  • Data: 2022-09-30 13:01:56
    Temat: Re: Dostęp służb do internetu
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 28 Sep 2022 19:30:20 +0200, Shrek wrote:

    > Ale musi być podpisany.

    Chyba nawet gdzies na serwerze MS.

    > No i z tym automatycznie to jak pracujesz na
    > koncie admina - nawet ja w domu tego nie robię, więc w krytycznych
    > systemach mam nadzieję że ktoś tego pilnuje.

    Krytyczne systemy bywaja mocno ograniczone, ale o tego admina bym sie
    nie zalozyl. Wiekszosc uzytkownikow Windows ma na swoim komputerze
    jedno konto i nie miesza.
    A czy uniemozliwi to podlaczenie innym drukarki ?

    > Ja wiem, ty wiesz, kulson sprawdzi...

    Ja wiem, ale pewnie sprawdze. A 99% zwyklych ludzi nie wie, wiec
    sprawdzi. Kulsony raczej nie inne, choc moze im ktos szkolenie zrobil.

    A podpisujesz swoje pendrajwy?
    Bo ja jakos nie, a kupilem tego troche, i naprawde nie pamietam juz
    jakie.
    Jakby ktos chcial mi podrzucic, to nie mialby klopotu.

    A przeciez mozna jeszcze poprosic o wydrukowanie pliku itp ...

    > Generalnie do takich systemów usb powinno być poblokowane.

    I co - zadnych pendrajwow w sluzbie?

    Dla celow tajnych moze i wazne, zeby ktos nie mogl skopiowac
    informacji i wyniesc.

    > Ale jak sobie wyobrażasz. Że każda jednostka ma inaczej i jak technika z
    > tej jednostki bomba zabije, to nikt się nie połapie?

    Jest dzial konstrukcji i informatyki, to wiedzą.

    Chodzi o publikowanie wszelakich infomacji - ze np haslo jest z
    tokena, i zawiera zaszyfrowane DESem haslo, date i czas.
    klucza i hasla nie podajemy, ale przeciwnik wie, czego sie spodziewac.
    A inaczej to wyglada, jak wlamywac widzi "enter login: pasword" i nie
    wie nic.

    No coz - publikacja DES pozwolila wierzyc, ze byl trudny do zlamania,
    skoro wielu ludzi sie głowiło i na niewiele wpadli.
    Ale z drugiej strony publikacja Enigmy pozwolila Polakom a potem
    Anglikom ją rozgryzc.

    J.