigdy nie było
    reklamacji na ten wyrób.

  • 6. Data: 2017-08-25 11:37:20
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-08-25 o 11:32, asuszek pisze:

> [...]
    wspominałam sprzedajemy te filtry innym konsumentom juz 3 lata i nigdy nie było

    Jeśli filtr jest zgodny z umową, to można reklamację odrzucić. Ponadto
    fakt, że klient odsyła zużyte filtry przeczy temu, że są one niepasujące
    do centrali. To pewnie jakiś pieniacz, który wykorzystuje waszą słabość.

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2017-08-25 11:40:29
    Od: asuszek <a...@g...com>

    W dniu piątek, 25 sierpnia 2017 11:37:27 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:

> [...]
    > fakt, że klient odsyła zużyte filtry przeczy temu, że są one niepasujące
    > do centrali. To pewnie jakiś pieniacz, który wykorzystuje waszą słabość.

    Dziękuję za odpowiedź.

  • 8. Data: 2017-08-25 16:43:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "asuszek" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
> [...]
    >Tak jak wspominałam sprzedajemy te filtry innym konsumentom juz 3
    >lata i nigdy nie było reklamacji na ten wyrób.

    Poinformowac klienta ze lepsze nie beda, oddac pieniadze i niech
    naciaga inna firme.

    A korespondencje zachowac - jak kupi kolejny raz, to juz wiedzial jaka
    jest jakosc :-)

    J.

  • 9. Data: 2017-08-25 17:34:38
    Od: Kviat

    W dniu 2017-08-25 o 16:43, J.F. pisze:
    > Użytkownik "asuszek" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Poinformowac klienta ze lepsze nie beda, oddac pieniadze i niech naciaga
    > inna firme.

    Dlaczego ma oddać pieniądze?

    Nie widzę, albo nie doczytałem, ale jaka była podstawa tej reklamacji?
    Że się za szybko zapchał? Czy że przepuszcza zanieczyszczenia?
    Bo jeżeli to pierwsze, to właśnie może świadczyć o dobrej jakości
    filtra, a to że klient ma wentylację w kotłowni na węgiel, śmieci i
    cholera wie co jeszcze tam ludzie spalają ;), to chyba nie jest problem
    sprzedawcy?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 10. Data: 2017-08-25 17:58:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .pl...

    >Dlaczego ma oddać pieniądze?

    Zeby zawracania d* nie bylo wiecej niz te filtry warte.
    I niech sobie klient szuka nowego dostawcy filtrow :-)

> [...]
    >filtra, a to że klient ma wentylację w kotłowni na węgiel, śmieci i
    >cholera wie co jeszcze tam ludzie spalają ;), to chyba nie jest

    Albo o zbyt dobrej jakosci, kiedy przy przecietnym zapyleniu powietrza
    filtr sie zapycha zbyt szybko.

    I co - bieglego powolywac, ekspertyzy robic ?
    Sa inni klienci, zadowoleni, płacący ...

    J.