    From: "Stan_Z" <s...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Blokady drog
    Date: Thu, 27 Feb 2003 17:08:15 +0100

    Użytkownik "mer" <b...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:b3laq1$kqs$1@news.onet.pl...

    > To chyba wszyscy rozumieją. Ktoś kto buduje fabryke, lub inwestuje w inny
    podobny sposób, ma jeszcze
    > dłuższy okres czekania na zysk. Nie słyszałem, aby któryś z nich blokował
    drogę, bo państwo nie
    > skupuje tego co wytworzył.

    Jak widać na twoim przykładzie to chyba nie wszyscy.
    Tobie chyba jakiś obłąkany nauczyciel powkładał do głowy, że ziemia sama
    rodzi i nie trzeba w nią inwestować. Zaprawde pomysłowy z ciebie Dobromir.
    Coś ty robił na historii w szkole skoro nie wiesz, że takie myślenie zanikło
    ludziom jakieś kilkaset lat temu!!!
    A jeśli chcesz porównać czas budowy nowoczesnego gospodarstwa rolnego od
    podstaw (zero budynków zero ziemi w dobrym stanie agrotechnicznym) i
    doprowadzenie go do stanu w którym przynosiłoby to pierwsze zyski, to musze
    ciebie zmartwić nie starczyło by Ci twojego życia. W przemyśle taka
    inwestycja od podstaw zajmuje od kilku do kilkudziesięciu lat.
    Dlatego też gospodarka rolna przegrała z przemysłową bo obrót kapitałowy
    jest w przemyśle o wiele szybszy i pozwala na szybsze odtwarzanie kapitału
    dla nowych inwestycji.

    Poczytaj wnikliwie historię USA z przełomu wieku XIX i XX to może zrozumiesz
    jak przemysł budował swoją potęgę dzięki nieuczciwym praktykom wobec
    farmerów i dlaczego.

    Stan_Z