eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo"Straszliwe" mandaty dla proboszczów za wielokrotne przekroczenie limitów epidemiologicznych [kowid] › Re: "Straszliwe" mandaty dla proboszczów za wielokrotne przekroczenie limitów epidemiologicznych [kowid]
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: "Straszliwe" mandaty dla proboszczów za wielokrotne przekroczenie
    limitów epidemiologicznych [kowid]
    <606da22b$0$524$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Wed, 07 Apr 2021 12:26:21 GMT

    On 2021-04-07, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Wydaje decyzje o zamknieciu budynku ... ale komu dostarcza? :-)
    >
    > Przy czym ... cos mi chodzi po glowie, to wlasciciele/administratorzy
    > innych budynkow maja obowiazek co pewien czas inspekcje sami wezwac.

    Chyba co 5 lat, ale glowy nie dam.

    > A ksieza?
    >
    > Tylko ... kosciol moze byc juz na to wyczulony.
    > Od pewnego wypadku na cmentarzu, gdzie wichura urwala galaz, galaz
    > spadla na dziecko, a kosciol teraz rente i odszkodowanie placi.
    > Bo za drzewa na cmentarzu jest odpowiedzialmy.

    A właśnie. Jak ktoś jest posiadaczem samoistnym nieruchomości to
    odpowiada za takie szkody?

    > Chyba tak.
    > Ale czy obejmuje wlasnosc kosciola, czy tez on nalezy do kurii ?

    To w tym momencie można uznać, że zarządza (de facto, bądź formalnie z
    polecenia kurii). To chyba jednak proboszcz?

    Proboszcz - Wikipedia, wolna encyklopedia https://pl.wikipedia.org >
    wiki > Prob... W Kościele katolickim proboszcz jest mianowanym przez
    biskupa duszpasterzem i zarządcą parafii.

    https://sip.lex.pl/akty-prawne/dzu-dziennik-ustaw/st
    osunek-panstwa-do-kosciola-katolickiego-w-rzeczyposp
    olitej-polskiej-16793118/dz-1-roz-2
    Art. 7. [Osobowość prawna terytorialnych jednostek organizacyjnych Kościoła
    Katolickiego]
    1. Osobami prawnymi są następujące terytorialne jednostki organizacyjne Kościoła:
    1) metropolie;
    2) archidiecezje;
    3) diecezje;
    4) administratury apostolskie;