  • Data: 2010-02-25 16:15:13
    Temat: Re: list z banku
    Od: Olgierd <n...@n...problem> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 25 Feb 2010 17:08:22 +0100, crazy bejbi napisał(a):

    > Chciałem się poradzić: dostałem dzisiaj list z banku do firmy, że
    > pracownik podpisał z nimi umowę kredytową i nie spłacił i bank mnie
    > wzywa do nie wypłacania mu pensji, ale przelanie kwoty 380 zł (bo tyle
    > podobno zadłużenia zostało) na ich rachunek. Załączyli umowę kredytową z
    > pracownikiem i napisali, ze w tej umowie mój pracownik wyraził zgodę na
    > taką operację.
    > Wydaje mi się na czuja, że powinien odpisać ich, że oczywiście bardzo
    > chętnie nie wypłacę pracownikowi pensji, jak dostanę pismo od komornika
> [...]

    Niekoniecznie, oczywiście możesz potrącić taką kwotę z wynagrodzenia
    pracownika za jego zgodą (art. 91 par. 1 kp).

    Aczkolwiek mam wrażenie, że ta zgoda powinna być złożona *Tobie*, nie zaś
    osobie trzeciej. Nie mam dostępu do orzecznictwa czy komentarza, ale
    pewnie zaraz ktoś dopowie.

    --
    :) Olgierd || http://olgierd.bblog.pl