  • Data: 2002-02-03 17:48:19
    Temat: Re: Skanowanie portów
    Od: leh <l...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dariusz <d...@p...onet.pl> skribis:

    >Ale tego sprawdzenia dokonuje aplikacja , przegladarka www, a nie skaner
    >portow www.

    A co za roznica ? Rownie dobrze ktos cie moze oskarzyc o skanowanie portu
    80.

    >Poza tym sprawdzanie portow dla kolejnych tysiaca adresow ip, to jest
    >dokladnie
    >sprawdzenie czy w kolejnych 1000 domow drzwi sa zamkniete , czy otwarte.

    A ty sprawdzasz tylko w domach pod numerem 80 ?

    >Traktujesz komputery osob trzecich jako wlasnosc spoleczna -
    >socjalistyczna.

    Nie, tylko udostepnione na nich uslugi bez zabezpieczen.

    >Gdzie to wyczytales, ze ktokolwiek podlaczajacy/podlaczony do internetu
    >godzi sie/ ma zamiar
    >udostepnienia tobie swoich zasobow ?

    To normalne, skoro podlacza sie do sieci, to i siec podlacza sie do niego.
    Jak nie chce - to niech pozamyka porty, albo nie stawia zadnych uslug.

    >Miliony ludzi sa podlaczeni do telefonu.
    >Czy rowniez dzwonisz do setek osob , aby sprawdzic czy osoba po drugiej
    >stronie moze sie okazac interesujaca w rozmowie ?

    A twoimm zdaniem powinienem, bo jest w ksiazce telefonicznej ?

    >Obecnie latwosc podlaczania sie osob prywatnych jest tak wielka, ze
    >definicja internetu jako sieci wszystkich komputerow podlaczonych do
    >internetu juz nie obowiazuje.

    Internet to siec sieci.

    >Da dawcy i biorcy zasobow. Sa dawcy publiczni i prywatni.
    >Dostep jest otwarty, ograniczony lub zamkniety.

    Skoro jest ograniczony lub zamkniety, to skanowanie pokaze ze jest
    zamkniety i tyle. Co za problem.

    >I brak jest jakiejkowiek podstawy dla twierdzen, ze celem biorcy
    >internetu jest zamiar udostepniania swoich zasobow.

    To niech nie udostepnia, co za problem.

    >Sa 4 podstawowe publiczne uslugi internetowe: www, ftp, e-mail, usenet,
    >irc/mirc

    Buhaha. Nikt nie spodziwa sie hiszpanskiej inkwizycji.

    >Zatem nieuprawnione skanowanie portow zostalo w orzecznictwie

    polskim ?

    >Orzecznictwo jest dostepne w internecie.

    polskie ? poprosze url.

    >Zawsze mogles wczesniej wyslac zapytanie e-mailem.

    ty jak chcesz wejsc na strone www to tez wysylasz zapytanie emailem ?
    skad wiesz ze dana domena wskazuje na komputer osoby ktora oglosila
    publicznie ze udostepnia uslugi ? Moze ja ktos zlisliwie przestawil ? Albo
    strona przekieruje cie na inny port ?

    Pozdrawiam, Leh.
    --
    - I didn't know you can fly a plane ?
    - Fly - yes. Land - no. (Indiana Jones and the Last Crusade)