eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoStrefa płatnego parkowania › Re: Strefa płatnego parkowania
  • Data: 2012-08-29 10:11:52
    Temat: Re: Strefa płatnego parkowania
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Tue, 28 Aug 2012, Adam Klobukowski wrote:

    > Strefa opisana jest tu:
    http://prawo.legeo.pl/prawo/ustawa-z-dnia-21-marca-1
    985-r-o-drogach-publicznych/
    > , Art 13b. Ten artykuł to jest jakieś monstrum btw.

    Dzięki.
    No to jeśli gdzieś w innej ustawie nie ma dodatkowych regulacji, wychodzi
    że tak właśnie jest - wystarcza istnienie (uchwalenie) strefy aby należała
    się opłata.
    Nakaz wyznaczenia dotyczy wyłącznie miejsc parkowania i to tylko
    niektórych :> (dla niepełnosprawnych oraz zastrzeżonych - "kopert").

    Inna sprawa, że jakby w istniejącej ustawie dopisać wyznaczanie miejsc
    postojowych jako takich (zamiast nakazu wyznaczenia granic strefy),
    to parkowanie "nielegalne", poza wyznaczonymi miejsami, nie podlegałoby
    opłacie.

    IMVHO, konstrukcja (pomijająca nakaz oznaczenia granic strefy
    w terenie) "chłopskorozumowo błędna", tak jak przy drodze
    niepublicznej. Ale oczywista - opłata jest za wjazd do strefy,
    nic tylko uchwalać strefy i nie stawiać znaków :P
    Przypomnę, że o drogę niepubliczną też był flejm i Robert również
    argumentował że nie można od kierowcy wymagać wiedzy jaka jest granica
    (i że najbliższe skrzyżowanie to nie skrzyżowanie, a wyjazd z drogi
    niepublicznej, i mimo braku znaku należy ustąpić pierwszeństwa tym
    z poprzecznej).

    Ale dura lex sed lex... zasada impossibilium nulla obligatio
    est (nikt nie jest zobowiązany do rzeczy niemożliwych) nie
    działa, bo lista terenów niepublicznych oraz lista terenów
    stref parkowania są (publicznie) dostępne :]

    Można by rozważyć interpretację, iż rzeczą niemożliwą jest onlineowe
    zapoznawanie się ze stanem terenu w czasie jazdy.
    Ale wprost prowadziłoby do uchylenia wielu przepisów PoRD :>
    bo ich analiza online również jest niemożliwa, ergo, jeśli
    kierowca może być zobowiązany do wyćwiczenia gotowych wzorców
    zachowań "ten z lewej po skosie jest tramwajem to mu ustępuję",
    to równie dobrze może zaplanować przebieg podróży z mapką
    w ręku i poruszać się wyłącznie po terenie który zanalizował.

    pzdr, Gotfryd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1