  • 191. Data: 2021-04-07 14:59:57
    Temat: Re: "Straszliwe" mandaty dla proboszczów za wielokrotne przekroczenie limitów epidemiologicznych [kowid]
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Ależ podlegają. Ja próbuję wykazać, że wskazywanie Proboszcza nie
    > jest oczywiste. I tylko tyle. Bo może i on jest osobą odpowiednią.
    > Pytam po prostu czemu akurat on.

    Chciałbym zauwazyc ze ty probowałes udowodnic ze nikt nie jest
    odpowiedzialny...
    Dopiero dzis przyznałes ze po prostu nie wiesz.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Człowiek... to jedyne zwierzę, które się rumieni.

  • 190. Data: 2021-04-07 14:59:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Pasowało by ludzi przekonać do tego, a sami uregulują.

    Robercie, ty jestes idealistą? Nie wydaje mi sie.
    Wiec nie zmieniaj tematu którym jest odpowiedzialnosc za to co sie
    dzieje w budynku kosciola a nie idealistyczne podejscie co by było
    gdyby.

    > Zauważ, jak
    > mało ludzi chodzi po zamarzniętych jeziorach.

    Kurde, jak z tymi kolejkami...
    Wysłac ci zdjecia z tegorocznego morsowania? Ludzi było az nadto.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Wiedza to władza. Ale niewiedza, niestety, nie oznacza jeszcze

  • 193. Data: 2021-04-07 15:18:26
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07.04.2021 o 12:03, Olin pisze:
    > Nie wiadomo, kto za co odpowiada, ale jak trzeba wziąć pieniądze za miejsce
    > na cmentarzu wszystko jest przeraźliwie jasne.

    Bo tam jest zarządca.

    --
    Robert Tomasik

  • 194. Data: 2021-04-07 15:26:23
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07.04.2021 o 12:23, J.F. pisze:

    > A nie do diecezji?
    > Bo jakby tak parafianie chcieli dysponowac budynkiem ... oj, taka
    > anarchia w KK nie do pomyslenia :-)

    W prawie cywilnym mamy tak instytucję, jak zarząd zwykły. Administrator
    może wynająć sprzątaczke, ale już sprzedać kamienicy nie może. Nie
    wiem,c zy czasem administratorzy licencji nie muszą mieć. Proboszcz może
    nie mieć.

    > Inaczej u protestantow ...

    Nie wiem których, ale generalnie tam różnica jest taka, że Biskup jest
    tym najwyższym i nie ma Papieża, czy odpowiadającej mu instytucji - o
    ile się orientuję, bo kościołów mniej, lub bardziej protestanckich jest
    sporo i nie wykluczone, że mają różne rozwiązania prawne.

    --
    Robert Tomasik

  • 195. Data: 2021-04-07 15:30:55
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07.04.2021 o 14:59, Budzik pisze:

    > Pisałes ze rada parafialna.

    Przykładowo.

    > Było napisać ze nie wiesz.

    Toż napisałem, żeby ktoś przejrzał przepisy, b o możliwości widzę kilka.

    > Zdroworozsadkowo podchodzac do tematu, nie mam jednak watpliwości ze
    > teoria o braku osob odpowiedzialnych za budynek koscioła nie trzyma sie
    > kupy.

    Ja nie twierdzę, ze nie ma. Twierdzę, ze niekoniecznie musi to być
    proboszcz.

    --
    Robert Tomasik

  • 196. Data: 2021-04-07 15:33:45
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07.04.2021 o 11:57, Olin pisze:

    > Zgodnie z równaniem Bernoulliego w wąskich miejscach ciecz płynie szybciej,
    > czego o tłumie nie można powiedzieć, więc do opisu przemieszczających się
    > ludzi owo równanie słabo się nadaje, ale cieszy, że znasz to i owo.

    Widzisz. Przeczytałeś coś w necie, ale nie zrozumiałeś. Teraz się skup!
    Szybciej od czego? Bo jak szybciej od tej cieczy, co jest wcześniej, to
    automatycznie ta wcześniej płynie wolniej od tej w przewędzeniu. Tam
    jeszcze jest ciśnienie. Może tak samo szybko płynąć, tylko w większym
    ścisku.

    --
    Robert Tomasik

  • 197. Data: 2021-04-07 15:35:21
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07.04.2021 o 12:03, J.F. pisze:

    > Ale jakie budynki?
    > Jednorodzinne na zlecenie?
    > Tam inwestorem bedzie (przyszly ?) wlasciciel, zarzadcy ... do czasu
    > oddania czy przerwy w budowie ... jakby nie bylo.

    Zwłąszcza, jak segmenty po wybudowaniu sprzedają :-)

    > Natomiast takie wielorodzinne, czy chocby nawet szeregowki ... tam
    > budowniczy/deweloper jest czesto inwestorem, choc niekoniecznie.

    Możliwości jest sporo. Ogólnie pisałem.

    > A potem nastepuje zmiana, klienci podpisuja umowe deweloperska, jest
    > deweloper, jest klient, jest bank powierniczy i bank kredytujacy :-)
    > Moze byc jeszcze budowniczy czy deweloper wlasciwy.
    > Tylko zarzadcy nie widac :-)

    No właśnie.

    --
    Robert Tomasik

  • 198. Data: 2021-04-07 15:57:27
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 7 Apr 2021 15:33:45 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > automatycznie ta wcześniej płynie wolniej od tej w przewędzeniu. Tam
    > jeszcze jest ciśnienie. Może tak samo szybko płynąć, tylko w większym

    Ciecze są w zasadzie nieścieśliwe, podobnie jak ludzie. Nie wiem, co to
    znaczy "szybciej od tej cieczy, co jest wcześniej", ale wiem, że w przy
    szerokim przekroju rury ciecz płynie wolniej niż przy wąskim.
    Możesz śmiało pisać artykuł do Nature. Nie wiem, czy pomysł zastosowania
    równania Bernoulliego do opisu ruchu tłumu ludzi wystarczy na Nobla, ale
    furorę na pewno zrobisz.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 199. Data: 2021-04-07 15:58:22
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07.04.2021 o 12:05, Kviat pisze:
    > Proboszcza. Kulson przecież nie jest od rozstrzygania, niech sąd
    > rozstrzygnie.

    Widzisz, jakiś Ty głupi w swojej zaciekłości? Oczywiście. Można
    skierować wniosek o ukaranie na Proboszcza. Sąd się tym za pół roku
    zajmie i wyda wyrok w postępowaniu nakazowym. Ksiądz ma bodaj 14 dni na
    oprotestowanie. Gdzieś za rok spotkają się na wokandzie i sąd go
    uniewinni. Po 12tu miesiącach nawet nie możesz wszcząć postępowania na
    nowo przeciwko tej radzie parafialnej.

    Nawet Ci do głowy nie przyjdzie, że pasowałoby ustalić, na kim ów
    obowiązek spoczywa i tę osobę ścigać.

    --
    Robert Tomasik

  • 200. Data: 2021-04-07 16:00:12
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 7 Apr 2021 15:18:26 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Bo tam jest zarządca.

    A w kościele (budynku) nie ma?
    Budynek sam się zarządza, bo jest dobrem niematerialnym.

    "W Kościele katolickim proboszcz jest mianowanym przez biskupa
    duszpasterzem i zarządcą parafii. Jest więc odpowiedzialny za
    duszpasterstwo parafian i dobra materialne parafii."

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Proboszcz

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek