    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Były policjant
    <62a78a09$0$553$65785112@news.neostrada.pl> <t884q0$23a$2@gioia.aioe.org>
    <62a79ac0$0$559$65785112@news.neostrada.pl>
    <t89cr0$1crt$1@gioia.aioe.org>
    <62a897eb$0$501$65785112@news.neostrada.pl>
    <62a89b77$0$484$65785112@news.neostrada.pl>
    <62a8d646$0$472$65785112@news.neostrada.pl>
    <62a8d9aa$0$555$65785112@news.neostrada.pl>
    <4...@4...net>
    <62a99035$0$471$65785112@news.neostrada.pl>
    <amph3o1aeo9k$.2hbzt0ljd1to.dlg@40tude.net>
    <62a9a33f$0$474$65785112@news.neostrada.pl>
    <k560on77nh26$.1e7744g5n4ygn$.dlg@40tude.net>
    <XXjqK.398521$d21.289456@fx09.ams1>
    <62aa0c56$0$545$65785112@news.neostrada.pl>
    <7TtqK.894530$e21.412692@fx10.ams1>
    <62aacbfc$0$548$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Sat, 18 Jun 2022 01:16:43 GMT

    On 2022-06-16, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > No przecież poniżej napisałem, że nie bezwarunkowo. No ale ten warunek
    > to wypadałoby co najmniej uprawdopodobnić.

    W jakim sensie uprawdopodobnić?

    > No można - po to to zapisali na samym początku w art 1 KK.

    Pokaż mi jakieś orzeczenie, które zastosuję taką ogólną klauzulę dla
    dowolnego zabójstwa.

    > No tak. Czołgi też im daliśmy - nie do parady:P

    No wieć to się wiąże z pewną odpowiedzialnością i niekoniecznie jest to
    przestępstwo związane z papierową przynaleznością do jakiejś
    organizacji.

    > Nie sądzę. Nie sądzę też żeby to była trafna analogia. Zapewne sam to
    > podświadomie rozumiesz:P

    Jedyna różnica jest taka, że polska policja nie poprosiłaby Cię o pomoc
    :) Ale co do meritum, oferowanej pomocy w słusznej sprawie, przy braku
    :wydolności systemu, jak najbardziej powinna Twoja argumentacja znależć
    :posłuch u sądu.

    > Zasada jest taka, żeby po prostu o nic nie pytać i się tym nie chwalisz.
    > Prosząc jakiekowiek "organy" narażasz się po prostu na kłopoty. To jak z
    > kulsonami - jak się da, to sprawę należy załatwić we własnym zakresie, a
    > nie łazić na kusonariat, bo se tylko kłopotów narobisz, przeszkadając

    Ale my tu o prawie i szkodliwości społecznej, a Ty o zarządzaniu
    ryzykiem.

    > władzy w czekaniu na emkę. Nawet robert kiedyś tłumaczył, że ludzie nie
    > rozumieją jak działa policja - oni zajmują się ogólnie zwalczaniem
    > przestępczości a nie indywidualnymi przypadkami a potem ludzie nie
    > rozumieją i przychodzą z nagraniem wykroczenia i adresem obwinionego. I
    > nie rozumieją czemu dostają umorzenie z powodu niewykrycia sprawcy -
    > rozumiesz, ci ludzie uważają, że policja powinna się zajmować ich
    > prywatnymi sprawami:P

    No nie wiem, jakoś nie miałbym oporów aby wystąpić o pozwolenie. Czy
    podobną filozofię stosujesz przy budowie domu (>70m2)? :)

    --
    Marcin