  • 181. Data: 2021-04-07 12:05:02
    Temat: Re: "Straszliwe" mandaty dla proboszczów za wielokrotne przekroczenie limitów epidemiologicznych [kowid]
    Od: Kviat

    > Widzisz, bo Ty nie wiesz, co piszesz. Jak rada parafialna, to w praktyce
    > kogo chcesz ukarać?

    Proboszcza. Kulson przecież nie jest od rozstrzygania, niech sąd
    rozstrzygnie.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 182. Data: 2021-04-07 12:21:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 07.04.2021 o 02:59, Budzik pisze:

    >Pasowało by ludzi przekonać do tego, a sami uregulują. Zauważ, jak
    >mało
    >ludzi chodzi po zamarzniętych jeziorach.

    Patrzac po doniesieniach prasowych - to sporo.

    np
    https://regiony.tvp.pl/52208478/jezdzil-autem-po-zam
    arznietej-rzece-obok-bawily-sie-dzieci

    No i pytanie - koledzy przekroczyli uprawnienia, czy nie - bo dbali o
    zycie i zdrowie obywateli :-)

    J.

  • 183. Data: 2021-04-07 12:23:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Ja napisałem, ze nie wiem kto. Czepiłeś sie proboszcza. Ja nei wiem,
    >czy
    >rada parafialna. Kościół - jako budynek - należy do wszystkich
    >parafian,

    A nie do diecezji?

    Bo jakby tak parafianie chcieli dysponowac budynkiem ... oj, taka
    anarchia w KK nie do pomyslenia :-)

    Inaczej u protestantow ...

    >a z rozpędu, to inni mogą przychodzić. Kto - i przede wszystkim z
    >jakiego powodu - jest władny do stwierdzenia, że "Pan tu nie
    >wchodzi"?

    Policjant.
    Policjant musi przy mszy pomagac obowiazkowo :-)

    J.

  • 184. Data: 2021-04-07 12:24:46
    Od: Kviat

    > Ależ podlegają. Ja próbuję wykazać, że wskazywanie Proboszcza nie jest
    > oczywiste. I tylko tyle. Bo może i on jest osobą odpowiednią. Pytam po
    > prostu czemu akurat on.

    A dlaczego nie? Jest nakaz ograniczenia ludzi w kościele? Jest.
    Wylegitymować, zaproponować mandat i niech sąd rozstrzyga, bo kulson nie
    jest od rozstrzygania.

    Stoi sobie człowiek, nie robi nic złego, bierze udział w legalnym
    pokojowym proteście. Pytam po prostu dlaczego jest oczywiste, że jego
    trzeba wylegitymować, a księdza na mszy nie można?

    Był nakaz noszenia maseczek bez podstawy prawnej. Idzie gość bez
    maseczki. Dlaczego jest oczywiste, że kulson proponował mu mandat i
    niech sąd rozstrzyga, bo kulson nie jest od rozstrzygania, a nie jest
    oczywiste, że może zaproponować mandat księdzu/proboszczowi i niech sąd
    rozstrzyga?

    Widzisz już światełko?

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 185. Data: 2021-04-07 12:26:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 07.04.2021 o 02:21, Marcin Debowski pisze:

    >Dalej są. Generalnie wśród tych opowieści zauważyłem pewną
    >prawidłowość. "Porządni" są ci, którzy mają jakąś pasję - góry,
    >motocykl, żagle, nawet fascynację jakimś okresem historii, czy
    >dziennikarstwo (byle w nie nurcie łagiewnickim;). IMHO wymaga to
    >wyjścia na zewnątrz Kościoła (z wielkiej litery), co sprzyja
    >poznawaniu ludzi, spojrzeniu z ich perspektywy, wymiany myśli.
    >Ogólnie wyjscia z bańki. Myślę, że tu tkwi linia podziału.

    Zaraz zaraz ... przeciez to ludzie jak my.
    Mieli rodziny, chodzili do szkoly, liceum ... gdzie tu "banka" ?

    No tylko potem poszli na specyficzne studia.
    Mundurowe, skoszarowane.

    No chyba, ze macie na mysli, ze najpierw ministrant, potem u ksiedza w
    sypialni ...

    J.

  • 186. Data: 2021-04-07 13:42:39
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-04-07, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Zaraz zaraz ... przeciez to ludzie jak my.
    > Mieli rodziny, chodzili do szkoly, liceum ... gdzie tu "banka" ?

    Nie wiem czy jak my. Nie mówię tego w sensie jakimkolwiek perojatywnym,
    ale to są pewnie ludzie, którzy w czasach liceum łazili na jakieś oazy
    bardziej niż na inne imprezy i byli ogólnie dużo mocniej zaangażowani w
    te wszystkie kościelne sprawy niż my. To chyba jest odrobinę inne
    środowisko, choć nie wiem czy rozwijaniu pasji niekościelnych w czymś to
    przeszkadza. Znam czy znałem bliżej 3 osoby, z których 2 skończyły jako
    ksiądz i trochę wygląda mi, że we wszystkich tych 3ch przypadkach
    powodem pójścia w tym kierunku było poszukiwanie akceptacji społecznej.

    > No tylko potem poszli na specyficzne studia.
    > Mundurowe, skoszarowane.

    Przyjmując, że poszli na księdza bo serio byli pełni wiary i chęci
    czynienia dobra to pewnie w którymś momencie musieli znaleźć sposób aby
    robić swoje nie oglądając się na średnia. Poza tym, jeśli wewnętrznym
    motywem był brak akceptacji to później tez trzeba charakteru aby nie
    odwaliła palma jak np. niektórym kotom z policji. I to byłoby dla mnie
    wyjście z tej bańki będącej pewnym zmanierowanym środowiskiem.

