  • 501. Data: 2022-03-08 10:38:58
    Temat: Re: Korelacja
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 7 Mar 2022 17:22:19 +0100, J.F napisał(a):

    > Minister podawal ilosc nowych zakazen czy zachorowan?

    Hail Fiutin!

    https://basiw.mz.gov.pl/index.html#/visualization?id
    =3761
    https://dane.gov.pl/pl/dataset/2582,statystyki-zakaz
    en-i-zgonow-z-powodu-covid-19-z-uw

    Ja widzę słowo "zakażenia". Mam coś z oczami, czy były linki do jakiejś
    innej strony?

    > Hipotezy rozne moglem stawiac.
    > Jedna musze przeliczyc .

    Nie mogę się doczekać na wyniki. Żebyś tylko znalazł czas.

    > Po analizie danych z roznych krajow i fal, gdzie nie widac zadnego
    > jednolitego trendu ..

    Ja tam widzę:
    https://drive.google.com/file/d/1K9fPdDtNLLLopgByvUV
    cayCpclOe0xIH/view

    > Co by nie mowic, to wydaje sie, ze poziom opieki lekarskiej powinien
    > miec wplyw na poziom smiertelnosci Covid.
    > I dalej sie wydaje, ze roznie jest w "zaborach", ale moze sie myle.

    No to najbardziej przez komunę ucierpiała Belgia, a Rumunia mniej niż
    Francja i Szwecja:
    https://drive.google.com/file/d/1VN1fwmBDzwD3UHprUVD
    OmurHlg4HObMb/view
    Po szczepieniach w sposób niewytłumaczalny dla foliarzy wszystko się
    pozmieniało.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    ubóstwie."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 502. Data: 2022-03-08 13:46:30
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 8 Mar 2022 10:38:58 +0100, Olin wrote:

> [...]
    en-i-zgonow-z-powodu-covid-19-z-uw

    > Ja widzę słowo "zakażenia". Mam coś z oczami, czy były linki do jakiejś

    No niech ci bedzie, ze zakażenia.
    A jak sie stwierdza zachorowanie?

    A jak minister tłita daje
    https://twitter.com/MZ_GOV_PL/status/150039576146852
    6592/photo/1

    i pisze ile osob _wyzdrowiało_, to co ma na mysli ?

    > Ja tam widzę:
    > https://drive.google.com/file/d/1K9fPdDtNLLLopgByvUV
    cayCpclOe0xIH/view

    A ja inne przyklady podawalem

    https://covid19.who.int/region/euro/country/be
    tu smiertelnosc w dwoch ostatnich falach podobna jak w marcu 2021.
    Zdazyli sie wtedy zaszczepic, czy Belgow szczepionki nie chronią ?

    https://covid19.who.int/region/euro/country/dk
    Dania to jakis kraj antyszczpioonkowcow ?

    https://covid19.who.int/region/euro/country/fi
    Widac ten zabór rosyjski

    itd.

    Albo zobacz w swoj obrazek - Szwecja miala nawet ciut mniejsza
    smiertelnosc niz Portugalia - a mocno mniejszy poziom szczepien
    (70 i 83%)

    Z kolei Grecja ma podobny % szczepien jak Szwecja, a smiertelnosc
    kilka razy wieksza. A pote popatrz na Litwe.

> [...]
    OmurHlg4HObMb/view
    > Po szczepieniach w sposób niewytłumaczalny dla foliarzy wszystko się

    Przeciez pisalem - sa kraje, w ktorych duzo osob padlo w pierwszej
    fali. Wiec co sie dziwisz, ze w 4-tej zostali juz bardziej odporni :-)

    A tak naprawde to chyba omikron sie objawia.

    J.

  • 503. Data: 2022-03-08 17:42:50
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 08.03.2022 o 10:28, Olin pisze:

    > Aż tak bezradni nie jesteśmy. Z poniższego wynika, że korelacja zgonów ze
    > szczepieniami jest bardzo silna:
    > https://drive.google.com/file/d/1K9fPdDtNLLLopgByvUV
    cayCpclOe0xIH/view

    Z poniższego może i tak - nie chce mi się sprawdzać. Z tamtego
    propagandowego obrazka co na początku podawałeś absolutnie nic nie
    wynikało (choć mogło).

    > Dopóki nie pokażesz lepszej korelacji ze zgonami dla innego parametru, będę
    > powtarzał, że (przynajmniej w zeszłym roku) decydujący był poziom
    > szczepień.

    Powtarzaj ile chcesz. Nikt chyba temu nie zaprzeczał.

