  • 1. Data: 2007-01-09 21:08:16
    Temat: Sprzedaż pomysłu.
    Od: "Grzegorz Golebiowski (GrzechG)" <g...@d...gazeta.pl>

    Witam.

    Mam pomysł który chciałbym sprzedać. Osobiście nie mam pieniędzy na jego
    realizacje. Boje się, że chodząc po firmach i go przedstawiając - ktoś
    mnie "spławi", a później wykorzysta moje plany.

    Jak się mogę zabezpieczyć przed kradzieżą pomysłu??

    /Grzegorz

  • 2. Data: 2007-01-09 21:10:17
    Temat: Re: Sprzedaż pomysłu.
    Od: Zips3 <..@...>

    Grzegorz Golebiowski (GrzechG) napisał(a):
> [...]
    > mnie "spławi", a później wykorzysta moje plany.
    >
    > Jak się mogę zabezpieczyć przed kradzieżą pomysłu??

    mozesz mi na klęczkach zrobic loda z połykiem cwelu

  • 3. Data: 2007-01-09 22:15:31
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Grzegorz Golebiowski (GrzechG) wrote:
    > Jak się mogę zabezpieczyć przed kradzieżą pomysłu??

    Opatentować go.

    -------------------+
    -------------------+

  • 4. Data: 2007-01-10 08:09:30
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

    Grzegorz Golebiowski (GrzechG) <g...@d...gazeta.pl> dosć
    niespodziewanie napisał(a):
    > Witam.
    >
    > Mam pomysł który chciałbym sprzedać.
    (..)
    > Jak się mogę zabezpieczyć przed kradzieżą pomysłu??

    W jakiej kategorii mieści sie ten pomysł?
    Czy to jest pomysł na działalność, czy pomysł na ulepszenie srony
    internetwej, czy też pomysł techniczny, a moze tylko na usprawnienie
    organizacji pracy w firmie?
    Od odpowiedzi zależą możliwe sposoby ochrony, choć z góry mozna powiedziec,
    że nie będzie łatwo.

    --
    Roman Rumpel GG 9429617 Skype: siedemrumpli
    (C) Hollywood Homicide

  • 5. Data: 2007-01-10 08:16:36
    Od: "Pawel" <p...@w...pl>

> [...]
    > organizacji pracy w firmie?
    > Od odpowiedzi zależą możliwe sposoby ochrony, choć z góry mozna

    Mialbym pomysl zwiazany z telefonia komorkowa.jezeli by sie przyjal i
    sprawdzil to firmy mialy by kolejny dochod raczej spory.Ale jak go
    zrealizowac i sprawdzic czy sie przyjalby?

  • 6. Data: 2007-01-10 08:32:20
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: GrzechG [Tue, 09 Jan 2007 22:08:16 +0100]:

    > Jak się mogę zabezpieczyć przed kradzieżą pomysłu??

    W zasadzie to się zazwyczaj nie da, co przećwiczyłam na własnej
    skórze. Ale zależnie od rodzaju pomysłu, czasami sprawdza się
    po prostu spisanie go z notarialnie potwierdzoną datą, a nawet
    proste wysłanie tego opisu do samego siebie listem poleconym
    z potwierdzeniem odbioru. Często gęsto też podpisuje się umowę
    z firmą, w której opis pomysłu jest załącznikiem, a sama treść
    umowy nakłada odpowiedniej wysokości karę na firmę w przypadku
    wykorzystania pomysłu bez zgody autora.

    Trochę małe info podajesz żeby coś konkretnego wymyślić...

    Kira

    --
    /(o\ ~ GG: 574988 ~ http://cyber-girl.net/ ~
    \o)/ * NFZ won * SkypeTV * Wieczne Dziecko *

  • 7. Data: 2007-01-10 08:57:54
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Tue, 09 Jan 2007 22:08:16 +0100, Grzegorz Golebiowski (GrzechG)
    napisał(a):

    > Jak się mogę zabezpieczyć przed kradzieżą pomysłu??

    A nie możesz go opisać i poświadczyć? Albo złożyć gdzieś
    (u notariusza?).

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 8. Data: 2007-01-10 13:15:12
    Od: "F.T." <f...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kira" <c...@e...wytnij.pl> napisał w wiadomości

    a nawet
    > proste wysłanie tego opisu do samego siebie listem poleconym
    > z potwierdzeniem odbioru.

    To jak udowodnisz pozniej ze w liscie była ta treść a nie inna?

  • 9. Data: 2007-01-10 14:28:43
    Od: Olgierd <n...@n...spam.no.problem>

    Powiedział(a) *F.T.* na tej grupie:

    > To jak udowodnisz pozniej ze w liscie była ta treść a nie inna?

    Można się zaprzysiąc na własny grób ;-)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.bblog.pl

  • 10. Data: 2007-01-10 14:53:06
    Od: h...@p...onet.pl

    > A nie możesz go opisać i poświadczyć? Albo złożyć gdzieś
    > (u notariusza?).

    A jeżeli Ci sie wydaje że Ty pierwszy TO COŚ wymyśliłeś to nie jesteś w błędzie
    bo wydaje Ci się.

    Istnieje "coś takiego" jak koincydencje czasoprzestrzenne
    czego najlepszym przykładem jest wymyślenie radia, a w zasadzie odkrycie
    elektromagnetyzmu.

    Zatem tylko patent.
    I pamiętaj kto pierwszy... .

    .