  • Data: 2002-02-03 00:50:40
    Temat: Re: Skanowanie portów
    Od: Dariusz <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    MaXxX wrote:

    > Dnia Sun, 03 Feb 2002 00:27:27 +0100, Dariusz (d...@p...onet.pl) pisze
    > na pl.soc.prawo:

    > No, ostro, ostro - ale co jeżeli ktoś na przykład skanuje całe sieci po
    > Sambie, czyli po porcie 139, dla nieobeznanych: po tej warstwie, po której
    > udostępniają się zasoby i dyski Windowsowe? Innymi słowy, ktoś skanuje całe
    > sieci szukając kto udostępnił coś Windowsami, lub też (domyślnie) zapomniał
    > USUNĄĆ udostępnienia domyślne. Przykładowo - całkiem sporo firm mających SDI
    > postawiło sobie serwery, a na nich dyski udostępnione do odczytu anonimowego
> [...]

    A jak ma byc i dlaczego usilujesz doszukiwac sie odmiennego traktowania.
    Czy naprawde uwazasz, ze kazdy samochod osobowy ktory sie zatrzyma w
    strefie postoju taxi
    to taksowka ?
    Czemu uwazasz, ze kazdy pecet podlaczony do sdi ma cos tobie udostepniac
    ?
    Czemu traktujesz pecety osob trzecich jak Napster ?

    Wszystkie czynnosci , ktore opisales powyzej stanowia nieuprawnione
    skanowanie portow.
    Gdyz taki wyraziles zamiar, ktory publicznie oglosiles.

    Nie jestes uprawniony do ustalania kto ma postawione WWW.
    Nie jestes uprawniony do ustalania kto oferuje jaka usluge w internecie.

    Ty ciagle traktujesz komputery osob trzecich jako czesc zasobow
    napstera.

    Usilujesz nie odrozniac prostego faktu, ze 99% uzytkownikow internetu to
    sa biorcy a nie dawcy i odwiedzasz kazdy dom, kazde mieszkanie z
    naiwnoscia przedszkolaka, ze moze ktos zostawil otwarte drzwi, abys go
    odwiedzil.

    Swiat kontaktow spolecznych dziala jednak w oparciu o zaproszenia, a
    intruzow sie wyrzuca.

    Czy skanujesz rowniez serwery policji, uop, urzedow panstwowych ,
    przedsiebiorstw ?
    Sam wiesz, ze nie potrafisz zaprzeczyc.
    Bo gdy mowisz, ze ktos skanuje cale sieci, to skanuje zasoby, ktorego
    wlasciciela nie zna i godzi sie, bedzie skanowal zasoby sieci urzedow,
    przedsiebiorstw, policji, uop itd. i osob prywatnych,
    czyli skanuje jak leci.
    Tylko powiedz mi po co ktos bez uprawnienia skanuje cale sieci.
    Czy naprawde zawsze musi byc ktos kto podchodzi do wszystkich samochodow
    na parkingu i naciska klamki wszystkich drzwi ?

    Jacek