  • 111. Data: 2022-05-16 15:49:21
    Temat: Re: Blokowanie domeny DNS rt.com przez operatora Play - podstawa prawa
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 15 May 2022 12:18:25 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > I to będzie powód do jakiegoś VPN-u. Wbrew pozorom takie akcje mają
    > ograniczoną skuteczność.

    To zablokują i VPN :-)

    > Toteż właśnie VPN nie jest idealnym rozwiązaniem. Może przez TOR zacząć
    > czytać :-)

    A za uzywanie TOR bedzie 5 lat :-P

    > Na chwilę obecną mam tak zrobione, ze w jednej przeglądarce mam jedne
    > ustawienia (do kontaktu z bankiem, czy innymi "poważnymi" rzeczami), a w
    > innej inne pozwalające na wszystko, gdzie jednak przykładowo z bankiem
    > bym się niechętnie łączył. Ma to również pewne wady, ale jest funkcjonalne.

    A moglaby tez byc taka wirtualizacja jednej przeglądarki.

    J.

  • 112. Data: 2022-05-16 15:51:52
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 12 May 2022 16:38:52 +0200, Kviat wrote:

    > 99,999% odbiorców takich ścieków nie ma pojęcia co to DNS.
    > Więc wystarczy.

    Wiedza sie czasem rozchodzi.

    > A jak ktoś koniecznie musi się karmić takimi ściekami, to zawsze
    > znajdzie sposób żeby się najeść. Np. poprosi mocodawcę żeby mu przysłał
    > maila.

    > Zgadnij.

    No nie wiem wlasnie - niedziałającą usługe DNS ? :-)

    J.

  • 113. Data: 2022-05-16 16:37:56
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 14 May 2022 11:21:06 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > O czymś takim, jak casus belli słyszałeś? Co by w zaistniałej sytuacji
    > zmieniło, gdyby walczył o czystość na ulicach? Przecież wiadomo, że to
    > ściema i tyle. Problemem nie jest to, o co on tę wojnę wszczął, tylko że
    > w ogóle wszczął. Bo jakby mu zależało na żyjących na Ukrainie Rosjanach,
    > to by mógł ich wspomagać choćby paczkami żywnościowymi.

    sciema jak sciema
    wersja 1
    https://uzbrojenie.fandom.com/pl/wiki/Zbrodnia_w_Ode
    ssie

    wersja 2
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Zamieszki_w_Odessie

    Kto znajdzie wersje 3?
    A kto sie odwazy napisac jak bylo naprawde?

    A tu jeszcze trzy wersje
    https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9F%D1%80%D0%BE%D1%
    82%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%BE%D1%8F%D0%BD%D0%BD%D1%8F_%
    D0%B2_%D0%9E%D0%B4%D0%B5%D1%81%D1%96_(2014)
    https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9F%D1%80%D0%BE%D1%
    82%D0%B8%D0%B2%D0%BE%D1%81%D1%82%D0%BE%D1%8F%D0%BD%D
    0%B8%D0%B5_%D0%B2_%D0%9E%D0%B4%D0%B5%D1%81%D1%81%D0%
    B5_(2013%E2%80%942014)
    https://en.wikipedia.org/wiki/2014_Odessa_clashes

    Jak widac - byli zwolennicy jednej i drugiej strony ... a moze tylko
    opłaceni bojówkarze, albo i nieopłaceni faszysci?

    No ale to bylo 8 lat temu, od tego czasu spokój ?

    J.

  • 114. Data: 2022-05-16 17:59:42
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16.05.2022 o 16:37, J.F pisze:

    > sciema jak sciema
    (...)
    > No ale to bylo 8 lat temu, od tego czasu spokój ?

    Sądzisz, że z jakiego powodu tak zaciekle Pułk AZOV się broni. Rosjanie
    (bardziej miejscowi, niż żołnierze Rosji) raczej Ukraińców za to nie
    pokochali. Trudno mi powiedzieć, na ile przywołane przez Ciebie
    wydarzenia w Odessie były po prostu wybrykiem chuligańskim, a na ile
    celowym działaniem. Brak reakcji Milicji, czy opóźnienie w interwencji
    Straży Pożarnej może równie dobrze być wynikiem skali rozruchów i braku
    sił i środków koniecznych do szybkiego spacyfikowania kibiców. Taki
    pożar do rozwinięcia się potrzebuje minut. Potem raczej go ciężko opanować.

