  • 681. Data: 2022-06-02 18:12:56
    Temat: Re: Ukraina: wydawanie broni "cywilom"
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 2 Jun 2022 16:02:04 +0200, Kviat wrote:

    > Właśnie w takim sensie.

    Ale jaki to ma zwiazek z walkami w Siewierodoniecku?

    A w KK jest jeszcze jedno slowo "publiczne propagowanie".
    Publiczne w 8 osobowej grupie gdzies w lesie ...

    J.

  • 682. Data: 2022-06-02 18:45:53
    Temat: Re: Blokowanie domeny DNS rt.com przez operatora Play - podstawa prawa
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.06.2022 o 11:45, J.F pisze:

    > A jak chcesz wrocic?

    To zagłosujesz jak wrócisz:P

    > Ale mieszkancy, czy rodowici mieszkancy?

    No mieszkańcy - z obywatelstwem.

    > A jak ktos mieszka w wynajętym mieszkaniu, to kto powinien miec prawo
    > wyborcze - najemca, czy wlasciciel?

    Z tego co się orientuje - _powinien_ najemca. Jak wychodzi to odzielna
    sprawa.

    > Jak nastapila awaria, to "Bog tak chcial".
    >
    > Tylko nie wiem ... cos tam pisali o plastikowych rurach.
    > Wymienili na stalowe, wymienili na mocniejsze, wymienili pekniete
    > odcinki, czy sytuacja bedzie sie powtarzac?

    Zbudowali zupełnie nowe pod dnem. Tunel został. Będzie tam chyba
    docelowo bajpas bajpasu:P

    > Ktos tam jeszcze pisal o nieuninionym zamulaniu tego obnizonego
    > odcinka.

    Generalnie w kanalizacji sanitarnej (nie ogólnospławnej) robi się
    problem, bo się wodę się oszczędza i idzie samo gęste. Tu akurat chyba
    problemu nie było, bo tam z ogólnospławnej i duże przepływy, więc nie
    miało się jak zast(r)ać.

    > No coz - byc moze miasto powinno zrobic drugą oczyszczalnie. > Ale czy ma gdzie?
    Czy musialoby to byc w innej gminie, lub trzeba by
    > kupic kawalek terenu, a potem ... przenosic przynalezność ?

    No właśnie ty jest ten element "bóg tak chciał". Oczyszczalnia była
    planowana "od zawsze" na granicy warszayw i łomianek. Sukienkowi mają
    uczelnię obok, i pewna ex rydzykowa posłanka bardo starała się, żeby ta
    druga nie powstała. Co ciekawe okazało się, ze duże jej znajomych w
    mpwiku pracuje, i jakoś zdecydowano że jedna styknie;) Tak obiektywnie
    choć tej persony nie znoszę, to nie było to tak głupie jakby się
    wydawało - skoro już jedna była, a druga by powodowała konflikt z
    lokalną społecznością - nie tylko sukienkowych ale i łomianek... No
    tylko rura pękła... dwa razy...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 683. Data: 2022-06-02 18:51:59
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > tylko jak to z automatu stwierdzić? Jeśli pozwalamy na głosowanie poza
    > miejscem zamieszkania (bo ktoś może być w delegacji, pracować na
    > placówce, być na urlopie i mieć 100 różnych przyczyn dlaczego jest gdzie
    > indziej - przypominam u nas nie ma jak w USA wyznaczonego dnia na
    > głosowania, więc ciężko zaplanować sobie, bo niektóre rzeczy trzeba
    > planować z dużym wyprzedzeniem), to jeśli jest jakiś Polak mieszkający
    > np w Hiszpanii to jak go odróżnisz z automatu od osoby będącej w
    > delegacji/na urlopie ect bez przeprowadzania śledztwa?
    >
    > Możesz co najwyżej zaapelować...

    Normalnie - niech odbierze w polsce glejt upoważniający do głosowania w
    dowolnym konsulacie czy innym punkcie przez powiedzmy pół roku. Jak
    mieszka w kraju to wydaje się, że co pół roku powinien w nim bywać. A
    jak nawet nie mieszka ale mu tak zależy żeby po glejt przyjechać, to
    niech głosuje.

    Problem nie jest techniczny, a prawny - po prostu głosować moga
    obywatele. W tym na przykład obywatele amerykańscy którzy obywatelstwa
    polskiego mieć w większości nie powinni, bo oni albo ich rodzice, po
    których obywatelstwo dziedziczą, uroczyście zrzekli się związków i
    podległości władzom polskim w akcie naturalizacji. No to albo rybki albo
    akwarium. Jak już są hamerykany to niech sobie na swojego prezia głosują.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 684. Data: 2022-06-02 19:11:21
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Z AED jest podobny kłopot, bo nawet jak poszkodowany ma okresy gdy jest
    > przytomny, to jednak nie da się wykluczyć, że powodem jego kłopotów
    > jest/było migotanie komór. Jeszcze gorzej, że dysponentem był ratownik,
    > osoba, która powinna być przeszkolona z AED, świadoma tego, że AED to
    > jest również urządzenie diagnostyczne, które samo oceni czy wobec
    > pacjenta konieczna jest defibrylacja.

