  • 1. Data: 2022-01-29 23:16:13
    Temat: aplikacja kwarantanna
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    Interesował się ktoś jak wygląda stan prawny, jakie są kary (teoretyczne i
    praktyczne) i
    czy ktoś ew. zdecydował się przeczołgać ustawodawcę który nakazuje instalację
    aplikacji
    rządowej każdemu widzącemu posiadaczowi w miarę współczesnego telefonu komórkowego,
    niezależnie od jego umiejętności 'technicznych', zgody na regulamin korzystania z
    w.w.,
    czy też po prostu faktyczną umiejętność jej obsługi?

    Bo tak w zasadzie to mamy tu nową jakość (zwłaszcza w kontekście pegazusa) w kontroli

    obywatela, a na dzień dzisiejszy zobowiązane jest do tego całkiem sporo osób.
    Zastanawiam
    się czy nawet jeżeli nie są podejmowane dalsze kroki, to czy nie tworzymy nowej
    świeckiej
    tradycji, tfu, precedensu z którym będzie się ciężko żyło.

    Kwestie czysto techniczne pomińmy, chociaż zagadnienie dostępu do zdjęć na telefonie
    jest
    ciekawe.

  • 2. Data: 2022-01-29 23:20:07
    Temat: Re: aplikacja kwarantanna
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 29.01.2022 o 23:16, m4rkiz pisze:
    > Interesował się ktoś jak wygląda stan prawny, jakie są kary (teoretyczne i
    praktyczne)

    W sensie - ogólny zarys znam, interesuje mnie bardziej czy tak jak w przypadku słabo
    umocowanych lockdownów dla biznesu sprzed niemal 2 lat czy ograniczania prawa do
    przemieszczania w dosyć kuriozalny sposób, mamy do czynienia z radosną twórczością
    dla
    ludzi którzy i tak się podporządkują, czy tym razem ktoś bardziej przemyślał kwestie
    prawne i można przegrać kopiąc się z koniem?

  • 3. Data: 2022-01-29 23:32:18
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > jego umiejętności 'technicznych', zgody na regulamin korzystania z w.w.,
    > czy też po prostu faktyczną umiejętność jej obsługi?

    Moim zdaniem zagadnienie jest czysto grzecznościowe, żeby Policjanci nie
    musieli jeździć i -, choć oczywiście nie wykluczam tego, tylko nie
    bardzo widzę podstawę prawną. Równie dobrze można zainstalować i nie
    nadać mu uprawnień do GPS, czy zdjęć ze względów bezpieczeństwa.

    --
    Robert Tomasik

  • 4. Data: 2022-01-29 23:49:58
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    > Moim zdaniem zagadnienie jest czysto grzecznościowe,

    Art. 7e. 1. Osoba podlegająca na podstawie przepisów o zapobieganiu oraz
    zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi obowiązkowej kwarantannie
    w związku z podejrzeniem zakażenia wirusem SARS-CoV-2 instaluje na swoim
    urządzeniu mobilnym udostępnione przez ministra właściwego do spraw
    informatyzacji oprogramowanie służące do potwierdzania realizacji obowiązku
    przestrzegania kwarantanny oraz używa go do potwierdzania realizacji tego
    obowiązku.

    nie wygląda na czysto grzecznościowe, jest to wymóg ustawowy

    zakładając że posiadam aktywną kartę sim, i telefon z androidem powyżej 6, oraz nie
    jestem
    niedowidzący - i w żadnym z tych przypadków nie chcę kłamać, bo uważam to za głupie

    to czy nie instalując (pomijamy działanie czy niedziałanie aplikacji na moim
    sprzęcie) lub
    nie *umiejąc* zainstalować, podlegam jakiejś karze czy mamy sytuację jak np. z
    przerejestrowaniem pojazdu do niedawna - było obowiązkowe, ale nie było sankcji?

> [...]
    > bardzo widzę podstawę prawną.
    > Równie dobrze można zainstalować i nie
    > nadać mu uprawnień do GPS, czy zdjęć ze względów bezpieczeństwa.

    To są kwestie techniczne, które oczywiście znam.

  • 5. Data: 2022-01-30 00:26:50
    Od: n...@o...pl

    m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com> napisał(-a):

> [...]
    > obowiązku.
    >
    > nie wygląda na czysto grzecznościowe, jest to wymóg ustawowy

    1. Telefon, którego używasz, nie jest twój a pożyczony od
    żony/córki/brata/Jarka K. Masz przykazane, aby niczego nie instalować.
    2. Nie ma przykazania, aby aplikacji nadać prawo do GPS. (W ogóle nie musisz
    mieć włączonej lokalizacji).
    3. Z nieznanych powodów aplikacja jakoś sama się killuje.
    itp itd

    A ponadto możesz utworzyć w /data folder o nazwie aplikacji, zabrać temu
    folderowi prawa do zapisu i niech ci policjajster pokaże jak tą aplikację
    instalować, bo sam nie umiesz bo Sklep Google jakiś śmieszny błąd z numerkiem
    wyrzuca :)

  • 6. Data: 2022-01-30 00:38:34
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 29.01.2022 o 23:49, m4rkiz pisze:
> [...]
    > moim sprzęcie) lub nie *umiejąc* zainstalować, podlegam jakiejś karze
    > czy mamy sytuację jak np. z przerejestrowaniem pojazdu do niedawna -

    Nie znam przepisu karnego na coś takiego. Równie dobrze możesz nie
    włączyć telefonu, albo trzymać go w klatce faraday'a. Dlatego napisałem,
    ze to po prostu przysługa dla Policji. By było obowiązkiem musiała by
    być sankcja. Przykładowo zryczałtowana opłata za konieczność sprawdzenia
    Cię podczas kwarantanny przez Policję.

    --
    Robert Tomasik

  • 7. Data: 2022-01-30 06:59:20
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    > By było obowiązkiem musiała by
    > być sankcja. Przykładowo zryczałtowana opłata za konieczność sprawdzenia
    > Cię podczas kwarantanny przez Policję.

    o:

    https://stargard.policja.gov.pl/zst/dzialania-policj
    i/aktualno/32731,Darmowa-aplikacja-Kwarantanna-domow
    a-obowiazkowa-dla-osob-objetych-kwarantanna.html

    "Za jej brak grozi kara grzywny do 5.000 złotych, lub kara nagany."

  • 8. Data: 2022-01-30 07:05:18
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 29.01.2022 o 23:16, m4rkiz pisze:

    > Zastanawiam się czy nawet jeżeli nie są
    > podejmowane dalsze kroki, to czy nie tworzymy nowej świeckiej tradycji,
    > tfu, precedensu z którym będzie się ciężko żyło.

    Oczywiście że tworzymy. Normalności już nie będzie.

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 9. Data: 2022-01-30 07:07:44
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > ze to po prostu przysługa dla Policji. By było obowiązkiem musiała by
    > być sankcja. Przykładowo zryczałtowana opłata za konieczność sprawdzenia

    Oraz opłatę za spałowanie, zatrzymanie, legitymowanie i sprawdzenie czy
    w gaciach nie trzymasz kradzonego roweru.

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 10. Data: 2022-01-30 10:23:11
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 30.01.2022 o 07:05, Shrek pisze:

    > Oczywiście że tworzymy. Normalności już nie będzie.

    Ale za to mamy chyba najlepszą grupę rekonstrukcyjną PRL w Europie. Trzeba widzieć
    plusy.