  • Data: 2022-08-10 15:55:54
    Temat: Re: Konin - jest akt oskarżeni
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 10.08.2022 o 13:34, J.F pisze:
    > popatrz jaka policyjna nowomowa.
    > Bezsensowne uzycie ŚPB.
    > A to, ze policjanci torturowali aresztowanego, to ci przez gardlo nie
    > przejdzie?

    A torturowali? Tortury, to termin prawny związany z art. 118a i 123 kk.
    Tu tego nie mamy. Nie każde naruszenie nietykalności jest torturą.
    Oczywiście możemy się na potrzeby tej dyskusji umówić, że bezsensowne
    stosowanie ŚPB jest torturowaniem, ale to nie spowoduje, że to będą
    tortury - przynajmniej w mojej ocenie.

    Tutaj najprawdopodobniej można by mówić o przemocy w rozumieniu art. 246
    kk. Jakby ustawodawca chciał, by tam były tortury, to by napisał "kto
    (,,,) torturuje". Piszę "najprawdopodobniej", bo nie wiem, co oni tam
    robili, a w tym artykule mamy zamkniętą listę czynności, których dotyczy.

    > Tzn co mial powiedziec - jak dobrze torturowac,
    > czy "przeciez tak nie wolno"?

    O ile się orientuję, co oni chcieli osiągnąć, to by im przypomniał, że
    odmowa podpisania protokołu wymaga omówienia w treści i tyle. Nie
    podpisał, to nie. Jego problem, bo mogą potem go zmienić.

    > Jakos tak malo prawdopodobne, aby mlody czlowiek sam z siebie zmarl
    > akurat w tym dniu, a nawet godzinie.
    > Wiec kto zawinil?

    NA chwilę obecną nie wiemy, czy ktokolwiek zawinił w zakresie
    spowodowania śmierci. Po prostu nie wiemy, z jakiego powodu zmarł. Jeśli
    na skutek spożycia środków chemicznych, to najprawdopodobniej spożył je
    dobrowolnie i nikt nie ponosi za to bezpośredniej winy.

    --
    Robert Tomasik