  • 171. Data: 2021-04-07 07:17:58
    Temat: Re: "Straszliwe" mandaty dla proboszczów za wielokrotne przekroczenie limitów epidemiologicznych [kowid]
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ogólnie. Zasadniczo to w Polsce nigdy osobiście nie spotkałem, ale tak
    > samo "z przecieków" od rodziny, przyjaciół, znajomych, mówią, że bywali
    > a może nawet są. Z tym, że starsza rodzina jest zwykle uwarunkowana i
    > pewne rzeczy uważa za normę czyli, że w porzo, mimo, ze nie w porzo.

    Dalej są. Generalnie wśród tych opowieści zauważyłem pewną prawidłowość.
    "Porządni" są ci, którzy mają jakąś pasję - góry, motocykl, żagle, nawet
    fascynację jakimś okresem historii, czy dziennikarstwo (byle w nie
    nurcie łagiewnickim;). IMHO wymaga to wyjścia na zewnątrz Kościoła (z
    wielkiej litery), co sprzyja poznawaniu ludzi, spojrzeniu z ich
    perspektywy, wymiany myśli. Ogólnie wyjscia z bańki. Myślę, że tu tkwi
    linia podziału.

    --
    Shrek

  • 172. Data: 2021-04-07 07:51:52
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    > Naginanie rzeczywistości, to jest akurat inne przestępstwo. Tworzenie
    > fałszywych dowodów przeważnie łapie się tam w okolicy 233~235 kk. Jeśli
    > chodzi o art. 231 kk, to jest dość bogate orzecznictwo związane z
    > odpowiedzialnością administracyjną urzędników. Generalnie urzędnikowi
    > trzeba by było udowodnić celowe działanie na szkodę przedsiębiorcy, a
    > niejasność przepisów wydaje się co najmniej podważać taką koncepcję.

    231 w związku z brakiem podstawy prawnej do przekazania takich notatek i
    danych sanepidowi. Przypominam: funkcjonariusz ma działać nie tylko
    zgodnie z prawem, ale i w granicach prawa. Więc jeśli nie ma podstawy
    prawnej do przekazania takich notatek, to zrobić tego nie może.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 173. Data: 2021-04-07 11:02:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 06.04.2021 o 09:00, Budzik pisze:

    >Widzisz, bo Ty nie wiesz, co piszesz. Jak rada parafialna, to w
    >praktyce
    >kogo chcesz ukarać?

    Ksiedza ukarac, jako kierownika jednostki :-)

    A ksiadz niech sie z rada dogada jak maja pilnowac ilosci.

    > W wypadku sklepu, to jeszcze SANEPID decyzje w
    >odniesieniu do podmiotu wydać może. Mniejsza o to, czy się w sądzie
    >utrzyma, ale może. A w wypadku Kościoła? Wydasz decyzje na Papierza?

    Biskup diecezji, bo budynki to chyba w jego gestii :-)

    >Czepisz się rady, to każdy z jej członków powie, że on w sumie nie
    >był
    >na tej mszy. A jak nawet był, to z czego wynika, ze on ma liczyć.

    Pytanie, czy w ogole ustalisz czlonkow tej rady, czy to tajemnica
    koscielna :-)

    >A może kolega. Zakaz łatwo wprowadzić. Ale zrobić to tak, żeby się
    >dało
    >egzekwować, to już nie jest takie proste.

    Ale w czym problem? Wezwiecie wszystkich czlonkow rady, nalozycie po
    mandacie,
    jak ktory odmowi, to przekazecie do sadu, sad wyda wyrok nakazowy,
    potem moze uniewinni ... ale juz na na kolejnej mszy po wezwaniu Rada
    bedzie liczyc.

    No chyba, ze narod juz was w ogole nie szanuje, i oleje, a potem
    jeszcze oskarzy o przesladowania na tle religijnym :-P

    >Najprościej byłoby zamknąć kościoły, ale w Konkordacie pozbawiliśmy
    >się
    >tej możliwości. Powieliliśmy to w Konstytucji. Nawet - w odróżnieniu
    >do
    >przedsiębiorców - nie zostawiliśmy sobie możliwości ograniczeni w
    >stanie
    >wyjątkowy, ograniczenia tego ustawą. O radosnych pomysłach
    >Tweetowania
    >nie wspominam.

    Wychodzi na to, ze pozostaje apel premiera.
    A kto zlekcewazy ...
    a) umrze, i nie bedzie wiecej lekcewazyl apeli rzadu,
    b) dostanie nakaz kwarantanny na 2 tygodnie ... to sie potem bedziecie
    mogli wykazac legitymowaniem :-)

    >By uprzedzić pomysły wywodzenia z mandatów przyjętych tego nakazu, to
    >zwracam uwagę, że ludzie często przyjmują mandaty dla tzw. "świętego
    >spokoju". Ma kierowca wątpliwości, czy policjant dobrze prędkość
    >zmierzył, ale szkoda mu czasu i woli zapłacić 50 zł i mieć święty

    Albo i 500 ..

    >spokój. Nie do końca oznacza to, ze wykroczenie popełnił. To po
    >prostu
    >taki "układ".

    A jak ma za wiecej watpliwosci, to go sad dobije gotowym wyrokiem.

    Ale ... nastepnym razem zwolni w tym miejscu ... i przeciez o to
    chodzi.

    No chyba, ze kamerke sobie kupi, zarejestruje zdarzenie, a potem
    bedzie sie dopominal ukarania winnych :-P

    J.

  • 174. Data: 2021-04-07 11:02:32
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > 231 w związku z brakiem podstawy prawnej do przekazania takich notatek i
    > danych sanepidowi.

