  • 1. Data: 2003-02-27 08:36:48
    Temat: Wyłamany ząb podczas operacji???!
    Od: "Orzeł" <t...@a...waw.pl>

    Wczoraj moja żona przeszła prostą poerację usunięcia woreczka żółciowego.
    Wszystko ponoć się udało a operacja przeszła bardzo sprawnie...
    Problem w tym, że gdy obudziła się po narkozie, okazało się, że wybito lub
    wyłamano jej ząb!!! Górną lewą dwójkę... Dla wszystkich pytanych
    pielęgniarek i lekarzy problem nie istnieje... "Trzeba spytać
    anasteziologów...
    Pewnie coś się stało przy intubacji"... Szlak mnie trafił bo to raczej
    przykra
    sprawa dla kobiety nie mieć od tak sobie zęba z przodu!!!! Wstawienie
    implantu lub inna forma odbudowania tego zęba będzie nas kosztować
    pewnie minimum 500pln... Czy może mi ktoś poradzić jak się zachować
    w tej sytuacji? Robić awanturę u ordynatora szpitala? Czy pacjent jest
    ubezpieczony od tego typu wypadków? Bardzo będę wdzięczny za pomoc
    w rozwiązaniu tej sprawy.

    Tomek Rząd

  • 2. Data: 2003-02-27 08:43:33
    Temat: Re: Wyłamanyząb podczas operacji???!
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

    : implantu lub inna forma odbudowania tego zęba będzie nas kosztować
    : pewnie minimum 500pln... Czy może mi ktoś poradzić jak się zachować
    : w tej sytuacji?

    1/ ustalić jak do tego doszło
    2/ napisać do szpitala wezwanie do zapłaty odszkodowania
    jeśli zapłacą - zapomnieć
    jeśli nie
    3/ pozew o odszkodowanie

    wizyta u adwokata w dowolnym punkcie :-)

    : Robić awanturę u ordynatora szpitala?

    a po co od razu awanturę?

    : Czy pacjent jest ubezpieczony od tego typu wypadków?

    to chyba raczej czy szpital jest ubezpieczony?
    ale nawet jeśli nie, to co z tego?

    pozdrowienai
    marcin

  • 3. Data: 2003-02-27 08:50:15
    Od: "Stan_Z" <s...@g...pl>

    Użytkownik "Orzeł" <t...@a...waw.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > w tej sytuacji? Robić awanturę u ordynatora szpitala? Czy pacjent jest
    > ubezpieczony od tego typu wypadków? Bardzo będę wdzięczny za pomoc

    Moim skromnym zdaniem należy wysłać pismo z żądaniem naprawienia szkody (
    jeśli to ogóle jest możliwe) wyznaczyć im na to termin po którym skierujesz
    sprawę na drogę sądową. Jeśli masz jakiekolwiek dowody że, zęby były ok
    przed zabiegiem to wygrana raczej pewna i to z odszkodowaniem za szkody
    niematerialne.

    A tak na marginesie to czy to była operacja z otwarciem powłok brzusznych
    czy jedynie zabieg z użyciem laparoskopu ( przyrządu do operacji
    wprowadzanego drogą pokarmową: przez jamę ustną, przełyk itd.)

    Warto również przed złożeniem takiego świstka zabezpieczyć dokumentację
    medyczną co by nie ponaciągali jej.

    Stan_Z

  • 4. Data: 2003-02-27 09:47:10
    Od: "Orzeł" <t...@a...waw.pl>

> [...]
    > sprawę na drogę sądową. Jeśli masz jakiekolwiek dowody że, zęby były ok
    > przed zabiegiem to wygrana raczej pewna i to z odszkodowaniem za szkody

    I tu chyba sprawa się komplikuje... Nie jestem w stanie przedstawic takiego
    dowodu...
    Nie mam żadnych dokumentów stwierdzających że żona przed oeracją miała ten
    ząb...
    Nie sadzę aby ktokolwiek idąc co szpitala na operację woreczka zółciowego
    brał
    pod uwagę ewentualność utraty zęba i odpowiednio na taką sytuację się
    przygotowywał:-) To że ząb był mogę potwierdzić ja i reszta rodziny...
    Ale nie wiem czy to jest jakiś dowód...:-(

    > A tak na marginesie to czy to była operacja z otwarciem powłok brzusznych
    > czy jedynie zabieg z użyciem laparoskopu ( przyrządu do operacji
    > wprowadzanego drogą pokarmową: przez jamę ustną, przełyk itd.)

    Zabieg wykonano za pomocą laparoskopu...

    > Warto również przed złożeniem takiego świstka zabezpieczyć dokumentację
    > medyczną co by nie ponaciągali jej.

    Chodzi tu o dokumntację z przebiegu operacji?

    Tomek Rząd

  • 5. Data: 2003-02-27 10:44:09
    Od: "Stan_Z" <s...@g...pl>

    > Chodzi tu o dokumntację z przebiegu operacji?
    >
    > Tomek Rząd

    Całej czyli od momentu przyjęcia do szpitala.

    Stan_Z

  • 6. Data: 2003-02-27 12:20:37
    Od: "Alek" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > dowodu...
    > Nie mam żadnych dokumentów stwierdzających że żona przed oeracją miała ten

    Ale świadków chyba znajdziesz :) Do tego jeszcze karta od dentysty, jeśli
    macie stałego.

    pozdrawiam
    Alek

  • 7. Data: 2003-02-27 13:31:33
    Od: "wojcio" <w...@p...onet.pl>

    a obdukcja lekarska , zgłosić sie do lekarza niech wsyatwi kwit, że ząb
    został złamany okręli date, jeśli został wybity to przeciez jest blizna nie
    zagojona