  • Data: 2002-02-03 12:18:09
    Temat: Re: Skanowanie portów
    Od: "Jacuo" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Dariusz" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:22150-1012692550@pd57.katowice.sdi.tpnet.pl...

    > Przeciez juz to tyle razy bylo omawiane.
    > Skanowanie portow stanowi przygotowanie do popelnienia przestepstwa.
    > Polega dokladnie na tych samych czynnosciach jako podejmuje zlodziej
    > zamierzajacy sie wlamac do czyjegos domu.

    Nie, to jest jak wchodzenie do sklepu przy ulicy - naciskam klamke i jezeli
    ustapi - wchodze.
    Kazdy , kto ma otawrte porty "publiczne" - publicznie zaprasza mnie do
    wejscia do niego. A takich portow jest wiele - przeciez wiele`

    > Autobus jest srodkiem komunikacji publicznej i w tym celu zostal
    > udostepniony.

    A komputer podlaczony do Internetu nie jest publiczny ? Jak mam stwierdzic,
    czy jego wlasciciel udpstepnnia np serwer www ?

> [...]
    > bezkarne.
    > W Stanach takie sprawy sa bardzo szybko zalatwiane.
    > Po powiadomieniu FBI o probie wlamania do systemu, polegajacej na
    > nieuprawnionym skanowaniu portow,
    > przyjezdza ekipa zabezpieczajaca dowody przestepstwa i wszczete zostaje
    > postepowanie karne zakonczone wyrokiem skazujacym.
    > Dowody przestepstwa sa niewatpliwe.
    > Nastepnie prowadzone jest postepowanie cywilne o odszkodowanie rzedu
    > kilkuset tysiecy dolarow.

    > Poniewaz tych spraw bylo juz kilkaset i zapadly wyroki skazujace jak i

    Czyli jakies promile wszystkich przypadkow ... Bo inaczej to cala FBI by sie
    niczym innym nie zajmowala ...

    > tak wiec nikt mieszkajacy w Stanach nie usiluje nawet wlamywac sie do
    > systemow komputerowych , ani podejmowac sie skanowania portow, poniewaz
    > nigdy nie wie czy nie skanuje agencji administracji panstwowej, policji,
    > czy firmy d/s security.
    > Nigdy nie wie czy kolejny serwer nie prowadzi uslug do administracji
    > stanowej, federalnej.

    Dobry zart tynfa wart.

    > I na zakonczenie raz jeszcze.
    > Nie ma potrzeby, obowiazku, ani nie obowizuje zasada, ze nalezy zamykac
    > porty.
    > Wszystkie oporty mozna pozostawic otwarte, tak jak drzwi, okna w domu.
    > A kto wejdzie do srodka niezaproszony, ten jest wlamywaczem.

    1. W obu przypadkach swiadczy to o glupocie wlasciciela
    2. W obu przypadkach wykrywalnosc przestepstw jest znikoma

    > Zatem nieuprawnione skanowanie portow jest niewatpliwie przestepstwem i
    > podlega sciganiu na wniosek poszkodowanego, o ile zasoby systemu
    > komputerowego nie uprawniaja do scigania przestepstwa z urzedu.

    Wpsujac adres www skanujesz przeciez port i co ?

    --
    Jacek