    Temat: Re: Korelacja
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-05-23, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > W szurskiej stronie z gov.uk w nazwie piszą, że "niewystarczające dane"

    WHO też to sugeruje.

    or-healthcare-professionals-how-covid-19-vaccines-ar
    e-regulated-for-safety-and-effectiveness

    > Przeczytam - ale to nie o lokdałnach, zarządzaniu pandemią i wnioskach
    > a jedynie o szczepionkach. Ale w wolnym czasie przeczytam. To co się
    > rzuca w oczy to "statement for healthcare professionals" ale nikt się
    > nie podpisał:P

    Ten dokument to jakby taka instrukcja jakie rzeczy mogą niepokoić
    suwerena i ten gorszy sort i te problemy są z grubsza wymienione, i że
    nalezy to wytłumaczyć, tylko w sumie nie jest powiedziane jak. Tu
    moznaby się nawet żachnąć, że dla profesjonalisty to powinno być
    oczywiste, ale jak w jednym dokumencie się sugeruje, że z tą transmisją
    jakby nie do końca nadal wiadomo, a potem, że profesjonalista powinien
    ten problem zaniepokojonym masom objaśnić, to mi to trochę dziwnie
    brzmi.

    https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/35238860/
    Among 431 household contacts, 227 were classified as having a case of
    COVID-19 (attack rate [AR] = 52.7%).+ The ARs among household contacts
    of index patients who had received a COVID-19 booster dose, of fully
    vaccinated index patients who completed their COVID-19 primary series
    within the previous 5 months, and of unvaccinated index patients were
    42.7% (47 of 110), 43.6% (17 of 39), and 63.9% (69 of 108),
    respectively.

    Czyli ponad 20% większa szansa dla nieszczepa zarazić się od domownik,
    ale aż 53% szansa złapać bez względu na stan wyszczepienia. Tyle tylko,
    że nie widzę jak kwalifikowali do badań, więc podejrzewam, że testowali
    wszystkich bez wzgldu na objowawość.

    Dalej nie szukam.

    --
    Marcin

  • 1552. Data: 2022-05-24 18:35:31
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > WHO też to sugeruje.

    To jak ten naukowy konsensus wygląda skoro wszyscy zgadzają się, że brak
    danych?

> [...]
    > jakby nie do końca nadal wiadomo, a potem, że profesjonalista powinien
    > ten problem zaniepokojonym masom objaśnić, to mi to trochę dziwnie

    Ogólnie to nie jest żadne podsumowanie zarządzania pandemią. Taki se
    dokument o niczym, z którego nic nie wynika.

> [...]
    > ale aż 53% szansa złapać bez względu na stan wyszczepienia. Tyle tylko,
    > że nie widzę jak kwalifikowali do badań, więc podejrzewam, że testowali

    Ja znalazłem swoje i tego się będę trzymał. Wprowadzenie ograniczeń
    wolności powinno się odbywać na solidych podstawach a nie że komuś się
    wydaje (nie mam na myśli konkretnie ciebie).

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!