  • Data: 2017-11-08 22:57:13
    Temat: Re: Prawa autorskie
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2017-11-08, z <...@...pl> wrote:

    > Ale chyba wystarczy ta opłata na słuchanie ile się chce razy w domu w
    > samochodzie czy skopiowanej płyty czy nagranej audycji radiowej?
    >
    > a nie tylko raz?

    Nie sądzę prawdę mówiąc. Patrząc na model sprzedazy, gdzie robi się
    lokalną kopię do dalszego odsłuchania (iTune etc.), to opłaty związane z
    prawami autorskimi to ca 40-70% wartości zakupu (zwykle ca 1USD) czyli
    jakies 40-70c za utwór. 3% z ceny nagrywarki to jakieś 50c plus parę
    centów za nosnik. Zbyt duża dysproporcja MZ.

    --
    Marcin