  • Data: 2020-10-10 06:32:54
    Temat: Re: RP3 100 lat za Nigerią ;-)
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2020-10-10, A. Filip <a...@p...pl> wrote:

    > Ale pedofilia/pederastia to musi być wolny wybór który nie może być
    > zdeterminowany genetycznie? Wydźwięk oryginalnego argumentu sprowadzał
    > się (jak dla mnie) do tego że ksiądz pedofil/pederasta jest "tylko"
    > podwójnie nienormalny.

    To jest nawet dość ciekawa filozoficznie sytuacja. "Nienormalność"
    księży wynika m.in. z tego, że normalny (przeciętny) człowiek ma
    potrzeby wynikające z biologii. Jeśli kandydat na księdza jest uczciwy
    to oznacza że rezygnuje z tych potrzeb. To nie jest normalne. Jesli
    będąc już księdzem, nie radzi sobie z sytuacja, z dowolnymi problemami
    natury seksualnej, których efektem są czyny potępiane formalnie przez KK
    to powinien z tego stanu wystąpić. To też nie jest normalne, bo wymaga
    wielu chwalebnych cech charakteru, których większość ludzi nie ma. Ale
    sypianie z kobietami czy facetami, gdy jest księdzem jest zapewne dużo
    bardziej normalne niż niesypianie z nimi, czyli mamy mały paradoks.

    ><pół-demagogia> Różnica między homoseksualizmem a pedofilią jest taka że
    > społeczeństwo _przestało_ wmuszać w homoseksualistów w dobrowolnych
    > związkach dorosłych osób "szerszy interes społeczny" ale dzieci poniżej
    > lat 15 dalej "uszczęśliwia na siłę". </pół-demagogia>
    >
    > AFAIR Palikot chciał obniżenia wieku w KK-200 do 12 lat.
    ><cynizm> Chciał odebrać dziewczynkom prawo do _legalnej_ aborcji. </cynizm>

    To jest kwestia umowy społecznej, której podstawą jest m.in. system
    etyczny na którym KK twierdzi, że się opiera. Kuriozum tej dyskusji
    polega zaś na tym, że ateiści i inni agnostycy, bronią w tej dyskusji
    podwalin etycznych KK, a ci, którzy z KK wydają się tu być bardziej
    związani, robią wszystko aby smród snuł się jak najdłużej. Taki kolejny
    paradoks.

    --
    Marcin