    > No wiem. Nie ogarniam meandrów Twej myśli.
    > Dwukrotnie podałeś linkę do obrazka mającego pokazywać przeciwskuteczność
    > szczepionek:
    > https://twitter.com/Marek39556099/status/14906458417
    15081220

    Podawałem jako przyklad, że na podstawie jednego obrazka pokazującego
    "zależność" dwóch z chuj wie ilu zmiennych dostajesz gówno na wyjściu
    jako funkcje gówna na wejściu. To że on miał pokazywać
    przeciwskuteczność szczepionek to już tylko i wyłącznie twoja
    interpretacja. Ja napisałem tylko "Ponieważ jesteś fanem korelacji to
    masz tu fajną:" wnioski jakoby miał coś pokazywać i to chciałem pokazać,
    to już po twojej stronie były.

    > Potem okazało się, że to tylko tak dla jaj,

    Nie dla jaj, tylko żeby pokazać co są warte dwuwymiarowe "zależności" z
    mnóstwowymiarych danych. Bądź konsekwentny - pojedyncze są warte
    dokładnie nic. Albo coś pokazują, albo jakąś przypadkową zbieżnośc, a
    przy odrobinie chęci i kreatywności pokazują po prostu fałszywą "tezę".
    Przy czym ja nawet tej tezy nie podałem. Ty to zrobiłeś:P

    > upierasz się już przy tych zaborach i mój trud nie poszedł na marne.

    Twój trud jest absolutnie zbędny. My się zgadzamy, tylko nie dopuszczasz
    tego do siebie:P

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 504. Data: 2022-03-09 11:31:15
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 8 Mar 2022 17:42:50 +0100, Shrek napisał(a):

    cayCpclOe0xIH/view

    > Z poniższego może i tak - nie chce mi się sprawdzać.

    Na czym ma polegać to "sprawdzanie"?

    > Z tamtego
    > propagandowego obrazka co na początku podawałeś absolutnie nic nie
    > wynikało (choć mogło).

    Z tego?
    https://pbs.twimg.com/media/FE4ISdYXsAgqnCn?format=j
    pg&name=small

    Na oko widać, że kraje lepiej zaszczepione mają mniej zgonów. Dane tylko
    dla 2 tygodni i nie policzyli współczynnika korelacji, więc to taki obrazek
    dla suwerena, ale kiedy wziąłem dane dla całej IV fali wyszło nawet
    ładniej.

    Sam wydedukowałeś, że widać zabory, ale przysiadłem fałdów i pechowo
    okazało się, że przed szczepieniami wpływ zaborów się nie ujawnił.

> [...]
    > przy odrobinie chęci i kreatywności pokazują po prostu fałszywą "tezę".
    > Przy czym ja nawet tej tezy nie podałem. Ty to zrobiłeś:P

    W wykręcaniu kota ogonem nie ustępujesz Robertowi Policmajstrowi.
    Ćwiczenie czyni mistrza.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Demokracja kończy się wtedy, kiedy rząd zauważy, że może przekupić ludzi
    za ich własne pieniądze"
    Alexis de Tocqueville

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 505. Data: 2022-03-09 11:45:50
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 8 Mar 2022 13:46:30 +0100, kacapska onuca wzór J.F napisała:

    > A jak sie stwierdza zachorowanie?

    Może po objawach.

    > A jak minister tłita daje
    > https://twitter.com/MZ_GOV_PL/status/150039576146852
    6592/photo/1
    > i pisze ile osob _wyzdrowiało_, to co ma na mysli ?

    Co odpowiedział minister?

> [...]
    >
    > https://covid19.who.int/region/euro/country/dk
    > Dania to jakis kraj antyszczpioonkowcow ?

    Mam oglądać wykresy dla wszystkich krajów świata? Po co?
    Potrafisz sformułować jakąś ogólną tezę i ją uzasadnić przy pomocy liczb?

> [...]
    >
    > Z kolei Grecja ma podobny % szczepien jak Szwecja, a smiertelnosc
    > kilka razy wieksza. A pote popatrz na Litwe.

    I co z tego wynika?
    Obiecywałeś jakąś przełomową hipotezę, nad którą w pocie czoła pracujesz.
    To ta? Jak brzmi?

    > Przeciez pisalem - sa kraje, w ktorych duzo osob padlo w pierwszej
    > fali. Wiec co sie dziwisz, ze w 4-tej zostali juz bardziej odporni :-)

    Pamiętam, pisałeś o Hiszpanii.
    Tyle że przy większej populacji od początku pandemii mają mniej zgonów niż
    Polska. U nas sami nieodporni albo inna folia.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    pewno znowu coś ukradli."
    Michaił Sałtykow Szczedrin

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 506. Data: 2022-03-09 21:49:47
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.03.2022 o 11:31, Olin pisze:

    > Na czym ma polegać to "sprawdzanie"?

