    From: Olin <k...@a...w.stopce>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Korelacja
    Date: Mon, 28 Feb 2022 11:01:38 +0100
    <j...@4...com>
    <6218c708$0$454$65785112@news.neostrada.pl>
    <8ex8e924lemi.1brycgnj6lnty$.dlg@40tude.net>
    <6218dba0$0$454$65785112@news.neostrada.pl>
    <yxvkkjnn0dif$.1pt9wak0yw3vn$.dlg@40tude.net>
    <6218e3fd$0$469$65785112@news.neostrada.pl>
    <1e9efm6filwjo$.1t9x4rpeduhl8.dlg@40tude.net>
    <Q9eSJ.51892$fGj4.43413@fx04.ams1>

    Dnia Sat, 26 Feb 2022 00:06:08 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

    > Na innym wykresie (Shrek wklejał, nie wiem co warte jest źródło, niby
    > EU?) https://zapodaj.net/6c2a14b047c08.png.html, gdzie faktycznie
    > "widać" demoludy, mamy już po wprowadzeniu szczepionek i od poziomu
    > wyszczepienia. Jakby ten wykres zrobić vs. PKB by wyszło że widzimy
    > więcej krajów o podwyszonej liczbie zgodnów wsód tych z mniejszym PKB.
    > Nawet Grecja by się się ładnie załapała. Tylko, że jakbym miał
    > obstawiać, to prędzej spodziewałbym się tu korelacji pomiędzy stopniem
    > wyszczepienia i PKB/demoludowością, niż PKB i liczbą zgonów

    No i zrobiłem wykres zgony vs PKB dla IV fali (1.09-31.12.2021):
    https://drive.google.com/file/d/1K09uU-Pxb3kxk15rFLW
    qQwror3w1p9on/view

    Wygląda zupełnie inaczej niż przed szczepieniami.
    https://drive.google.com/file/d/1VN1fwmBDzwD3UHprUVD
    OmurHlg4HObMb/view

    To jest książkowy przykład korelacji bez związku przyczynowego (mam na
    myśli zgony vs PKB), bo przed szczepieniami go za Chiny Ludowe nie było.

    Ten wykres
    https://drive.google.com/file/d/1K9fPdDtNLLLopgByvUV
    cayCpclOe0xIH/view
    sugeruje, że szczepienia w ~77% "odpowiadają" za zgony na kowid.
    https://pogotowiestatystyczne.pl/slowniki/wspolczynn
    ik-r-kwadrat/

    Jasne, że to tylko dla UE i że inne czynniki też wpływają na zgony, ale
    jest oczywiste, że głównym są właśnie szczepienia.

    Shrek zobaczył ten kolorowy obrazek i chyba doznał iluminacji, że odkrył
    prawo ciążenia, czyli te 'zabory' (via PKB), więc w kółko o nich nawija,
    ale czemu przed szczepieniami ich nie było widać, ni kija nie wyjaśnia.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl