  • 1. Data: 2021-04-03 21:04:17
    Temat: "Straszliwe" mandaty dla proboszczów za wielokrotne przekroczenie limitów epidemiologicznych [kowid]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    https://www.money.pl/gospodarka/limit-wiernych-w-kos
    ciele-przekroczony-o-240-osob-proboszcz-dostal-manda
    t-20-zlotych-6625075696892480a.html
> [...]
    > przekroczenia dozwolonego limitu wiernych - pisze serwis myregion.pl.
    > [...]
    > baj księża zostali ukarani mandatami. Jeden z nich dostał 20 , drugi -
    > 50 złotych kary. W pierwszym kościele znajdowało się 81 osób,
    > dopuszczalna liczba wynosiła 14 wiernych. Limit został przekroczony
    > prawie sześciokrotnie.
    > W kościele tego drugiego znajdowało się 360 osób, przy limicie 120. To
    > trzykrotne przekroczenie dopuszczonej normy. Pierwszy probosz - jak
    > donosi serwis - został ukarany mandatem w wysokości 20 złotych, drugi

    <ironia> No przecież te limity są bezprawne! </ironia>

    --
    A. Filip

  • 2. Data: 2021-04-03 21:35:44
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03.04.2021 o 21:04, A. Filip pisze:
    > No przecież te limity są bezprawne!

    Nie wiadomo, czy są nielegalne. Bedzie wiadomo za kilka miesięcy, gdy
    sąd zajmie stanowisko. Po za tym, jaki wpływ ma proboszcz na to, ile
    osób wlezie do kościoła?

    --
    Robert Tomasik

  • 3. Data: 2021-04-04 09:00:00
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Po za tym, jaki wpływ ma proboszcz na to, ile
    > osób wlezie do kościoła?

    Dla mnie bomba!

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nie pożądaj żony bliźniego swego nadaremnie"

  • 4. Data: 2021-04-04 09:30:05
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> pisze:
    > Użytkownik Robert Tomasik r...@g...pl ...

    > Dla mnie bomba!

    Te mandaty w tej "śmiesznej" wysokości mają jakikolwiek sens
    (epidemiologiczny) jeśli są nastawione na to żeby proboszczowie
    zapłacili bez użerania się a przy kolejnych przekroczeniach
    były już kary za *świadomą* recydywę. Mandaty tej wysokości za
    recydywę to byłby IMHO *całkowicie bezdyskusyjny* skandal.

    "fool me once, shame on you; fool me twice, shame on me"

    --
    A. Filip

  • 5. Data: 2021-04-04 09:50:56
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > Nie wiadomo, czy są nielegalne. Bedzie wiadomo za kilka miesięcy, gdy
    > sąd zajmie stanowisko. Po za tym, jaki wpływ ma proboszcz na to, ile
    > osób wlezie do kościoła?

    *Zwyczajowo* : kto chce wchodzi => proboszcz nie ma (bezpośredniego) wpływu
    "Prawnie" : może zamknąć drzwi (w którymś momencie) bo wyrzucanie tych
    co już weszli do kościoła byłoby *znacznie* bardziej niezręczne/niestosowne.

    Założenie że proboszcz nie ma (świeckiego) prawa nie wpuścić do kościoła
    niosłoby także "interesujące" konsekwencje prawne *niechciane* przez KRK.
    Ja mam nadzieje że hierarchia KRK to nie banda idiotów tak zaślepiona
    aktualnym problemem (ruchem) że nie myśli także trzy ruchy naprzód.

    --
    A. Filip

  • 6. Data: 2021-04-04 10:13:05
    Od: Zygmunt Yörgensen <z...@g...com>

    Budzik napisał(a):
    > Użytkownik Robert Tomasik r...@g...pl ...
    > >
    > Dla mnie bomba!

    cyt.
    Pozwólcie dzieciom przychodzić do Mnie, nie przeszkadzajcie im

    VS

    kowidowe ograniczenia

    Jak widzisz Budziku, sprawy nie są takie proste.

