  • 31. Data: 2003-02-27 16:08:15
    Temat: Re: Blokady drog
    Od: "Stan_Z" <s...@g...pl>

    Użytkownik "mer" <b...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:b3laq1$kqs$1@news.onet.pl...

    > To chyba wszyscy rozumieją. Ktoś kto buduje fabryke, lub inwestuje w inny
    podobny sposób, ma jeszcze
    > dłuższy okres czekania na zysk. Nie słyszałem, aby któryś z nich blokował
    drogę, bo państwo nie
    > skupuje tego co wytworzył.

    Jak widać na twoim przykładzie to chyba nie wszyscy.
    Tobie chyba jakiś obłąkany nauczyciel powkładał do głowy, że ziemia sama
    rodzi i nie trzeba w nią inwestować. Zaprawde pomysłowy z ciebie Dobromir.
    Coś ty robił na historii w szkole skoro nie wiesz, że takie myślenie zanikło
    ludziom jakieś kilkaset lat temu!!!
    A jeśli chcesz porównać czas budowy nowoczesnego gospodarstwa rolnego od
    podstaw (zero budynków zero ziemi w dobrym stanie agrotechnicznym) i
    doprowadzenie go do stanu w którym przynosiłoby to pierwsze zyski, to musze
    ciebie zmartwić nie starczyło by Ci twojego życia. W przemyśle taka
    inwestycja od podstaw zajmuje od kilku do kilkudziesięciu lat.
    Dlatego też gospodarka rolna przegrała z przemysłową bo obrót kapitałowy
    jest w przemyśle o wiele szybszy i pozwala na szybsze odtwarzanie kapitału
    dla nowych inwestycji.

    Poczytaj wnikliwie historię USA z przełomu wieku XIX i XX to może zrozumiesz
    jak przemysł budował swoją potęgę dzięki nieuczciwym praktykom wobec
    farmerów i dlaczego.

    Stan_Z

  • 32. Data: 2003-02-27 16:11:01
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > (..) I czy jesli "Policja organizuje objazdy" to jest to
    > dopelnienie obowiazku?

    albo może współudział czy pomocnictwo? ;-)

    Pix

  • 33. Data: 2003-02-27 17:01:10
    Od: Wojciech Szweicer <p...@w...onet.pl>

    On 2/27/2003 5:11 PM, pix wrote :

    > albo może współudział czy pomocnictwo? ;-)
    >
    > Pix

    No tak! przeciez kierujac ruchem stwarza koniecznosc pojechania inna,
    dluzsza droga! i nie jest to stan kleski zywiolowej czy czegos w tym
    stylu :)
    - Szwejk

    --
    E-mail: | Moja strona o I Wojnie Swiatowej: |
    wszwejk | http://www.wielkawojna.prv.pl |

  • 34. Data: 2003-02-27 19:36:18
    Od: "mer" <b...@i...pl>

> [...]
    >
    > Poczytaj wnikliwie historię USA z przełomu wieku XIX i XX to może zrozumiesz
    > jak przemysł budował swoją potęgę dzięki nieuczciwym praktykom wobec

    Jeszcze bardziej ci współczuje i kończe.

    mer

  • 35. Data: 2003-02-27 22:19:53
    Od: "JarekT" <t...@w...pl>

    Witam i sie wtrącę

    > A mnie ciekawi dlaczego hołubi się taką pasożytnicza grupę społeczną,
    > która uważa że jej "się należy".
    > Niestety rolnicy zostali mocno zdemoralizowani (nie tylko u nas) tymi
    > wszystkimi systemami dopłat z każdej strony i takie są tego efekty.

    Docierają do mnie wszystkie argumenty typu, że czemu rolnik nie ma
    zbankrutować a szewc i ślusarz może, że co mnie obchodzi droga polska mąka
    bo kupię tańszą zagraniczną, że "żywią i bronią" to już dawno tylko pusty
    slogan itd., itp.
    Ja te argumenty nawet rozumiem.
    Ale nie znam przykładu ani jednego sensownego państwa, które by zarżnęło
    własne rolnictwo.
    Nie wiem, do czego bym sie posunął, gdybym musiał walczyć o przetrwanie
    mojej rodziny.
    Wiem za to, że miałbym wtedy w dupie kwestie prawne i opinie ogółu.

    Raz trafiłem na blokadę i się wkurzyłem jak cholera, chybabym chłopków
    pozabijał.
    Mimo to staram sie kupować produkty polskie. Po warzywa, przetwory mleczne,
    pieczywo itp. produkty chodzimy na targowisko, a nie do hipermarketu, w
    przekonaniu, że może dajemy zarobić naszym rolnikom. Nawet ziemniaki,
    cebulę, jajca wolę kupić "od chłopa". Zresztą uważam, że są lepsze.
    Może to śmieszna postawa, ale cudzy jej osąd mam w ...

    No, to pozdrawiam
    Jarek

  • 36. Data: 2003-02-28 11:57:12
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Darek" [...]
    .

