  • Data: 2007-01-10 19:12:18
    Temat: Re: Sprzedaż pomysłu.
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg> szukaj wiadomości tego autora

    Grzegorz Golebiowski (GrzechG) wrote:
    > Witam.
    >
    > Mam pomysł który chciałbym sprzedać. Osobiście nie mam pieniędzy na jego
    > realizacje. Boje się, że chodząc po firmach i go przedstawiając - ktoś
    > mnie "spławi", a później wykorzysta moje plany.
    >
    > Jak się mogę zabezpieczyć przed kradzieżą pomysłu??

    Stawiam tezę, że pomysłu chronić się nie da. Pomysł na pewno nie jest
    chroniony prawem autorskim, a ztcw patentować można tylko wynalazki,
    wzory użytkowe albo wzory przemysłowe. Sam pomysł moim zdaniem nie
    podpada pod żadną z tych kategorii.

    Nawet jakby przyznano Ci ochronę, to za chwilę znajdzie się ktoś, kto
    powie że był wcześniej, niż Ty. Bo nie da się udowodnić, że Ty wpadłeś
    na ten pomysł jako *pierwszy*.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak