  • 391. Data: 2022-02-21 19:47:48
    Temat: Re: Korelacja
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.02.2022 o 19:10, J.F pisze:

    > No chyba, ze bedzie jeszcze bardziej zarazliwy, i bardziej smiertelny
    > :-)

    Nie bardzo - w przypadku wirusów atakujących drogi oddechowe te co
    atakują zatoki i gardło są kurewsko zaraźliwe ale niegroźne, a te co
    płuca potrafią być groźne ale są mniej zaraźliwe. Oczywiście nie ma
    fundamentalnych barier żeby nagle jakaś mutacja w jakiś sposób powodował
    udar mózgu -ale na te samej zasadzie może zmutować koronawirus
    powodujący przeziębienie.

    > Albo wcale nie bardziej zarazliwy, ale populacja zarazona omikronem
    > bedzie wylegarnią mutacji.

    Podobnie jak teraz przeziębienie czy grypa - no i co w związku z tym?

    > No i wlasnie - szczepionki obecne skracaja okres zakazenia Omikronem,
    > czy nie bardzo?

    Wygląda na to, że w tym zakresie nie robią z grubsza nic:P

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 392. Data: 2022-02-21 20:13:13
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.02.2022 o 15:29, Shrek pisze:

> [...]
    > korelacji bezpośrednio coś wynika - raczej nie. Ale pośrednio już
    > całkiem prawdopodobne - choćby w tych krajach jest niższy poziom
    > wyszczepienia, wynikający zapewne pod troszę z tego, że obywatele tych
    > państw mają w zwyczaju nie ufać swoim rządom i robienie władzy wbrew
    > jest częścią ich kultury. Nawet się ładnie wpisuje, bo grecy znani są z
    > kombinowania na złość władzy na równi albo i lepiej niż demoludy.
    > Oczywiście poziom "służby" zdrowia też raczej musi wpływać - czekanie w
    > karetce 8 godzin nie poprawia statystyk.
    >
    > Swoją drogą ciekawe czy widać zabory w nieczech.

    Sprawdziłem - oczywiście że widać.

    https://zapodaj.net/8bf4d680feea7.png.html

    Na 6 landów ddrowskich cztery wyróżniają się zdecydowanie. I co też nie
    widać "zaborów". Oczywiście że widać - zawsze widać, ciężko żeby pół
    wieku komunizmu nie odbijało na statystykach prawie wszystkiego.

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 393. Data: 2022-02-21 23:18:35
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-02-21, Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl> wrote:

    > Dziwne rzeczy opowiadasz, bo o ile wśród osób mi znajomych po 1 dawce
    > jakiś wielkich problemów nie było, to po 3 i owszem. Ale co tam - pewnie
    > mieli pecha...

    Po pierwszej dawce Moderny sporo osób w mniejszym lub większym stopniu
    zcięło (bóle mięśni, lekka gorączka). Sam takie objawy miałem. Po
    drugiej i trzeciej nikt się nie skarżył. Ja również. Co ciekawe Pfizer
    żadnych odczynów tu nie dawał.

    Nb. czy taka reakcja to nie jest w sumie coś pozytywnego?

    --
    Marcin

  • 394. Data: 2022-02-21 23:29:43
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-02-21, Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> wrote:
> [...]
    Ale

    > Ale most jest niezbędny żeby przejechać na drugą stronę. Nawet nie
    > przejechać, zwyczajnie przejść. Ale taki, który nie zawali się pod
    > własnym ciężarem.

    To czy jest niezbędny będzie zależeć od szeregu czynników i nie jest
    to jakąś absolutną i stałą wartością.

    > I masz pretensje do inżyniera, że tyle prętów potrzeba?
    > Policzył, że przy 10t prętów most wytrzyma 10 lat.

    Policzył dla takiego jak on chciał a użytkownikowi wyszło, że policzył
    nieoptymalnie. To spory grzech prawdę mówiąc. Tak się niczego nie
    projektuje.

    > Kwestionujesz jego wyliczenia i mówisz: "panie, ja to jestem skłonny dać
    > 1t, bo widzę, że pan dąży do tego, że za chwilę trzeba będzie dać 15t,
    > jak będę chciał żeby wytrzymał 15 lat. Nie znam się, nie mam bladego
    > pojęcia jak to policzyć i czy się zawali pod własnym ciężarem, ale
    > uważam, że 1t wystarczy, więc mogę się ewentualnie zgodzić na 1t."