    Zauważ, że ratowniczka, która tam poszła również nie uznała za celowe
    jego zabranie.

    --
    Robert Tomasik

  • 685. Data: 2022-06-02 19:15:59
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 02.06.2022 o 12:05, Olin pisze:
    > Gratuluję sędziwego wieku i świetnej pamięci.
    >
    > "Członkowie Volkssturmu często nie otrzymywali umundurowania, nosząc
    > jedynie opaski z napisem Deutsche Wehrmacht lub Deutscher Volkssturm -
    > Wehrmacht na cywilnym ubraniu"
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Volkssturm
    >
    > Ten rowerzysta miał jakąkolwiek opaskę?

    Nie mam zielonego pojęcia, ale mam świadomość, że i czołgista tego nie
    miał jak stwierdzić. Więc co to ma do rzeczy?

    > Członkowie Volkssturmu atakowali czołgi wielocypedami?

    Taka armia szwajcarska wielocypedów używała do lat 90-0tych XX wieku i
    to do przemieszczania niszczycieli czołgów. Jakie znaczenie ma to do
    oceny zachowania Rosjan na Ukrainie?

    > Dalej nie wyjaśniłeś w jakim trybie zamordowano ludzi w Buczy, ani nie
    > odniosłeś się do filmu z salonu samochodowego, gdzie Twoi ulubieńcy
    > strzelają dwóm cywilom w plecy.

    Oooo! Nie wyjaśniłem całego szeregu różnych innych rzeczy. głownie z
    tego powodu, ze dyskusja toczy się wokół filmu przedstawiającego
    rowerzystę.

    --
    Robert Tomasik

  • 686. Data: 2022-06-02 19:18:10
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Inaczej, ratownik z AED widząc, że ktoś już z AED udziela pomocy, nie
    > miałby obowiązku pomagać. Tam była sytuacja, że AED nie było przy
    > poszkodowanym i właśnie po to do tego ratownika przyleźli. Przyjmując,
    > że AED był potrzebny, ratownik był w tym momencie jedyną osobą mogącą
    > udzielić tej pomocy.

    Ale to ratownik na basenie. Nie mógł iść, a wiele wskazywało na to, że
    tamtego mężczyznę ratują.

    --
    Robert Tomasik

  • 687. Data: 2022-06-02 20:02:37
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 02.06.2022 o 18:12, J.F pisze:

    > Ale jaki to ma zwiazek z walkami w Siewierodoniecku?

    Aż nieprawdopodobne.
    Ręce opadają.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 688. Data: 2022-06-02 20:11:57
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ale to ratownik na basenie. Nie mógł iść, a wiele wskazywało na to, że
    > tamtego mężczyznę ratują.

    Mógł iśc sam, mógł wysłać tą ratowniczką co w końcu poszła, a ci co
    według ciebie wskazywali że go ratują, poszli właśnie do tego ratownika
    po AED.

    A i ty nie tylko na gruncie prawa broniłeś tego pajaca (wtedy od biedy
    można by cię tłumaczyć, że trolujesz jak JF robiąc za adwokata diabła),
    ale i po ludzku go wspierałeś. Między innymi tłumacząc, że widocznie nie
    było porzeby użycia (była bo ratownicy użyli) oraz powtarzając bzdurę że
    AED może zaszkodzić. O kulsoniej logice że nie mógł dać, bo on nie jest
    od używania a od mania na stanie nie wspomnę. Tyle czasu a zamiast po
    prostu przyznać że się myliłes dalej brniesz w robienie z siebie głupka.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 689. Data: 2022-06-02 20:13:16
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Zauważ, że ratowniczka, która tam poszła również nie uznała za celowe
    > jego zabranie.

    Bo go trzymał w szafce ratownik który go nie chciał wydać. Zawuważ
    również że jak przyjechali ratownicy karetką, to jednak defibrylatora
    użyli. Widać jednak był potrzebny.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 690. Data: 2022-06-02 21:27:37
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 02.06.2022 o 20:11, Shrek pisze:

    > Mógł iśc sam, mógł wysłać tą ratowniczką co w końcu poszła, a ci co
    > według ciebie wskazywali że go ratują, poszli właśnie do tego ratownika
    > po AED.

    Mógł wezwać śmigłowiec, albo dać im łopatę na wypadek opadów śniegu.
    Dyskutujemy nad tym, z czego wynikał obowiązek wydania AED, a nie o tym,
    co mógł zrobić.

    --
    Robert Tomasik