  • 1. Data: 2021-04-05 21:52:22
    Temat: Narodowy spis powszechny - kontakt z infolinią GUS.
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    Zamierzam skorzystać z infolinii spisowej 22 2799999 i zapytać się co
    nieco.

    Chciałbym jednak nagrać taką rozmowę i poinformować pracownika takiej
    infolinii gusowskiej, że rozmowa jest nagrywana. I teraz pytania:

    1. Czy wolno mi nagrywać takiego jegomościa? (jeśli mi wolno to na
    podstawie jakiego paragrafu?)

    2. Czy muszę go informować, że jest nagrywany? (tu przydałoby się
    błysnąć jakimś paragrafem z jakiegoś kodeksu, jakby miał jakieś wątpliwości)

    3. Czy ma prawo się nie zgodzić na nagrywanie i rozłączyć?

    4. Czy takie nagranie może stanowić ewentualnie jakiś dowód gdyby np. ów
    osobnik wprowadził mnie w błąd, ja w wyniku podanej przez niego
    informacji popełniłbym błąd w spisie i musiałbym ponieść konsekwencje
    tegoż błędu?

    --
    t0maszek

  • 2. Data: 2021-04-05 21:57:30
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 05.04.2021 o 21:52, Tomaszek pisze:
> [...]
    > infolinii gusowskiej, że rozmowa jest nagrywana. I teraz pytania:
    >
    > 1. Czy wolno mi nagrywać takiego jegomościa? (jeśli mi wolno to na

    Dokąd sam bierzesz w tej rozmowie udział, możesz ją nagrywać, zapisywać,
    a nawet filmować. nie musisz nikogo o tym informować.

    > 2. Czy muszę go informować, że jest nagrywany? (tu przydałoby się
    > błysnąć jakimś paragrafem z jakiegoś kodeksu, jakby miał jakieś
    > wątpliwości)

    Nie, nie musisz.

    > 3. Czy ma prawo się nie zgodzić na nagrywanie i rozłączyć?

    Nie, bo za to mu płacił, żeby rozmawiał.

> [...]
    > osobnik wprowadził mnie w błąd, ja w wyniku podanej przez niego
    > informacji popełniłbym błąd w spisie i musiałbym ponieść konsekwencje

    Ale dowód czego? Że ten człowiek Ci tak powiedział? Bez wątpienia tak.
    Weź jednak pod uwagę, że on przeszedł jakieś tam przeszkolenie, ale nie
    njest autorem tej bzdury. Nie wyelkwaj na niego swojej całej frustracji,
    ze w ogóle musisz, bo go zantagonizujesz.

    --
    Robert Tomasik

  • 3. Data: 2021-04-05 22:23:01
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    > Dokąd sam bierzesz w tej rozmowie udział, możesz ją nagrywać, zapisywać,
    > a nawet filmować. nie musisz nikogo o tym informować.

    > Nie, nie musisz.

    OK.

    > Nie, bo za to mu płacił, żeby rozmawiał.

    OK.

    > Ale dowód czego? Że ten człowiek Ci tak powiedział? Bez wątpienia tak.

    No właśnie. Chodzi właśnie o to, żeby nie mógł się wyprzeć się swoich słów.

    > Weź jednak pod uwagę, że on przeszedł jakieś tam przeszkolenie, ale nie
    > njest autorem tej bzdury. Nie wyelkwaj na niego swojej całej frustracji,
    > ze w ogóle musisz, bo go zantagonizujesz.

    Wykorzystanie tego nagrania gdziekolwiek będzie zupełną ostatecznością,
    jak już nie będę miał innego wyjścia. Jeśli nie będzie takiej potrzeby
    to nie wykorzystam go nigdzie.
    Rozmowa w założeniu ma być miła i przyjemna, o ile będzie miała szanse
    taka być. Nie miałem do tej pory kontaktu z urzędnikami GUS to nie wiem
    jakie tam klimaty panują. Dostanie szanse zachować jak się człowiek,
    mimo że to urzędnik państwowy:)

    --
    t0maszek

  • 4. Data: 2021-04-06 00:28:32
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 05.04.2021 o 22:23, Tomaszek pisze:

> [...]
    > taka być. Nie miałem do tej pory kontaktu z urzędnikami GUS to nie wiem
    > jakie tam klimaty panują. Dostanie szanse zachować jak się człowiek,

    Tylko pamiętaj, że to nadal stanowisko urzędnika. W Ordynacji Podatkowej
    jest taka instytucja wiążącego prawnie stanowiska urzędnika. i też
    telefonicznie to nie działa, tylko trzeba na piśmie. Jeśli nawet on Ci
    głupot naopowiada, to to Ty dalej będziesz odpowiadał za sfałszowanie
    danych, a nie on. Nawet nie przychodzi mi do głowy przepis, na podstawie
    którego można by jego ścigać. Mógł się pomylić po prostu.