    Na kliknięciu. NIe chciało mi sie, bo założyłem, że masz rację i taka
    korelacja istotnie istnieje. Po prostu uwierzyłem ci na słowo. Teraz
    kliknąłem i masz rację - istnieje.

    > Z tego?
    > https://pbs.twimg.com/media/FE4ISdYXsAgqnCn?format=j
    pg&name=small

    Tak - tego. Widać na nim korelację (wcale nie taka silna na dole) z
    procentem wyszczepienia, ale również z przynależnością do dawnego bloku
    wschodniego. Możesz się z tego wyśmiewać ale widać. To czego nie widać
    to na przykład fale w poszczególnych krajach, więc widać tylko korelację
    dwóch zmiennych - która może oznaczać silny związek przyczynowy ale nie
    musi. Zapewne oznacza i nigdy tego nie kwestionowałem. Ciekawostką jest
    brak korelacji w dolnej części - gdybyś to podzielił na dwa obrazki to
    od litwy w dół i w górę to powiedziałbym że gówno widać. Może to
    oznaczać, że po prostu próg wyszczepienia 75 jest graniczny gdzie
    zachodzi skokowa zmiana (mityczna odpornośc stadna) a może coś zupełnie
    innego. Z obrazka się nie dowiemy.

    > Sam wydedukowałeś, że widać zabory, ale przysiadłem fałdów i pechowo
    > okazało się, że przed szczepieniami wpływ zaborów się nie ujawnił.

    Co nie zmienia postaci rzeczy, że na tym obrazku widać. I tylko o tym
    pisałem.

    > W wykręcaniu kota ogonem nie ustępujesz Robertowi Policmajstrowi.
    > Ćwiczenie czyni mistrza.

    Skoro tak uważasz. Ja nigdzie nie napisałem, że szczepienia nie wpływają
    na śmiertelność. Ba od czasu do czasu przypominam dla ciebie między
    innymi, że jednak wpływają i jest to widoczne w statystykach. Jeszcze
    raz - dyskutujesz nie o tym co napisałem, a o poglądach i tezach które
    mi bezpodstawnie przypisujesz:P

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 507. Data: 2022-03-10 10:16:29
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 9 Mar 2022 21:49:47 +0100, Shrek wrote:

> [...]
    > procentem wyszczepienia, ale również z przynależnością do dawnego bloku
    > wschodniego. Możesz się z tego wyśmiewać ale widać.

    Co zreszta bylo swietnie widac na innym obrazku.

    smierternosc od niskiej do sredniej, w krajach starej Unii,
    niezaleznie od szczepien (np BE 29/87%, ES 4/84%).
    Oraz srednia do wysokiej w krajach starej unii - w niewielkiej
    korelacji ze szczepieniami - np LV 266/66%, RO 267/43%.
    I po co sie szczepic, skoro 23% oszczedzaja tylko 1 osobe na milion?
    :-)

    > To czego nie widać
    > to na przykład fale w poszczególnych krajach, więc widać tylko korelację
    > dwóch zmiennych - która może oznaczać silny związek przyczynowy ale nie
    > musi.

    Dokladnie.

> [...]
    > oznaczać, że po prostu próg wyszczepienia 75 jest graniczny gdzie
    > zachodzi skokowa zmiana (mityczna odpornośc stadna) a może coś zupełnie

    A to smiertelnosc, wiec watpie w ten prog 75.
    Zreszta mozna tez popatrzec na ilosc zachorowan/zakazen - to sie
    okaze, ze szczepienia wcale tak mocno ich nie zredukowaly.

    J.

  • 508. Data: 2022-03-10 12:08:32
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 9 Mar 2022 21:49:47 +0100, Shrek napisał(a):

> [...]
    > procentem wyszczepienia, ale również z przynależnością do dawnego bloku
    > wschodniego. Możesz się z tego wyśmiewać ale widać.

    Widzę, że demoludy się nie zaszczepiły i tyle.
    Hipotezę o korelacji zgonów z PKB sprawdziłem już dawno i wyszło, że w UE
    jej nie ma.
    https://drive.google.com/file/d/1VN1fwmBDzwD3UHprUVD
    OmurHlg4HObMb/view
    Na chłopski rozum jakaś powinna być, ale widocznie nawet Bułgaria i Rumunia
    mogą sobie pozwolić na wystarczająco dobre respiratory, bo po prawdzie
    nawet bogate kraje dużo więcej chorym nie zaoferują.
    W III świecie może być inaczej, ale wypadałoby to sprawdzić na liczbach a
    nie własnych wyobrażeniach.

    > Ciekawostką jest
    > brak korelacji w dolnej części - gdybyś to podzielił na dwa obrazki to
    > od litwy w dół i w górę to powiedziałbym że gówno widać.