    --
    Marcin

  • 187. Data: 2021-04-07 13:49:44
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-04-07, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
    > Z Księgi Wieczystej raczej nie.

    Właśnię kończę domykać burdel jaki porobił się z powodu odziedziczenia
    przeze mnie części nieruchomości z budynkiem do rozbiórki. IB albo mnie
    znalazła przez KW albo przez US bo na pewno nie pisząc na adres ruiny.

    > Ja też. Ale czemu Proboszcz?

    Chyba mylisz mnie z Budzikiem. Ja już jakąś trzecią iterację wstecz
    napisałem, że nie musi być proboszcz.

    --
    Marcin

  • 188. Data: 2021-04-07 14:14:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2021-04-06, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    >Nie no moment bo poszedłeś o krok za daleko. Ktos za dany obiekt
    >odpowiada. To nie bawmy sie w inwestorów, prostszy przykład, dajmy na
    >kościół jest już ruina i zagraża bezpieczeństwu. Do kogo zwraca się
    >inspekcja budowlana?

    Wydaje decyzje o zamknieciu budynku ... ale komu dostarcza? :-)

    Przy czym ... cos mi chodzi po glowie, to wlasciciele/administratorzy
    innych budynkow maja obowiazek co pewien czas inspekcje sami wezwac.
    A ksieza?

    Tylko ... kosciol moze byc juz na to wyczulony.
    Od pewnego wypadku na cmentarzu, gdzie wichura urwala galaz, galaz
    spadla na dziecko, a kosciol teraz rente i odszkodowanie placi.
    Bo za drzewa na cmentarzu jest odpowiedzialmy.

    >No rozumiem, ale jak jest kierownik to jest i inwestor i potrzeba
    >zgody
    >na budowę. Bez zgody to budowali?

    Kosciol zgody nie potrzebuje :-P
    Tzn formalnie nie wiem. Moze nie prosili, a kosciol powstal :-)
    Mogl byc tez remont.

    >A tu:?
    >https://limanowa.in/aktualnosci/parafia-nie-zaplaci
    -60-tys-zl-kary/14668
    >"W ich wyniku stwierdzono dwa naruszenia Ustawy prawo budowlane:
    >realizację obiektu z odstępstwami od warunków pozwolenia oraz
    >przystąpienia do użytkowania bez dopełnienia formalności. Za
    >nielegalne
    >użytkowanie kościoła nałożono na parafię 60 tys. złotych kary."
    >Parafia? Parafia ma osobowość prawną?

    Chyba tak.
    Ale czy obejmuje wlasnosc kosciola, czy tez on nalezy do kurii ?

    https://www.prawo.pl/prawo/majatek-parafii-rozstrzyg
    niecie-zgodne-z-doktryna-kosciola,295529.html

    Ale to stare. Bo nowe
    https://www.kasastefczyka.pl/organizacje/koscielne-o
    soby-prawne/pozyczki/kredyt-inwestycyjny-dla-kosciel
    nych-osob-prawnych

    J.

  • 189. Data: 2021-04-07 14:26:21
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-04-07, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    >
    > Przy czym ... cos mi chodzi po glowie, to wlasciciele/administratorzy
    > innych budynkow maja obowiazek co pewien czas inspekcje sami wezwac.

    Chyba co 5 lat, ale glowy nie dam.

> [...]
    > spadla na dziecko, a kosciol teraz rente i odszkodowanie placi.
    > Bo za drzewa na cmentarzu jest odpowiedzialmy.

    A właśnie. Jak ktoś jest posiadaczem samoistnym nieruchomości to
    odpowiada za takie szkody?

    > Chyba tak.
    > Ale czy obejmuje wlasnosc kosciola, czy tez on nalezy do kurii ?

    To w tym momencie można uznać, że zarządza (de facto, bądź formalnie z
    polecenia kurii). To chyba jednak proboszcz?

    Proboszcz - Wikipedia, wolna encyklopedia https://pl.wikipedia.org >
    wiki > Prob... W Kościele katolickim proboszcz jest mianowanym przez
    biskupa duszpasterzem i zarządcą parafii.

    https://sip.lex.pl/akty-prawne/dzu-dziennik-ustaw/st
    osunek-panstwa-do-kosciola-katolickiego-w-rzeczyposp
    olitej-polskiej-16793118/dz-1-roz-2
    Art. 7. [Osobowość prawna terytorialnych jednostek organizacyjnych Kościoła
    Katolickiego]
    1. Osobami prawnymi są następujące terytorialne jednostki organizacyjne Kościoła:
    1) metropolie;
    2) archidiecezje;
    3) diecezje;
    4) administratury apostolskie;
    5) parafie.

    No to masz Robert swojego proboszcza.

    --
    Marcin

  • 192. Data: 2021-04-07 14:59:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]
    > wszystkich parafian, a z rozpędu, to inni mogą przychodzić. Kto -
    > i przede wszystkim z jakiego powodu - jest władny do stwierdzenia,

    Pisałes ze rada parafialna.
    Było napisać ze nie wiesz.
    Zdroworozsadkowo podchodzac do tematu, nie mam jednak watpliwości ze
    teoria o braku osob odpowiedzialnych za budynek koscioła nie trzyma sie
    kupy.
    A juz teoria o wspolnej własnosci to pomysł nie z tej ziemi.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jestem mały Talibanek, mam granatów cały dzbanek, nuklearną walizeczkę