  • Data: 2002-02-03 18:14:14
    Temat: Re: Skanowanie portów
    Od: MaXxX <m...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 03 Feb 2002 01:50:40 +0100, Dariusz (d...@p...onet.pl) pisze
    na pl.soc.prawo:

    > A jak ma byc i dlaczego usilujesz doszukiwac sie odmiennego traktowania.
    > Czy naprawde uwazasz, ze kazdy samochod osobowy ktory sie zatrzyma w
    > strefie postoju taxi to taksowka ?

    Zakładając, że jestem niewidomy - bo po numerze IP nie wiem, czyj to komputer,
    i co może udostępniać - oczywiście że tak. Bo inne samochody mają tam zakaz
    zatrzymywania. Tak samo jak podjeżdża takie duże na przystanek, to wsiadasz,
    bo to autobus, a nie słoniolot.

    > Czemu traktujesz pecety osob trzecich jak Napster ?

    Jeżeli udostępnili serwery WWW, to po to, żeby mogli z nich korzystać
    odwiedzający ich strony.
    Jeżeli udostępnili FTP, to po to, by gościom udostępniać pliki.
    Jeżeli udostępnili Sambę, to po to, by można się było z nią połączyć.

    > Nie jestes uprawniony do ustalania kto ma postawione WWW.

    Jeżeli na ulicy pojawia się nowy kiosk, to mam prawo chwycić za klamkę, by
    sprawdzić, czy już otwarty. Najwyżej się dowiem "sorry, kiosk prywatny" -
    wtedy mam go w nosie. A jak nie prywatny, to publiczny, czyli mam prawo wejść
    i zrobić zakupy.

    > Usilujesz nie odrozniac prostego faktu, ze 99% uzytkownikow internetu to
    > sa biorcy a nie dawcy i odwiedzasz kazdy dom, kazde mieszkanie z
    > naiwnoscia przedszkolaka, ze moze ktos zostawil otwarte drzwi, abys go
    > odwiedzil.

    "Biorcy" nie udostępniają serwerów. Jeżeli udostępnili, to stali się
    "dawcami".

    > Swiat kontaktow spolecznych dziala jednak w oparciu o zaproszenia, a
    > intruzow sie wyrzuca.

    Nie zapomnij następnym razem idąc do spożywczaka grzecznie zapukać w drzwi
    wejściowe, i poczekać, aż Ci pani ekspedientka otworzy.

    > Czy skanujesz rowniez serwery policji, uop, urzedow panstwowych ,
    > przedsiebiorstw ?
    > Sam wiesz, ze nie potrafisz zaprzeczyc.

    Bo niby po co? Spokojnie mógłbym to zrobić. Skoro postawili stronę,
    www.kgp.gov.pl, to nie postawili może FTPa? Sprawdzić nie zaszkodzi. A może
    coś po Sambie dla windoziarzy udostępnili? Też mogę sprawdzić, a co. Tak samo
    jak mogę zapytać o godziny przyjęć interesantów.

    > Czy naprawde zawsze musi byc ktos kto podchodzi do wszystkich samochodow
    > na parkingu i naciska klamki wszystkich drzwi ?

    No, parking to sprawa prywatna: nikt nigdy nie zostawia samochodu otwartego na
    parkingu, chyba, że przez pomyłkę. Ale analogicznie do Twojego przykładu z
    taksówkami - owszem, jak stoi sznur samochodów na postoju, to do każdego
    podejdę spytać czy to taksówka. Jeżeli usłyszę "nie", to odpowiem "to po kija
    pan tu stoisz, na postoju dla taksówek!". Czyli - jeżeli ktoś mnie odgoni od
    publicznego FTPa, to odpowiem: "to po cholerę jest publiczny!?".

    --
    MaXxX
    - znudziło mnie pisanie idiotyzmów,