    To były dane z dwóch tygodni. Ja wziąłem dane dla 4 ostatnich miesięcy 2021
    i tu już widać zdecydowanie więcej niż gówno:
    https://drive.google.com/file/d/1K9fPdDtNLLLopgByvUV
    cayCpclOe0xIH/view

    > Ja nigdzie nie napisałem, że szczepienia nie wpływają
    > na śmiertelność.

    Nie mam zdrowia wszystkiego czytać od nowa, ale niech będzie.
    Pisałeś za to, że "jak szczepionka przestała działać, to trzeba
    powiedzieć, że jesteśmy w dupie i póki co przykrywamy to trzecią dawką,
    ale trzeba ustalić co dalej."
    https://groups.google.com/g/pl.soc.prawo/c/sV0MAQv0Y
    cQ/m/GgU495FiBAAJ

    "dwudawkowa szczepionka ma po pół roku homeopatyczną
    skuteczność, mimo że w badaniach na dpuszczenie miała 95%. Słabo jak na
    najlepiej przebadaną szczepionkę w historii. W sumie chyba bez
    precedensu w historii masowych szczepień."
    https://groups.google.com/g/pl.soc.prawo/c/sV0MAQv0Y
    cQ/m/Kt8kK11RBAAJ

    Faktycznie, o zgonach ani słowa.

  • 509. Data: 2022-03-10 12:17:19
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 10 Mar 2022 10:16:29 +0100, kacapska onuca wzór J.F napisała:

    > I po co sie szczepic, skoro 23% oszczedzaja tylko 1 osobe na milion?

    Hail Fiutin!

    "Przez ostatnie dwa lata Putin zarobił na przydomek ,,dziad w bunkrze", bo
    Rosjanie tak kpią z niego za to, że kosztem miliardów rubli z kasy
    państwowej izoluje się od świata w rezydencjach Nowo-Ogariowo pod Moskwą i
    Boczarow Ruczaj w Soczi. Dostać się do niego mogą tylko zaszczepieni
    wszelkimi dawkami, po przejściu kilku testów i specjalnych tuneli, w
    których są zraszani odkażającym specyfikiem.

    Każda osoba, której pozwolono zbliżyć się do przywódcy, choćby to był
    100-letni bohater wojny, wcześniej jest też poddana dwutygodniowej ścisłej
    izolacji."

    https://wyborcza.pl/magazyn/7,124059,28032118,putin-
    ze-strachu-przed-covid-widuje-tylko-garstke-osob-wie
    .html

    To dlatego siedział z Macronem przy groteskowym stole.

    "Od początku pandemii koronawirusa Putin nałożył na swoich gości bardzo
    rygorystyczny protokół, aby uniknąć zakażenia. Premier Węgier Viktor Orban
    czy prezydent Iranu Ebrahim Raisi, podobnie jak prezydent Francji, nie
    mogli podać dłoni Putinowi podczas ostatnich wizyt w Rosji. Innym, jak
    prezydentowi Kazachstanu, pozwolono w czwartek uścisnąć dłoń i usiąść
    bliżej.

    Ostrożność Putina, jeżeli chodzi o sprawy zdrowotne, staje się coraz
    bardziej legendarna. Rosyjska prasa wykryła, że rosyjski prezydent, by
    skryć się przed covidem, kazał sobie wybudować kopię swojego gabinetu w
    willi nad Morzem Czarnym. W ten sposób podczas wirtualnych spotkań sprawia
    wrażenie, że przebywa w Moskwie.

    Ostatnio ujawniono też, że podczas niedawnej wizyty Putina na petersburskim
    cmentarzu Piskariowskim w rocznicę zakończenia oblężenia Leningradu w
    Petersburgu przeprowadzono tam nawet dezynfekcję śniegu. Cmentarz został
    całkowicie zamknięty na wiele godzin przed przybyciem prezydenta, a
    odwiedzający groby swoich bliskich mogli zobaczyć go zza płotu."

    https://belsat.eu/pl/news/11-02-2022-dlaczego-putin-
    posadzil-macrona-za-dlugim-stolem-byl-w-bance-zdrowo
    tnej/

    Bierz przykład ze swego mocodawcy.

  • 510. Data: 2022-03-10 12:24:21
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 10 Mar 2022 12:17:19 +0100, Olin wrote:

> [...]
    >
    > https://belsat.eu/pl/news/11-02-2022-dlaczego-putin-
    posadzil-macrona-za-dlugim-stolem-byl-w-bance-zdrowo

    Ale w czym - obowiazkowe szczepienia dla gosci, czy obowiazkowa
    izolacja?
    Czyzby szczepienie nie wystarczalo? :-)

    A smiertelnosc covid ... jakies 1%, po zaszczepieniu chyba mniej, ale
    przeciez nie zero, wiec ostroznosc Putina uzasadniona?

    J.