    I nadal bez podstawy prawnej SANEPID to wysyła do sądu? Czy może sąd
    uznaje, że te podstawy prawne są niezgodne z Konstytucją.

    --
    Robert Tomasik

  • 175. Data: 2021-04-07 11:04:48
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07.04.2021 o 02:59, Budzik pisze:
    > Skoro jest przepis, skoro kosciołem (budynkiem) zarzadza, jak
    > twierdzisz rada parafialna, to w momencie pojawienia sie obostrzen ta
    > rada powinna okreslic w jakis sposób obostrzenia beda realizowane.
    > I okreslic w jaki sposób beda realizowane.

    Ja napisałem, ze nie wiem kto. Czepiłeś sie proboszcza. Ja nei wiem, czy
    rada parafialna. Kościół - jako budynek - należy do wszystkich parafian,
    a z rozpędu, to inni mogą przychodzić. Kto - i przede wszystkim z
    jakiego powodu - jest władny do stwierdzenia, że "Pan tu nie wchodzi"?

    --
    Robert Tomasik

  • 176. Data: 2021-04-07 11:06:27
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07.04.2021 o 02:59, Budzik pisze:
    > Tylko jak to sie ma do odrobine bardziej sensownego postulatu zeby
    > ograniczac ilosc ludzi w pomieszczeniach czyli w szczegolnosci
    > rowniez w kosciele...

    Pasowało by ludzi przekonać do tego, a sami uregulują. Zauważ, jak mało
    ludzi chodzi po zamarzniętych jeziorach.

    --
    Robert Tomasik

  • 177. Data: 2021-04-07 11:12:45
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Nie no moment bo poszedłeś o krok za daleko. Ktos za dany obiekt
    > odpowiada. To nie bawmy sie w inwestorów, prostszy przykład, dajmy na to
    > kościół jest już ruina i zagraża bezpieczeństwu. Do kogo zwraca się
    > inspekcja budowlana?

    Nie wiem. Zazwyczaj pisze się do użytkownika, bo najprościej. Ale to nie
    oznacza, że on ma obowiązek.>
    > No rozumiem, ale jak jest kierownik to jest i inwestor i potrzeba zgody
    > na budowę. Bez zgody to budowali?

    Ale Inwestor niekoniecznie musi być zarządcą. Popatrz na budowane przez
    developerów budynki. W których z nich właścicielem, czy zarządcą jest
    inwestor?

    > Nie uwierzę, że nieruchomości kościelne nie podlegają inspekcji budowlanej.

    Ależ podlegają. Ja próbuję wykazać, że wskazywanie Proboszcza nie jest
    oczywiste. I tylko tyle. Bo może i on jest osobą odpowiednią. Pytam po
    prostu czemu akurat on.

    > W kazdym razie jak widać ktoś tym zarządza i odpowiada lub ten zarząd
    > wynika z własności (KW).

    Z Księgi Wieczystej raczej nie.

    > Spodziewałbym się, że mogą być właśnie dwa przypadki: (1) jest
    > ustanowiony jakiś administrator obiektu, lub (2) jest wyłącznie jego
    > właściciel, i wtedy odpowiedzialność za dopilnowanie idzie odpowiednio
    > do jednego lub drugiego.

    Ja też. Ale czemu Proboszcz?

    --
    Robert Tomasik

  • 178. Data: 2021-04-07 11:57:12
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 6 Apr 2021 21:07:37 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Czas niekoniecznie ku temu sprzyja, ale spróbuj rzucić okiem, jak sie,
    > tłum przemieszcza i napisz, czy nadal uważasz, ze ma oczy :-)

    Zgodnie z równaniem Bernoulliego w wąskich miejscach ciecz płynie szybciej,
    czego o tłumie nie można powiedzieć, więc do opisu przemieszczających się
    ludzi owo równanie słabo się nadaje, ale cieszy, że znasz to i owo.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
    Mark Twain

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 179. Data: 2021-04-07 12:03:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 07.04.2021 o 06:57, Marcin Debowski pisze:

> [...]

    >przez
    >developerów budynki. W których z nich właścicielem, czy zarządcą jest

    Ale jakie budynki?
    Jednorodzinne na zlecenie?
    Tam inwestorem bedzie (przyszly ?) wlasciciel, zarzadcy ... do czasu
    oddania czy przerwy w budowie ... jakby nie bylo.

    Natomiast takie wielorodzinne, czy chocby nawet szeregowki ... tam
    budowniczy/deweloper jest czesto inwestorem, choc niekoniecznie.

    A potem nastepuje zmiana, klienci podpisuja umowe deweloperska, jest
    deweloper, jest klient, jest bank powierniczy i bank kredytujacy :-)
    Moze byc jeszcze budowniczy czy deweloper wlasciwy.
    Tylko zarzadcy nie widac :-)

> [...]
    >jest
    >oczywiste. I tylko tyle. Bo może i on jest osobą odpowiednią. Pytam

    Skoro podlegaja, to widac inspekcja nie ma problemow z ustaleniem
    winnych :-)

    J.

  • 180. Data: 2021-04-07 12:03:27
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 7 Apr 2021 11:04:48 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Ja napisałem, ze nie wiem kto. Czepiłeś sie proboszcza. Ja nei wiem, czy
    > rada parafialna. Kościół - jako budynek - należy do wszystkich parafian,

    Nie wiadomo, kto za co odpowiada, ale jak trzeba wziąć pieniądze za miejsce
    na cmentarzu wszystko jest przeraźliwie jasne.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl