  • 491. Data: 2022-02-28 11:01:38
    Temat: Re: Korelacja
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Sat, 26 Feb 2022 00:06:08 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

    > Na innym wykresie (Shrek wklejał, nie wiem co warte jest źródło, niby
    > EU?) https://zapodaj.net/6c2a14b047c08.png.html, gdzie faktycznie
    > "widać" demoludy, mamy już po wprowadzeniu szczepionek i od poziomu
    > wyszczepienia. Jakby ten wykres zrobić vs. PKB by wyszło że widzimy
    > więcej krajów o podwyszonej liczbie zgodnów wsód tych z mniejszym PKB.
    > Nawet Grecja by się się ładnie załapała. Tylko, że jakbym miał
    > obstawiać, to prędzej spodziewałbym się tu korelacji pomiędzy stopniem
    > wyszczepienia i PKB/demoludowością, niż PKB i liczbą zgonów

    No i zrobiłem wykres zgony vs PKB dla IV fali (1.09-31.12.2021):
    https://drive.google.com/file/d/1K09uU-Pxb3kxk15rFLW
    qQwror3w1p9on/view

    Wygląda zupełnie inaczej niż przed szczepieniami.
    https://drive.google.com/file/d/1VN1fwmBDzwD3UHprUVD
    OmurHlg4HObMb/view

    To jest książkowy przykład korelacji bez związku przyczynowego (mam na
    myśli zgony vs PKB), bo przed szczepieniami go za Chiny Ludowe nie było.

    Ten wykres
    https://drive.google.com/file/d/1K9fPdDtNLLLopgByvUV
    cayCpclOe0xIH/view
    sugeruje, że szczepienia w ~77% "odpowiadają" za zgony na kowid.
    https://pogotowiestatystyczne.pl/slowniki/wspolczynn
    ik-r-kwadrat/

    Jasne, że to tylko dla UE i że inne czynniki też wpływają na zgony, ale
    jest oczywiste, że głównym są właśnie szczepienia.

    Shrek zobaczył ten kolorowy obrazek i chyba doznał iluminacji, że odkrył
    prawo ciążenia, czyli te 'zabory' (via PKB), więc w kółko o nich nawija,
    ale czemu przed szczepieniami ich nie było widać, ni kija nie wyjaśnia.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    żeby rozpalić grilla."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 492. Data: 2022-03-01 12:28:01
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Jeśli jesteś zaszczepiony, to nie czekasz na wynik Covid.
    Ale i tak czekasz kilka godzin, ot tak sobie bez powodu.
    Możesz się skręcać z bólu, któremu zapobiec można w pół minuty.
    Cyt. "proszę Pana, u nas wszyscy czekają a szybko to tylko z zatrzymaniem krążenia".

    -----

  • 493. Data: 2022-03-01 18:37:21
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.03.2022 o 12:28, ąćęłńóśźż pisze:
    > Jeśli jesteś zaszczepiony, to nie czekasz na wynik Covid.

    Potrzebne źródło.

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 494. Data: 2022-03-05 02:25:17
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-02-28, Olin <k...@a...w.stopce> wrote:
> [...]
    >
    > To jest książkowy przykład korelacji bez związku przyczynowego (mam na
    > myśli zgony vs PKB), bo przed szczepieniami go za Chiny Ludowe nie było.

    To jest przykład, że cała ta dyskusja ma bardzo ograniczony sens,
    osobliwie, biorąc pod uwagę, że wszystkie jej strony doskonale wiedzą,
    że każdy z tych wykresów pokazuje zależność dwuwymarową dla n-wymiarowej
    liczby czynników, gdzie n>>2.

> [...]
    cayCpclOe0xIH/view
    > sugeruje, że szczepienia w ~77% "odpowiadają" za zgony na kowid.

    No ale to tylko jeśli opierasz się na suchych liczbach, a nie patrzysz
    na kraje i zastanawiasz co za i który ryba.

    > Jasne, że to tylko dla UE i że inne czynniki też wpływają na zgony, ale
    > jest oczywiste, że głównym są właśnie szczepienia.

    Myślę, że nikt tego nie kwestionuje.

    --
    Marcin

  • 495. Data: 2022-03-05 06:58:28
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > osobliwie, biorąc pod uwagę, że wszystkie jej strony doskonale wiedzą,
    > że każdy z tych wykresów pokazuje zależność dwuwymarową dla n-wymiarowej

    O to, to. Tyle że nie jest bez sensu, a właśnie to o czym napisałeś
    próbuję drugiej stronie wbić do głowy. Jak na razie bez powodzenia;)

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 496. Data: 2022-03-07 10:40:46
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Sat, 05 Mar 2022 01:25:17 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

> [...]
    > osobliwie, biorąc pod uwagę, że wszystkie jej strony doskonale wiedzą,
    > że każdy z tych wykresów pokazuje zależność dwuwymarową dla n-wymiarowej

    No właśnie nie jestem przekonany, czy wszystkie.
    Głównie chodzi o to, że Shrek - a za nim rzecz jasna Staś Pytalski -
    kwestionował skuteczność szczepień. Pokazywał, że przestały zabezpieczać
    przed zakażeniem - które nad wyraz często utożsamiali z chorobą - a
    śmiertelność zależy przede wszystkim od "zaborów", czyli PKB, a nie żadnego
    tam poziomu zaszczepienia populacji.
    Co teraz sądzi, trudno się połapać. W końcu chyba zmienił front, że
    szczepienia może jakieś tam znaczenie mają, ale czynników jest tyle, że nic
    nie można ogarnąć.