    > Tu to już Twoje zdanie. Nic takiego nie słyszałem że "należy"
    > im się prawo.

    Slabo pan sluchal...
    Im "nalezy sie zaplata zgodna z ich kalkulacja". Nikogo to nie obchodzi,
    ze towar nie jest zamowiony...

    > Sam chyba przyznasz, że porównanie ich pracy do pracy biurowej
    > chyba jest niezbyt trafne. Chodziło mi o pewną grupę społeczną

    To zalezy....
    przy odpowiedniej kalkulacji to "rolnik" moze sobie lezec.
    "zamowi" traktor ktory to zrobi, potek kombajn.....

    > Zwróć uwagę na to że te demonstracje nie są czym nagminnym,
    > pojawiają się co jakiś czas, a w rolnictwie najwięcej pracy jest
    > w okresie wakacyjnym.

    Zwroc uwage, ze LEGALNA demonstracja musi byc wczesniej zgloszona
    i miec okreslony czas....

    > Ich emerytury to też jedna wielka kpina.

    W porownaniu do skladek i w proporcji do emerytur i skladek
    "pracownikow" to emerytury rolnikow sa GIGANTYCZNE..

    > Ale tu powiedzmy że jest to uzależnione od wpłacanych kwot,
    > ja więcej płace i pewnie będę miał kiedyś większą emeryture.
    > Naszczęście za wiele lat :))))

    Naprawde nie wie Pan, ze rolnik rocznie placi mnieje wiecej tyle,
    ile pracownik miesiecznie ?

    > Proszę kwotę na jednego rolnika.

    Nie pamietam al to sa kwartalnie pare stowek...

    > Ale zrozum jak już zasiejesz i zaczniesz chodować zwierzęta nie podasz
    > im hormonu wzrostu. To nie ta sama skala bezwładności.

    > Mnie nie chodzi o błędne inwestycje, tylko o to że oni nie wyprodukują
    > czegoś z miesiąca na miesiąc, takie są bariery natury.

    A "swinska gorka" tez nie powstala z miesaca na miesiac...

    Boguslaw

  • 37. Data: 2003-02-28 12:03:42
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "JarekT" [...]

> [...]
    > bo kupię tańszą zagraniczną, że "żywią i bronią" to już dawno tylko pusty

    A jak Pan reaguje na argumenty .. co mnie obchodzi ze polska maka jest
    tania,
    niech zmniejszaprodukcje i podniosa cene..?

> [...]
    > własne rolnictwo.
    > Nie wiem, do czego bym sie posunął, gdybym musiał walczyć o przetrwanie

    Moze do morderstwa....
    Ale ja pana na pewno bym wtedy nie usprawiedliwial...

> [...]
    > cebulę, jajca wolę kupić "od chłopa". Zresztą uważam, że są lepsze.
    > Może to śmieszna postawa, ale cudzy jej osąd mam w ...

    No to czemu nie daje pan 2 razy wiecej niz chlop chce ?

    Boguslaw

  • 38. Data: 2003-02-28 12:50:40
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    Proponuję przez Ty, tak łatwiej no chyba że masz coś przeciwko

    > Slabo pan sluchal...

    Myślę że nie, pix pisał o "prawie" do blokad, a Ty piszesz
    o czymś innym.

    > To zalezy....
    > przy odpowiedniej kalkulacji to "rolnik" moze sobie lezec.
    > "zamowi" traktor ktory to zrobi, potek kombajn.....

    Czy znasz realia wsi? Odpowiedz szczerze byłeś kiedyś
    na wsi, widziałeś faktury za takowe maszyny rolnicze? Ja tak.
    Wiesz ile to kosztuje? Gdyby rolnik czy zrobił jak mówisz, musiał
    by do tego dopłacić, nawet zakładając że ma zagwarantowany zbyt
    na towar.

    > Zwroc uwage, ze LEGALNA demonstracja musi byc wczesniej zgloszona
    > i miec okreslony czas....

    Ok. Tu się zgadzam, tylko o ile stoczniowcy mogą zamknąć się w swoim
    kręgu nie narażając osób postronnych na nieprzyjemności i w ten sposób
    protestować blokując zakład i walcząc o swoje prawa, o tyle rolnik nie ma
    takich możliwości. Co ma zrobić, blokować własne gospodarstwo?

    Proszę nie odpisywać na temat stoczniowców, to tylko przykład i równie
    dobrze mogli by to być policjańci, czy pracownicy zakładu produkcji kabki
    poprostu nie chcę prowokowac niepotrzebnej dyskusji.

    > W porownaniu do skladek i w proporcji do emerytur i skladek
    > "pracownikow" to emerytury rolnikow sa GIGANTYCZNE..

    Możesz poprzeć przykładem?

    > Naprawde nie wie Pan, ze rolnik rocznie placi mnieje wiecej tyle,
    > ile pracownik miesiecznie ?

    To jest uzależnione od zarobku pracownika, jeżeli ktoś jest dyrektorem
    to pewnie jeszcze więcej płaci w stosunku do rolnika niż napisałeś.