    --
    Robert Tomasik

  • 5. Data: 2021-04-06 01:47:17
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-04-05, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Nie, bo za to mu płacił, żeby rozmawiał.

    To juz pewnie kwestia oceny jego pracodawcy i szczegółów umowy o pracę.

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2021-04-06 11:00:01
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Tomaszek t...@o...pl ...

> [...]
    > np. ów osobnik wprowadził mnie w błąd, ja w wyniku podanej przez
    > niego informacji popełniłbym błąd w spisie i musiałbym ponieść

    Bardzo offtopicznie:
    - dzwoni ostatnio do mnie kolejna panienka sprzedawczyni:
    - dzien dobry, firma sramtamtam, Izabela WcisneCiWszystko, informuje ze
    rozmowa jest nagrywana, czy moglibyśmy porozmawaic o xxx.
    - dzien dobry, oczywiście ze mozemy co do nagrywania to ja tez
    nagrywam.
    - ALE JA SIE NIE ZGADZAM NA NAGRYWANIE i szlus rzuciła słuchawka

    Wyjątkowo mnie to rozbawiło.
    ;-DDD

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Aniołom łatwo być aniołami. Nie jedzą i są bezpłciowi."

  • 7. Data: 2021-04-06 11:00:02
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]
    > Podatkowej jest taka instytucja wiążącego prawnie stanowiska
    > urzędnika. i też telefonicznie to nie działa, tylko trzeba na

    Ale to w ordynacji podatkowej.
    Nie mieszajmy - tutaj nie ma to nic do rzeczy.

    > Jeśli nawet on Ci głupot naopowiada, to to Ty dalej
    > będziesz odpowiadał za sfałszowanie danych, a nie on. Nawet nie
    > przychodzi mi do głowy przepis, na podstawie którego można by jego
    > ścigać. Mógł się pomylić po prostu.

    Jak rozumiem, Tomaszek nie chce scigac urzednika.
    W razie "w" chce tylko sam uniknac konsekwencji pokazujac ze ów
    urzednik wprowadził go w błąd.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Moi ludzie pracują na okrągło! Czasem nawet po 2, 3 godziny na dobę!!!"

  • 8. Data: 2021-04-06 11:19:25
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 06.04.2021 o 11:00, Budzik napisał:
> [...]
    > rozmowa jest nagrywana, czy moglibyśmy porozmawaic o xxx.
    > - dzien dobry, oczywiście ze mozemy co do nagrywania to ja tez

    Ja czasami odpowiadam, "wiem, bo nagrywam" :) I rzeczywiście większość
    się rozłącza - bawi mnie to niezmiernie :) Tym bardziej, że rzadko
    nagrywam rzeczywiście :)

    --
    http://zrzeda.pl

  • 9. Data: 2021-04-06 11:52:26
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Tomasz Kaczanowski kaczus@_wiadomo_.onet.pl ...

    > Ja czasami odpowiadam, "wiem, bo nagrywam" :) I rzeczywiście
    > większość się rozłącza - bawi mnie to niezmiernie :) Tym bardziej,
    > że rzadko nagrywam rzeczywiście :)

    A to jest inna inszosc.
    Ja tez nie nagrywam. Zreszta w tych nowych androidach wyłaczyli ta
    opcje i nie chce mi sie szukac dodatkowego oprogramowania.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Wiarą można manipulować. Tylko

  • 10. Data: 2021-04-06 19:44:58
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Budzik napisał(a) :

    > Ja tez nie nagrywam. Zreszta w tych nowych androidach wyłaczyli ta
    > opcje i nie chce mi sie szukac dodatkowego oprogramowania.

    Jest na to obejście. Trzeba wgrać poprawkę (czyli z angielska:
    patch). 2 lata temu to wgrałem. Działa. Znajdziesz gdzieś w necie
    instrukcje.

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65