    > Myślę, że nikt tego nie kwestionuje.

    Jak wyżej.
    Cała ta nużąca dyskusja jest o tym, że kwestionuje.
    Według Shreka "zabory" rulez.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Demokracja kończy się wtedy, kiedy rząd zauważy, że może przekupić ludzi
    za ich własne pieniądze"
    Alexis de Tocqueville

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 497. Data: 2022-03-07 10:46:25
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Sat, 5 Mar 2022 06:58:28 +0100, Shrek napisał(a):

    > Tyle że nie jest bez sensu, a właśnie to o czym napisałeś
    > próbuję drugiej stronie wbić do głowy. Jak na razie bez powodzenia;)

    Nie licz na sukces, dopóki nie wytłumaczysz, co właściwie głosisz i nie
    podeprzesz czymś więcej niż własnym przekonaniem.
    Utknęliśmy na tym, że w 2020 zaborów nie widać i do dziś nie wytłumaczyłeś
    dlaczego, a to miał był czynnik o największej wadze.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
    Mark Twain

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 498. Data: 2022-03-07 17:22:19
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 7 Mar 2022 10:40:46 +0100, Olin wrote:

> [...]
    > kwestionował skuteczność szczepień. Pokazywał, że przestały zabezpieczać
    > przed zakażeniem - które nad wyraz często utożsamiali z chorobą - a

    Minister podawal ilosc nowych zakazen czy zachorowan?

    No to coz, bede pytal dalej - jak sie wykrywa zachorowanie, a jak
    zakazenie ? :-P

    > śmiertelność zależy przede wszystkim od "zaborów", czyli PKB, a nie żadnego
    > tam poziomu zaszczepienia populacji.

    A to nie moja teza. Z braku danych.
    Hipotezy rozne moglem stawiac.
    Jedna musze przeliczyc ..

    > Co teraz sądzi, trudno się połapać. W końcu chyba zmienił front, że
    > szczepienia może jakieś tam znaczenie mają, ale czynników jest tyle, że nic

    Zaraz zaraz - uczciwie przeciez przyznawalismy, ze wsrod zgonow jest
    lepszy wspolczynnik, niz wsrod zachorowan.
    Czyli cos tam szczepionki daja, i to nie tak malo.

    > nie można ogarnąć.

    Po analizie danych z roznych krajow i fal, gdzie nie widac zadnego
    jednolitego trendu ..

    > Jak wyżej.
    > Cała ta nużąca dyskusja jest o tym, że kwestionuje.
    > Według Shreka "zabory" rulez.

    Co by nie mowic, to wydaje sie, ze poziom opieki lekarskiej powinien
    miec wplyw na poziom smiertelnosci Covid.
    I dalej sie wydaje, ze roznie jest w "zaborach", ale moze sie myle.

    J.

  • 499. Data: 2022-03-07 17:27:49
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.03.2022 o 10:46, Olin pisze:

    > Nie licz na sukces, dopóki nie wytłumaczysz, co właściwie głosisz i nie
    > podeprzesz czymś więcej niż własnym przekonaniem.

    Dziesiątki razy już pisałem. Piszę, że z jednego obrazka
    przedstawiającego "zależność" dwóch z kilkunastu zmiennych nie można
    wciagnąć żadnych konkretnych wniosków.

    > Utknęliśmy na tym, że w 2020 zaborów nie widać i do dziś nie wytłumaczyłeś
    > dlaczego, a to miał był czynnik o największej wadze.

    Nigdy tak nie napisałem. Dyskutujesz z wyimaginowanym przeciwnikiem,
    któremu przypisujesz cechy, które sam sobie dopowiedziałeś.

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 500. Data: 2022-03-08 10:28:31
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 7 Mar 2022 17:27:49 +0100, Shrek napisał(a):

    > Dziesiątki razy już pisałem. Piszę, że z jednego obrazka
    > przedstawiającego "zależność" dwóch z kilkunastu zmiennych nie można
    > wciagnąć żadnych konkretnych wniosków.

    Aż tak bezradni nie jesteśmy. Z poniższego wynika, że korelacja zgonów ze
    szczepieniami jest bardzo silna:
    https://drive.google.com/file/d/1K9fPdDtNLLLopgByvUV
    cayCpclOe0xIH/view

    Czynników wpływających na śmiertelność jest oczywiście dużo, tyle że jedne
    mają większe znaczenie, a inne mniejsze.
    Dopóki nie pokażesz lepszej korelacji ze zgonami dla innego parametru, będę
    powtarzał, że (przynajmniej w zeszłym roku) decydujący był poziom
    szczepień.

    > Nigdy tak nie napisałem. Dyskutujesz z wyimaginowanym przeciwnikiem,
    > któremu przypisujesz cechy, które sam sobie dopowiedziałeś.

    No wiem. Nie ogarniam meandrów Twej myśli.
    Dwukrotnie podałeś linkę do obrazka mającego pokazywać przeciwskuteczność
    szczepionek:
    https://twitter.com/Marek39556099/status/14906458417
    15081220

    https://groups.google.com/g/pl.soc.prawo/c/kWM3xXzWV
    jE/m/k0IILVy1AwAJ
    https://groups.google.com/g/pl.soc.prawo/c/kWM3xXzWV
    jE/m/xz9d6yPCAwAJ

    Potem okazało się, że to tylko tak dla jaj, ale i tak się cieszę, że nie
    upierasz się już przy tych zaborach i mój trud nie poszedł na marne.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl