  • 1. Data: 2022-01-26 21:24:05
    Temat: Opóźnienia wypłaty wynagrodzenia za pracę i zleceń
    Od: Monika Głowacka <m...@i...eu>

    Księgowa poinformowała, że nie jest w stanie naliczyć płac z powodu
    braku aktualizacji programu kadrowo-płacowego według najnowszej
    nowelizacji Polskiego Ładu.

    Co ma, w zasadzie co może zrobić, pracownik lub zleceniobiorca w takiej
    sytuacji ? Wiem, większość machnie ręką i poczeka.
    Słyszałam także, że u znajomej będą wypłacone zaliczki, a wyrównanie
    wyrówna się w przyszłym miesiącu, ale u koleżanki, zarząd czeka aż
    poprawka przyjdzie i księgowa naliczy.

  • 2. Data: 2022-01-27 10:05:16
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 26 Jan 2022 21:24:05 +0100, Monika Głowacka napisał(a):

    > Co ma, w zasadzie co może zrobić, pracownik lub zleceniobiorca w takiej
    > sytuacji ?

    W krótszej perspektywie: przypatrywać się tej pięknej katastrofie i
    wyciągać wnioski.
    W dłuższej: iść na wybory.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "To potworne, że za plecami ludzie mówią o nas rzeczy, które są całkowicie
    i absolutnie prawdziwe"
    Oscar Wilde

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 3. Data: 2022-01-27 10:17:36
    Od: n...@o...pl

    Monika Głowacka <m...@i...eu> napisał(-a):

> [...]
    > Słyszałam także, że u znajomej będą wypłacone zaliczki, a wyrównanie
    > wyrówna się w przyszłym miesiącu, ale u koleżanki, zarząd czeka aż

    Wypadałoby poczekać, bo taka była wola suwerena w 2018.
    Ale zaliczki wypadałoby wypłacić. Ale to pensje z terminem "10-tego lutego"? To
    mają czas.

  • 4. Data: 2022-01-27 10:26:32
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 27 Jan 2022 10:17:36 +0100, n...@o...pl napisał(a):

    > Wypadałoby poczekać, bo taka była wola suwerena w 2018.
    > Ale zaliczki wypadałoby wypłacić. Ale to pensje z terminem "10-tego lutego"? To
    > mają czas.

    Cos tam słyszałem, że mają być równoległe systemy podatkowe do wyboru. Na
    razie tylko dwa.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Demokracja kończy się wtedy, kiedy rząd zauważy, że może przekupić ludzi
    za ich własne pieniądze"
    Alexis de Tocqueville

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 5. Data: 2022-01-27 10:42:44
    Od: n...@o...pl

    Olin <k...@a...w.stopce> napisał(-a):

    > Cos tam słyszałem, że mają być równoległe systemy podatkowe do wyboru. Na
    > razie tylko dwa.

    Optują za wersją "średnia z obu wyliczeń". Takie stopniowe oswajanie suwerena.
    Ja w Ruskim Ładzie muszę teraz pilnować, aby za dużo nie pracować, bo będzie
    domiar.

  • 6. Data: 2022-01-27 11:05:45
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 27 Jan 2022 10:42:44 +0100, n...@o...pl napisał(a):

    > Optują za wersją "średnia z obu wyliczeń".

    Ale wezmą średnią arytmetyczną, czy Polski Wał będzie miał jednak większą
    wagę?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    żeby rozpalić grilla."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 7. Data: 2022-01-27 11:24:25
    Od: n...@o...pl

    Olin <k...@a...w.stopce> napisał(-a):

    > Ale wezmą średnią arytmetyczną, czy Polski Wał będzie miał jednak większą
    > wagę?

    Miało być: "optuję".

    Proponuję wagę zgodną z udziałem dotyczasowej kwoty wolnej w stosunku do
    maksymalnej kwoty wolnej*.

    * - jak wiadomo kwota wolna jest taka wolna, że zależy od dochodu (czy tam
    przychodu)

  • 8. Data: 2022-01-27 11:31:10
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 27 Jan 2022 11:24:25 +0100, n...@o...pl napisał(a):

    > Proponuję wagę zgodną z udziałem dotyczasowej kwoty wolnej w stosunku do
    > maksymalnej kwoty wolnej*.

    Powiem o tym księgowej. Już widzę radość na jej twarzy.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Stefan Kisielewski

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 9. Data: 2022-01-27 11:57:18
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 27.01.2022 o 10:17, n...@o...pl pisze:

    > Wypadałoby poczekać, bo taka była wola suwerena w 2018.
    > Ale zaliczki wypadałoby wypłacić. Ale to pensje z terminem "10-tego lutego"? To
    > mają czas.

    Coś wypłacić trzeba, bo brak wypłaty to naruszenie podstawowego
    obowiązku pracodawcy wobec pracownika. Wypłata zaliczkowa, czy tam w
    mniejszej wysokości niż powinna, ze względu na okoliczności raczej nie
    zostanie potraktowana jako ciężkie naruszenie prawa pracownika.

    Niemożność prawidłowego wyliczenia wypłaty "bo się komputer popsuł",
    albo, że przepisy są niejasne i nie wiadomo jak policzyć, nie zwalnia
    pracodawcy z obowiązku wypłaty wynagrodzenia.
    Jak pracodawca ma w dupie pracowników, to wypłaci tylko zaliczki (mniej
    niż później wyjdzie), bo wie, że się wybroni.
    Jak pracodawca jest "wporzo", to wypłaci z górką i jak się sytuacja
    wyklaruje, to sobie wyprostuje. Może się dogadać z pracownikiem i
    pracownik musi mieć świadomość, że możliwa będzie konieczność zwrotu.
    https://poradnikpracownika.pl/-wyplata-zawyzonego-wy
    nagrodzenia

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 10. Data: 2022-01-27 11:57:57
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 27 stycznia 2022 o 11:31:10 UTC+1 Olin napisał(a):

    > Powiem o tym księgowej. Już widzę radość na jej twarzy.

    Komputera nie ma?
    Ja jestem zadowolony z programu księgowego w firmie, dostałem 6% więcej.
    Ale stosując zasadę "zaufania popartego systematyczną kontrolą" muszę przy
    najbliższej okazji poprosić panią księgową o te ładne tabelki (za zeszły rok i za
    styczeń) z rozpiską, ile to mnie pinokio kosztuje, bo jeszcze się okaże, że to 6%
    netto więcej jest od brutto większego np. o 15% - bo się trafiła jakaś niespodziewana
    premia.
    Albo dwa razy naliczyło kwotę wolną...