    > A "swinska gorka" tez nie powstala z miesaca na miesiac...

    Tu szczerze mówiąc nie rozumiem o co Ci chodzi.

    Mówiąc ogólnie, nie chodzi o to że popieram takie formy protestu, sam
    pracuje
    w biurze i codziennie muszę dotrzeć do pracy. Miałem przez blokady problemy
    z dojazdem, ale równocześnie rozumiem tych ludzi ponieważ inaczej nie zwrócą
    na siebie uwagi.
    Jak jeden z grupowiczów wyraził się, że pomimo dezaprobaty do blokad zdaje
    sobie sprawę z tego że żadne z państw nie stara się zarżnąć własnego
    rolnictwa,
    a my w tej chwili do tego zmierzamy.
    Rozumiem że w tych czasach trzeba wykazać się inicjatywą i zaradnością
    życiową,
    ale jeżeli 2 rolnikom na 10 zbankrutowały by gospodarstwa, nazwał bym to
    naturalną selekcją
    "słabych jednostek" związaną z kapitalizmem, ale gdy 8 na 10 jest na
    pograniczu bankructwa,
    no to chyba już nie świadczy źle o rolnikach tylko....

    Pozdrawiam

    Darek

  • 39. Data: 2003-02-28 13:10:23
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Darek" <d...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    >
    > Czy znasz realia wsi? Odpowiedz szczerze byłeś kiedyś
    > na wsi, widziałeś faktury za takowe maszyny rolnicze? Ja tak.

    JA MIESZKAM na wsi.

    Oprocz tego dziad byl soltysem, kuzyn jest soltysem..
    J jestem mieszczuch, ktry przeniosl sie na wies, ale nie ta rodzinna...

    > Wiesz ile to kosztuje? Gdyby rolnik czy zrobił jak mówisz, musiał
    > by do tego dopłacić, nawet zakładając że ma zagwarantowany zbyt
    > na towar.

    Jednak tak robia...

    Kiedys zadalem soltysowi "zagadke":
    czy jest U NAS we wsi krowa, ktora daje mleko....
    Okazalo sie, ze sa dwie...

    Boguslaw

  • 40. Data: 2003-02-28 13:18:00
    Od: "pix" <p...@w...pl>

> [...]
    > Wiesz ile to kosztuje? Gdyby rolnik czy zrobił jak mówisz, musiał
    > by do tego dopłacić, nawet zakładając że ma zagwarantowany zbyt

    Dlaczego każdy rolnik z kilkoma ha uważa, że musi zaraz posiadać
    własny traktor czy kombajn?

> [...]
    > protestować blokując zakład i walcząc o swoje prawa, o tyle rolnik nie ma
    > takich możliwości. Co ma zrobić, blokować własne gospodarstwo?

    Dobry pomysł - może być ;-)

    > Tu szczerze mówiąc nie rozumiem o co Ci chodzi.

    W pewnym momencie bardzo duża rozlników bez głębszego zastanowienia
    zwiększa gwałtownie produkcję świń, co po pewnym czasie skutkuje
    oczywiście spadkiem cen i podnosi się lament iż produkcja się nie opłaca
    i państwo musi to wszystko wykupić.
    Po takim zamieszaniu większość ogranicza pogłowie co z kolei przynosi
    w następnym okresie wzrost cen więc znowu wszyscy rzucają się
    na hodowlę świń, powstaje kolejna nadwyżka itd.itd.

    > Jak jeden z grupowiczów wyraził się, że pomimo dezaprobaty do blokad zdaje
    > sobie sprawę z tego że żadne z państw nie stara się zarżnąć własnego
    > rolnictwa,
    > a my w tej chwili do tego zmierzamy.

    Na razie zmierzamy do zarżnięcia całej gospodarki utrzymując na garnuszku
    państwa tabuny rolników, górników, urzędników itd.
    To skutkuje coraz większymi obciążeniami podatkowymi dla tych, którzy
    jeszcze cokolwiek robią, więc spada ich konkurencyjność i rosnie
    bezrobocie. W związku z tym niezbędne są kolejne podwyżki podatków
    aby to całe towarzystwo utrzymać i kółko się zamyka.
    Jakoś mało kto zdaje sobie chyba z tego sprawę bo wszystkie żądania
    kolejnych grup zawodowych aby im "dać z budżetu" spotykają się z
    tzw. zrozumieniem społecznym i aprobatą (czego dowodem może być
    nawet nasza pogawędka).

> [...]
    > pograniczu bankructwa,
    > no to chyba już nie świadczy źle o rolnikach tylko....

    Rolnictwo jest chyba najmniej efektywną dziedziną gospodarki, daje znikomy
    udział w PKB a usiłuje z niego żyć straszna masa ludzi żądając kolejnych
    dopłat - na dłuższą metę nic z tego nie będzie, bo w końcu ile pieniędzy
    można wyciskać z tej garstki która to wszytsko finansuje.
    W UE średni poziom zatrudnienia w rolnictwie wynosi zdaje się 4%, a
    w USA 2%.

    pozd.Pix