    From: "Darek" <d...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Blokady drog
    Date: Fri, 28 Feb 2003 13:50:40 +0100
    Sender: d...@p...onet.pl@213.195.173.107

    Proponuję przez Ty, tak łatwiej no chyba że masz coś przeciwko

    > Slabo pan sluchal...

    Myślę że nie, pix pisał o "prawie" do blokad, a Ty piszesz
    o czymś innym.

    > To zalezy....
    > przy odpowiedniej kalkulacji to "rolnik" moze sobie lezec.
    > "zamowi" traktor ktory to zrobi, potek kombajn.....

    Czy znasz realia wsi? Odpowiedz szczerze byłeś kiedyś
    na wsi, widziałeś faktury za takowe maszyny rolnicze? Ja tak.
    Wiesz ile to kosztuje? Gdyby rolnik czy zrobił jak mówisz, musiał
    by do tego dopłacić, nawet zakładając że ma zagwarantowany zbyt
    na towar.

    > Zwroc uwage, ze LEGALNA demonstracja musi byc wczesniej zgloszona
    > i miec okreslony czas....

    Ok. Tu się zgadzam, tylko o ile stoczniowcy mogą zamknąć się w swoim
    kręgu nie narażając osób postronnych na nieprzyjemności i w ten sposób
    protestować blokując zakład i walcząc o swoje prawa, o tyle rolnik nie ma
    takich możliwości. Co ma zrobić, blokować własne gospodarstwo?

    Proszę nie odpisywać na temat stoczniowców, to tylko przykład i równie
    dobrze mogli by to być policjańci, czy pracownicy zakładu produkcji kabki
    poprostu nie chcę prowokowac niepotrzebnej dyskusji.

    > W porownaniu do skladek i w proporcji do emerytur i skladek
    > "pracownikow" to emerytury rolnikow sa GIGANTYCZNE..

    Możesz poprzeć przykładem?

    > Naprawde nie wie Pan, ze rolnik rocznie placi mnieje wiecej tyle,
    > ile pracownik miesiecznie ?

    To jest uzależnione od zarobku pracownika, jeżeli ktoś jest dyrektorem
    to pewnie jeszcze więcej płaci w stosunku do rolnika niż napisałeś.

    > A "swinska gorka" tez nie powstala z miesaca na miesiac...

    Tu szczerze mówiąc nie rozumiem o co Ci chodzi.

    Mówiąc ogólnie, nie chodzi o to że popieram takie formy protestu, sam
    pracuje
    w biurze i codziennie muszę dotrzeć do pracy. Miałem przez blokady problemy
    z dojazdem, ale równocześnie rozumiem tych ludzi ponieważ inaczej nie zwrócą
    na siebie uwagi.
    Jak jeden z grupowiczów wyraził się, że pomimo dezaprobaty do blokad zdaje
    sobie sprawę z tego że żadne z państw nie stara się zarżnąć własnego
    rolnictwa,
    a my w tej chwili do tego zmierzamy.
    Rozumiem że w tych czasach trzeba wykazać się inicjatywą i zaradnością
    życiową,
    ale jeżeli 2 rolnikom na 10 zbankrutowały by gospodarstwa, nazwał bym to
    naturalną selekcją
    "słabych jednostek" związaną z kapitalizmem, ale gdy 8 na 10 jest na
    pograniczu bankructwa,
    no to chyba już nie świadczy źle o rolnikach tylko....

    Pozdrawiam

    Darek