    Niczego nie kwestionuje, w dodatku w zakresie użytkowym to się akurat na
    tym znam, a jeszcze wiem, że nie ma tak, że zawsze musi być więcej. Jest
    za to tak, że jest pewien bilans strat i zysków. Nazywają to też
    zarządzaniem ryzykiem.

    > Dlaczego specjalistom od szczepionek tak można powiedzieć, a inżynierowi
    > od mostów nie?

    Inżynierom od mostów nie to że można, ale i czasami trzeba.

    No ale już po raz kolejny proszę Cię, abyś mi odpowiedział, czy
    szczepiłbyś się raz na tydzień gdyby takie było zalecenie a Ty byłbyś
    np. zdrowym osobnikiem poza grupą ryzyka.

    Nb. u mnie jak dotąd dawki przypominające są co pół roku i nie wygląda
    aby się to miało zmienić. Nie wiem dlaczego miałbym się kłuć częściej.

    --
    Marcin

  • 395. Data: 2022-02-22 00:52:28
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-02-21, Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> wrote:

    > Zachorowałeś, lekarz każe brać 1 dziennie przez tydzień. Tak jest w

    Ale on nie zachorował, a prawdopodobieństwo tego czy zachoruje zalezy od
    szeregu czynników i szczepionka jest tylko jednym z nich.

    Cofnijmy sie do poczatku poddyskusji. Te 6 miesięcy to jest moja opinia
    nt. mojej sytuacji. Odpukać jestem z grubsza zdrowy, na zwolnieniu byłem
    3 dni w ciągu ostatnich 20 lat (nadwyrężyłem sobie mięsień na motorze),
    w tygodniu 3-4 dni siedzę w labie, resztę w domu lub na terenach
    otwartych. Nie kupuję fizycznie w sklepach. Nie chodzę do kościoła. Nie
    uczestniczę w imprezach zbiorowych. Dla mnie częste łażenia na
    szczepienia zwiekszają ryzyko zarażenia i choroby.

    Oczywiście jakbym był w grupie ryzyka a spadek efektywności szczepionki
    w ciagu 6 miesięcy byłby znaczący (dla mojej sytuacji), to gdybym dostał
    takie zalecenia pewnie szczepiłbym się częściej. Ale tu też są granice i
    pewnie dlatego tak uparcie odmawiasz mi swojego zdania, czy gdybyś
    dostał ogólne zalecenie szczepic sie raz na tydzień to byś się szczepił.

    --
    Marcin

  • 396. Data: 2022-02-22 01:03:18
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-02-21, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > No i ok. A pisałem już że ja co do zasady jestem za obowiązkowymi
    > szczepieniami - tylko rząd nie jest? No i jak wsiąde na rower albo moto
    > to nikt ze mnie płaskoziemca nie robi;)

    > Współpasażerów też jak najbardziej.

    Nie w dyskutowanym znaczeniu. Sam pas chroni tylko osobę, która go
    uzywa. To, że jest obowiązkowy dla wszystkich to powinno być w ramach
    terroru szczepieniowego jawnym pogwałceniem Twoich praw :)

    > No ale po boosterze skuteczność (klasyczna - przeciw zachorowaniu) spada
    > do 50% już po trzech miechach.

    Nie jestem w grupie ryzyka i zdrowotnie i społecznie.

    > Nic się nie wyklaruje. Rządy raz wzięły społeczeństwo za mordę i kowid
    > był odpowiedzią usprawiedliwiającą dowolną ich niekompetencję i każdy
    > wał. Sądzisz, że powiedzą "ok, koniec"? Szury miały rację - "normalność
    > już była".

    Też, ale "mój" się chyba opamietuje bo zakrażeń (głownie ART) mamy coraz
    więcej (na poziomie 20k przy populacji 6x mniejszej niż PL) a ci luzują
    obostrzenia. Z drugiej strony to po tych luzowaniach i tak jest jak się
    zachodnim filozofom nie śniło.

    > No nie da się. Ale większość budelu prawnego i zamordystycznych praktyk
    > z nami zostanie na długo. Tym razem czerczil miał rację - szur z niego;)

    Może, ale nie musi to wynikać z zzamordyzmu.

    > W życiu - albo wcześniej stracą władzę, albo będzie tu już wtedy
    > klasyczna białoruś.

    Spodziewasz się, że jak inni zniosą de facto wszystkie istotne
    restrykcje, to w PL nadal będą? Np. będą wymagali kwarantanny dla
    podróżnych jako jedyny kraj w EU?

