  • 51. Data: 2003-03-03 07:39:52
    Temat: Re: Blokady drog
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    > Wspólnej POlityki Rolnej więc o dotowaniu rolnictwa i o zniszczeniach
    które
    > ono powoduje wiem sporo. Jak ktoś chce i zna angielski mogę mu przysłać
    mój
    > artykuł ;-)

    No więc proszę prześlij swoją wiedzę.

    Pozdrawiam

    Darek

  • 52. Data: 2003-03-03 11:47:05
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "JarekT" <t...@w...pl> wrote in message
    > Nie jestem ani ekonomistą, ani rolnikiem - nie wiem jakie należy podjąć
    > decyzje w dziedzinie gospodarki rolnej (podnieść cła dla ochrony naszego
    > rynku?, dotować potężnie produkcję rolną jak w np. w Danii?, stworzyć
    > mechanizmy dystrybucji z minimalną liczbą pośredników?).

    A po co minimalna liczba posrednikow ?
    Wolalby Pan jednego monopolistycznego ?

    Dla ochrony, to nalezy oddzielic funkcje socjalne od gospodarki.
    Socjal nie powinien byc "sprzezony" z produkcja.

    > Fakt - podczas protestów dochodzi do przejawów prymitywnego chamstwa,
    > chuligaństwa czy okrucieństwa, a nawet bestialstwa (np. świnka we
    > Wrocławiu). Tłumem rządzą inne prawa niż pojedynczym człowiekiem.
    > Ja nie zajmuję miejsca po którejś ze stron - po prostu staram się, na ile
    > mogę, widzieć sprawę szeroko, zrozumieć zjawisko i nie rzucać pochopnych
    > jednostronnych twierdzeń.

    > Co za wyobraźnia i błyskotliwość, gratuluję, gratuluję...

    Eee. Malo to razy zbijano i tlumaczono ze z glodu ?

    > Jestem z tego powodu zroz.... eeeeeee, albo nie - dam sobie spokój

    > Bo jestem skąpy *

    Niemadra czasem odpowiedz prowokuje doniemodrego pytania,
    by odpoiwadajacy zastanowil sie nad tym co odpowiedzial.

    Wycial Pan odpowiedz ktora sprowokowala pytanie...
    wiec widze, zesie Pan nie zastanowil...

    Bopguslaw

  • 53. Data: 2003-03-03 19:54:31
    Od: "JarekT" <t...@w...pl>

    > A po co minimalna liczba posrednikow ?
    Bo IMO pośrednik zazwyczaj nie działa charytatywnie; ich zysk to część ceny
    końcowej.
    Pisałem, że sie na tym nie znam, to tylko moje dywagacje.

    > Wolalby Pan jednego monopolistycznego ?
    Niekoniecznie, a Pan?
    Rozumiem intencje tego i poprzedniego pytania - proszę dać spokój.

    > Eee. Malo to razy zbijano i tlumaczono ze z glodu ?
    Pan też?

    > Niemadra czasem odpowiedz prowokuje doniemodrego pytania,
    > by odpoiwadajacy zastanowil sie nad tym co odpowiedzial.
    Niech Pan w wolnej chwili przemyśli sens swojej cytowanej powyżej
    wypowiedzi.

    > Wycial Pan odpowiedz ktora sprowokowala pytanie...
    > wiec widze, zesie Pan nie zastanowil...
    > Bopguslaw
    Panie Bopguslawie - jeśli sprawi to Panu jakiś rodzaj przyjemności, to
    dziękuję Panu z całego serca - bez Pana nigdy bym się na to nie zdobył. ;))

    Jarek

  • 54. Data: 2003-03-04 06:52:15
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    Nie dotarł do mnie artykuł ani po polsku ani po angielsku :)

    Pozdrawiam

    Darek

  • 55. Data: 2003-03-05 10:03:59
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    > Bo IMO pośrednik zazwyczaj nie działa charytatywnie; ich zysk to część
    ceny
    > końcowej.
    > Pisałem, że sie na tym nie znam, to tylko moje dywagacje.

    Prosze zauwazyc, ze laski nie robi....
    Rolnicy nauczyli sie narzekac na posrednikow.
    A przeciez posrednicy nie sa "obligatoryjni".
    Rolnicy moga zalozyc sp z o.o i sami prdukowac i sprzdawac,
    moga pozakladac sklepy w miescie - NIKT im nie broni.

    Skoro posrednik potrafi sie "zmiescic" w lancuszku,
    to jego i konsumenta zysk.

    > Niekoniecznie, a Pan?
    > Rozumiem intencje tego i poprzedniego pytania - proszę dać spokój.

    Intencja jest taka, ze zamiast narzekac, trzeba sprobowac samemu..

    > Pan też?

    Ja nie, ale ja nie usprawiedliwiam "lamania prawa z glodu".

    > Niech Pan w wolnej chwili przemyśli sens swojej cytowanej powyżej
    > wypowiedzi.

    Przemyslalem.
    narzela Pan na istnienie posrednikow - to glupota, bo nie sa obligatoryjni.

    Chcialem sprowokowac pana, b SAM sie zastanowil co Panu przeszkadza
    to, ze posrednik "miesci sie" w lansuszku sprzedazy.. nie udalo sie...

    > Panie Bopguslawie - jeśli sprawi to Panu jakiś rodzaj przyjemności, to
    > dziękuję Panu z całego serca - bez Pana nigdy bym się na to nie zdobył.
    ;))

    Alez oczywiscie ze mi przyjemnie gdy moge komus pomoc.

