    Date: Sat, 18 Jun 2022 07:02:23 +0200
    Subject: Re: Były policjant
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <62a78a09$0$553$65785112@news.neostrada.pl> <t884q0$23a$2@gioia.aioe.org>
    <62a79ac0$0$559$65785112@news.neostrada.pl>
    <t89cr0$1crt$1@gioia.aioe.org>
    <62a897eb$0$501$65785112@news.neostrada.pl>
    <62a89b77$0$484$65785112@news.neostrada.pl>
    <62a8d646$0$472$65785112@news.neostrada.pl>
    <62a8d9aa$0$555$65785112@news.neostrada.pl>
    <4...@4...net>
    <62a99035$0$471$65785112@news.neostrada.pl>
    <amph3o1aeo9k$.2hbzt0ljd1to.dlg@40tude.net>
    <62a9a33f$0$474$65785112@news.neostrada.pl>
    <k560on77nh26$.1e7744g5n4ygn$.dlg@40tude.net>
    <XXjqK.398521$d21.289456@fx09.ams1>
    <62aa0c56$0$545$65785112@news.neostrada.pl>
    <7TtqK.894530$e21.412692@fx10.ams1>
    <62aacbfc$0$548$65785112@news.neostrada.pl>
    <%H9rK.256868$D41.206057@fx07.ams1>
    From: Shrek <...@w...pl>

    > W jakim sensie uprawdopodobnić?

    No że na przykład pojechał tam bo lubi bezkarnie zabijać, albo że
    rabował czy gwałcił. Dopóki nie, to jest winny tylko służby w armii
    ukrainy. A szkodliwość społeczna tego jest... no powiedzmy że do oceny
    przez sąd.

    > Pokaż mi jakieś orzeczenie, które zastosuję taką ogólną klauzulę dla
    > dowolnego zabójstwa.

    Ale go będą sądzić za służbę a nie zabójstwo.

    > No wieć to się wiąże z pewną odpowiedzialnością i niekoniecznie jest to
    > przestępstwo związane z papierową przynaleznością do jakiejś
    > organizacji.

    Przyznam, że nie rozumiem co chciałeś napisać. Ja miałem na myśli, że
    skoro daliśmy tam czołgi, to widocznie uznaliśmy, że w naszym interesie
    jest, żeby tymi czołgami zabijano ruskich sołdatów. Czyli państwo
    uznało, że zabijanie ruskich sołdatów jest korzystne i chwalebne.

    > Jedyna różnica jest taka, że polska policja nie poprosiłaby Cię o pomoc
    > :)

    NIe - różnica jest choćby taka, że agersja na ukrainę trwa i jest to
    pomoc w jej odparciu a nie zemsta po czasie.

    > Ale co do meritum, oferowanej pomocy w słusznej sprawie, przy braku
    > :wydolności systemu, jak najbardziej powinna Twoja argumentacja znależć
    > :posłuch u sądu.

    To trochę inna sprawa - co innego odpieranie czynnej napaści a co innego
    zemsta zamiast organów, ale... proponuję nie drążyć, bo następny akapit:P

    > Ale my tu o prawie i szkodliwości społecznej, a Ty o zarządzaniu
    > ryzykiem.

    Dlatego piszę, że to co innego.

    > No nie wiem, jakoś nie miałbym oporów aby wystąpić o pozwolenie.

    I byś nie dostał, i potem byś miał problem bo by cię mieli na oku i w
    razie czego dla sądu argument że z premedytacją źle robiłeś. Błędnie
    zakładasz, że tam odpowiada ktoś, kto się zastanawia nad sprawą i ma na
    tapecie jakieś wyższe dobro. Tam jest urzędnik i po prostu cię uwali.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!