  • Data: 2022-09-27 14:41:11
    Temat: Re: Dostęp służb do internetu
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 27.09.2022 o 14:20, J.F pisze:

    > Przejsciowka USB to jest najprostsze rozwiazanie, ale moze ten
    > "sieciowy" komputer jakos spreparowany, albo sprzątaczka go
    > wzbogaciła, albo ktos pena USB podarowal, myszke czy klawiature -
    > i teraz jest urzadzenie zdolne podsluchac co tam w nieekranowanym
    > kablu biega ...

    Wszystko można próbować...

    > A kto powiedzial, ze po internecie?

    Najprościej...

    > Moze ma w srodku nadajnik o zasiegu 100m, a raz na tydzien przejezdza
    > pod oknem ktos, kto odbiera.
    > Albo ma modem GSM i nadaje w eter :-)

    w sumie na keylogerze togigabajtów nie będzie. Masz rację. Zwykły blutuf
    styknie, tylko żeby się nie rozgłaszał.

    > Czy dalo by sie automatycznie sciagnac jakis lepszy driver przy
    > instalacji to nie wiem, ale moze miec w sobie nie tylko klawiature,
    > ale i inne urządzenia USB, w tym i "dyski" ze sterownikami ...

    Obstawia, że same się nie aktualizują. A te co są z netu muszą być
    podpisane, żeby bez ostrzeżenia się instalowały.

    > A teraz moga byc tlumaczenia norm :-)

    Oryginał jawny, tłumaczenie tajne;)

    > Akurat sprzęty przemyslowe czesto bywają niezabezpieczone, czy kiepsko
    > zabezpieczone.

    Wiem, ale żeby aktualizować firmware to tezeba mieć dostęd po
    urządzenia. Zdaje się że wszystkie falowniki tego modelu "udoskonalili"
    więc musiało się to odbyć u producenta albo wręcz za jego wiedzą.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!