    Ale tu tez są granice.

    --
    Marcin

  • 397. Data: 2022-02-22 06:57:43
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nie w dyskutowanym znaczeniu. Sam pas chroni tylko osobę, która go
    > uzywa.

    Chroni. Ja mam opory, żeby mi się butelka póltora litra po kabinie
    walała, a ty uważasz, że dostanie w plecy 80 kilowym klockiem to nic?

    > To, że jest obowiązkowy dla wszystkich to powinno być w ramach
    > terroru szczepieniowego jawnym pogwałceniem Twoich praw :)

    Niespecjalnie - choć rozumiem analogię. Pasy nie są procedurą medyczną
    więc pewna różnica jest, no i nie powodują ewentualnych NOPów. No i nie
    musisz zapinać pasów w restauracji, kinie i siłowni;) Zresztą tak jak
    napisałem. Ja nie jestem przeciwnikiem szczepień. Nawet nie jestem
    przeciwnikiem obowiązkowych szczepień. Skoro rząd uważa, że tak trzeba,
    to wystarczy jedna zmiana w rozporządzeniu. W zasadzie w dwóch, bo
    trzeba jeszcze... wpisać kowid... na listę chorób zakaźnych;)

    > Nie jestem w grupie ryzyka i zdrowotnie i społecznie.

    Ja też nie. Ale przecież narracja jest, że mają się szczepić wszyscy, a
    jak nie to szur.

> [...]
    > więcej (na poziomie 20k przy populacji 6x mniejszej niż PL) a ci luzują
    > obostrzenia. Z drugiej strony to po tych luzowaniach i tak jest jak się

    No właśnie - zresztą tu nie chodzi o obostrzenia kowidowe, bo one same w
    sobie to od dawna są u nas teoretyczne. Chodzi o to, że państwo moze co
    chce bo kowid, prawo tworzy premier tłitem albo cieć na bramce w sądzie
    swoim głębokim przekonaniem, wałkami wszelkiej maści, usprawiedliwieniem
    każdeko fakaupu itp. To wszystkow zostanie. Już jest narracja, że co
    prawda kowid mija, ale przecież nie można odpuścić bo będzie następna
    epidemia... Szury miały racje - do tamtej normalności już nie wrócimy.

    > Może, ale nie musi to wynikać z zzamordyzmu.

    Nie rozumiem.

    > Spodziewasz się, że jak inni zniosą de facto wszystkie istotne
    > restrykcje, to w PL nadal będą? Np. będą wymagali kwarantanny dla
    > podróżnych jako jedyny kraj w EU?

    Tu nie chodzi o restrykcje - u nas i tak od dawna są teoretyczne. Dwa
    akapity wyżej napisałem.

    > Ale tu tez są granice.

    LOL. A znasz ten obrazek "do tego się nie posuną > tu byli rok temu > tu
    są > tam kurwa poszli!"?

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 398. Data: 2022-02-22 07:01:13
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > zcięło (bóle mięśni, lekka gorączka). Sam takie objawy miałem. Po
    > drugiej i trzeciej nikt się nie skarżył. Ja również. Co ciekawe Pfizer

    Z dowodów anegdotycznych to z mojej rodziny dwie osoby: zero objawów po
    pierwszej, mocno w kość po drugiej, po trzecim fajzerze żadnych.

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 399. Data: 2022-02-22 07:35:25
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 21.02.2022 o 17:02, J.F napisał:

    > Ale jakies powazniejsze klopoty czy cos w rodzaju "mocne
    > przeziebiebienie/grypa" przez 1 dzien?
    > Co wydaje sie normalne i nieistotne, a wrecz prawidlowe ...

    jedna osoba problemu z żyłami (jest to młoda osoba), na szczęście
    farmakologicznie jakoś udało jej się pomóc (pracuje w służbie zdrowia),
    druga taka koincydencja z zatorem, została wybudzona, na razie jest w
    bardzo kiepskim stanie. Pewnie to tylko koincydencja, że kilka dni po 3
    dawce...

  • 400. Data: 2022-02-22 10:00:07
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 22 Feb 2022 07:35:25 +0100, Tomasz Kaczanowski wrote:

> [...]
    > druga taka koincydencja z zatorem, została wybudzona, na razie jest w
    > bardzo kiepskim stanie. Pewnie to tylko koincydencja, że kilka dni po 3

    Jedna osoba moze byc przypadkowa.

    NOP zgloszony?
    Jesli takich jest wiecej ...

    J.