    Boguslaw

  • 56. Data: 2003-03-05 16:58:41
    Od: "JarekT" <t...@w...pl>

> [...]
    > Rolnicy moga zalozyc sp z o.o i sami prdukowac i sprzdawac,
    > moga pozakladac sklepy w miescie - NIKT im nie broni.
    Nie mogę wdawać się w roztrząsanie, czy rolnik może (i powinien) zajmować
    sie produkcją rolną, tworzyć sieć dystrybucji (wraz z transportem) oraz
    sprzedaż. Jak napisałem nie mam do tego przygotowania.
    Mogę jedynie wykorzystać Pańską "metodę" argumentacji i stwierdzić, że nie
    jest obligatoryjne korzystanie z drogi - wystarczy tego nie robić, a protest
    w postaci blokad nie będzie uciążliwy i nie trzeba będzie ich rozpędzać.
    Posiadanie samochodu też obligatoryjne nie jest.
    Zresztą to już zbacza z wątku, w którym chodziło o to, czy taka forma
    protestu jest dopuszczalna.

    > Skoro posrednik potrafi sie "zmiescic" w lancuszku,
    > to jego i konsumenta zysk.

    > Intencja jest taka, ze zamiast narzekac, trzeba sprobowac samemu..
    Spróbowałem - w wiosce w której mieści się stadnina z której korzystam
    zakupuję często od pewnej kobiety drobne produkty rolne: mleko, jajka, miód,
    albo jakis twaróg, śmietanę i co tam zrobią innego. Niekiedy też coś się tam
    zje swojskiego. Wszystko bez pośredników. Płacimy 40÷50% mniej niż w
    sklepie, a i jakość bez porównania lepsza. Sanepid tego nie bada, ale jakoś
    żyjemy.
    Poza tym kupujemy na targowisku, jak już wzmiankowałem.

    > Ja nie, ale ja nie usprawiedliwiam "lamania prawa z glodu".
    Proszę zauważyć, że to co jednego dnia jest łamaniem prawa, jutro może być
    uznane za jego odważne i postępowe zmienianie. A historia zna przypadki,
    kiedy pozornie legalne ustanawianie i stosowanie prawa było potem
    rozliczane - na ławie oskarżonych.

    > Przemyslalem.
    > narzela Pan na istnienie posrednikow - to glupota, bo nie sa
    obligatoryjni.
    Na nic nie "narzelam", tylko próbuję wypracować sobie własne zdanie. Usiłuje
    Pan swoją tendencyjną interpretację moich słów przedstawić jako faktycznie
    przeze mnie przedstawioną, a następnie z nią polemizować, czy też ją
    oceniać. Przypomina mi to manipulacyjne praktyki pewnej grupy wyznaniowej,
    której nazwa zaczyna się na "Ś...".
    Nie koniecznie coś, co uważa Pan za głupotę musi nią być w istocie, a nawet
    wręcz przeciwnie.

    > ;))
    >
    > Alez oczywiscie ze mi przyjemnie gdy moge komus pomoc.
    Pozostawiam więc Pana w tym błogim przeświadczeniu - cóż mi szkodzi?

    Jarek

  • 57. Data: 2003-03-05 22:08:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 5 Mar 2003, Boguslaw Szostak wrote:

> [...]
    >+ Prosze zauwazyc, ze laski nie robi....
    >+ Rolnicy nauczyli sie narzekac na posrednikow.
    >+ A przeciez posrednicy nie sa "obligatoryjni".

    Zapominasz że u nas JKM, jak by nie patrzeć, *nie* rządzi.
    Dość często przy rolnictwie podstawą jest załapanie się
    na koncesję czy inny limit - który np. z mocy ustawy
    jest wydawany pośrednikom.

    >+ Rolnicy moga zalozyc sp z o.o i sami prdukowac i sprzdawac,
    >+ moga pozakladac sklepy w miescie - NIKT im nie broni.

    Ale *innym* Agencja Rolna, czyli "my" (bez pytania "nas")
    dopłaci - co spowoduje że założyciele mogą szybko
    i skutecznie zbankrutować.
    Pomijam taki drobiazg że z tytułu prowadzenia z o.o. "pójdą"
    pod ZUS (a nie KRUS) - rzuć okiem na proporcje "dokładania"
    z budżetu... (gazetaprawna.pl, dzisiejsza zdaje się)

    [...]
    >+ Intencja jest taka, ze zamiast narzekac, trzeba sprobowac samemu..

    Masz zamiar ?? ;)

    [...]
    >+ > Niech Pan w wolnej chwili przemyśli sens [...]
    >+ Przemyslalem.
    >+ narzela Pan na istnienie posrednikow - to glupota, bo nie sa obligatoryjni.

    wKF: wy tak musicie "panować" ? Jeszcze chwila i eminencje się
    pojawią... (tak, tak - wiem, hrabia !)

    pzdr, Gotfryd

  • 58. Data: 2003-03-06 18:30:15
    Od: "JarekT" <t...@w...pl>

    > wKF: wy tak musicie "panować" ? Jeszcze chwila i eminencje się
    > pojawią... (tak, tak - wiem, hrabia !)
    No - próbuję się dostosować do rozmówcy elegancko. Jednak mogę przestać i to
    zupełnie za darmo! ;))

    Jarek