  • 7. Data: 2021-04-04 10:23:51
    Od: Kviat

    W dniu 04.04.2021 o 09:50, A. Filip pisze:

    > *Zwyczajowo* : kto chce wchodzi => proboszcz nie ma (bezpośredniego) wpływu

    To tak jak do sklepu.

    > "Prawnie" : może zamknąć drzwi (w którymś momencie) bo wyrzucanie tych
    > co już weszli do kościoła byłoby *znacznie* bardziej niezręczne/niestosowne.

    Niestosowne bo?
    I dlaczego bardziej niestosowne od wyproszenia nadmiaru ludzi ze
    sklepu/restauracji?

    Facetowi w sukience grozi mandat 20 zł, a nie 30 tys. albo zarzut
    zagrożenia zdrowia i życia do 8 lat więzienia. Dlatego nie wypraszają,
    bo mają wyjebane i są zwykłymi nieukami niewierzącymi w wirusy. I to
    jest znacznie bardziej niestosowne.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 8. Data: 2021-04-04 10:28:52
    Od: Kviat

    > Nie wiadomo, czy są nielegalne. Bedzie wiadomo za kilka miesięcy, gdy
    > sąd zajmie stanowisko.

    Aaaa... czyli policja nie interweniuje w kościołach, bo nie wie czy
    limity są nielegalne?
    Jakoś im w innych interwencjach to nie przeszkadza.
    Dlaczego w ich przypadku nie działa twoja "mądrość", że policjant
    interweniuje, bo nie jest od rozstrzygania, tylko kieruje do sądu i
    niech sąd rozstrzyga?

    > Po za tym, jaki wpływ ma proboszcz na to, ile
    > osób wlezie do kościoła?

    A właściciel sklepu albo restauracji jaki ma wpływ?

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 9. Data: 2021-04-04 10:37:23
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04.04.2021 o 10:28, Kviat pisze:

    > Aaaa... czyli policja nie interweniuje w kościołach, bo nie wie czy
    > limity są nielegalne?

    Zapytaj Policji.

    > Jakoś im w innych interwencjach to nie przeszkadza.

    Których? Bo to może mieć istotne znaczenie.

    > Dlaczego w ich przypadku nie działa twoja "mądrość", że policjant
    > interweniuje, bo nie jest od rozstrzygania, tylko kieruje do sądu i
    > niech sąd rozstrzyga?

    No właśnie.

    > A właściciel sklepu albo restauracji jaki ma wpływ?

    Żaden. Tak samo, jak motorniczy w tramwaju, czy kierowca w autobusie
    komunikacji miejskiej.

    --
    Robert Tomasik

  • 10. Data: 2021-04-04 10:42:24
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04.04.2021 o 09:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik Robert Tomasik r...@g...pl ...

    > Dla mnie bomba!

    Ale taka jest prawda. Motorniczy w tramwaju, to jak stoi na łuku, to
    nawet tego dalszego wagonu nie widzi. Kierowca autobusu komunikacji
    miejskiej nie może przecież liczyć pasażerów. Co więcej, gdy patrol
    wsiada, to jak ma policzyć, które osoby w autobusie są nadmiarowe? Bo
    powiedzmy może siedzieć 10, a siedzi 15. Które 5 ukarać? Te limity są
    niedorzeczne w samym swoim założeniu, bo nie da się tego egzekwować po
    prostu.

    Czepianie się księdza o ilość wiernych w kościele ma podobny charakter.
    Dokąd ludzie sami z siebie nie zrozumieją, że trzeba dystans zachowywać
    i nie włazić bez istotnego powodu w tłum, to żadne nakazy, zakazy, czy
    kary tu nic nie pomogą. Problemem jest brak wiary ludzi w to, co
    przekazuje rząd.

    --
    Robert Tomasik