    Natomiast z cała pewnością problem jest głębszy. Już wiele razy pisałem
    (i to przed wojną), że Ukraina zrobiła wszystko, co mogła, by sobie ten
    problem na wschodnich rubieżach "podpalić". Tam większość mieszkańców
    stanowili Rosjanie, a jak nie większość, to w każdym razie znaczący
    udział w populacji. Oni chcieli mieć swoje szkolnictwo przykładowo, a
    Ukraińcy tego zabraniali. Generalnie stosunek Ukrainy do mniejszości
    Rosyjskiej był podobny, do stosunku Białorusi do naszej mniejszości, czy
    też Litwy - z tym, że z Litwą chyba jakoś udało się to poukładać.

    Tyle, że Polska na Białoruś czy Litwę czołgami nie wjeżdża w celu
    ochrony naszej mniejszości - przynajmniej na razie. Nie potrafię ocenić,
    na ile Rosja wyczerpała możliwości pokojowego rozwiązania tego problemu,
    oraz na ile postawa Putina obiecującego ochronę Rosjanom zamieszkującym
    wschodnie rubieże Ukrainy przyczyniły się do zaognienia problemu. To by
    trzeba było być tam na miejscu. Obydwie strony kłamią tu i z mediów, to
    właściwy obraz ciężko wydedukować. Wiadomo, że Rosji była potrzebna baza
    na półwyspie, a Ukraińcy nie chcieli im jej dalej wynajmować.

    2014 rok, to była eskalacja trwającego tam o wiele dłużej problemu.
    Zaryzykuję twierdzenie, że ten problem trwał od samego początku
    oddzielenia się Ukrainy od ZSRR. Ponieważ Ukrainie jest na rękę
    wmanewrowanie innych krajów w konflikt, więc też średnio wierzę w ich
    przekaz. Po prostu mają powody, by kłamać, natomiast nie mam dowodów na
    to, że kłamią.

    Podobnie jest też z przekazem o mordowaniu cywili. Wydano wszystkim
    cywilom broń. Oczywiście można, tylko że zgodnie z prawem wojny
    uczyniono z nich żołnierzy. I teraz dokąd taki bojownik biega z bronią,
    to jest bojownikiem, ale jak ginie i zabierają broń, to jest cywilem.
    Rozumiem Ukraińców, że zamieniają miasta w twierdze, ale z automatu te
    twierdze stają się pełnoprawnym celem bojowym. Nawet w Polskim prawie
    mamy karę za atak na "niebroniony" obiekt.

    Generalnie to wszystko jest o wiele bardziej skomplikowane, niż próbują
    przedstawiać nasze media i dlatego pomysły polegające na wycinaniu jakiś
    źródeł informacji tylko z tego powodu, że są inne, niż my przekazujemy
    nie wydają mi się najlepszym pomysłem.

    --
    Robert Tomasik

  • 115. Data: 2022-05-16 18:02:35
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16.05.2022 o 15:49, J.F pisze:
    > A moglaby tez byc taka wirtualizacja jednej przeglądarki.

    Możesz coś więcej napisać?

    --
    Robert Tomasik

  • 116. Data: 2022-05-16 18:42:27
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    J.F napisał(a):

    > https://uzbrojenie.fandom.com/pl/wiki/Zbrodnia_w_Ode
    ssie

    To prawda, ale już po zajęciu krymu&donbasu
    więc te wydarzenia nie mogły być przyczyną zajęcia krymu
    i donbasu.

    Krótko mówiąc paczaj na daty.

    > Kto znajdzie wersje 3?
    > A kto sie odwazy napisac jak bylo naprawde?

    Rosja również miała swoje bojówki.

    Przyczyna wojny? Złożona, a Ty oczekujesz pewnie odpowiedzi 0/1
    typu: ten doby/tamten zły.

    Status krymu właściwie nie wiadomo jaki, całość się ciągnie
    jak smród z kalesonów od zawsze:)
    https://histmag.org/Krym-historia-polwyspu-od-Zwiazk
    u-Radzieckiego-do-Autonomicznej-Republiki-9134

    Wschodnia część ukrainu? Piszą że w miastach rosjanie mają większość,
    jednak w całym regionie większości nie mają.

    Od czasu resetu stosunków usa-RU, ruskim dobrze się wiodło.
    W międzyczasie mr. Pucie wpadł do głowy pomysł odbudowy
    mateczki rasiji z granicami sprzed rozpadu sojuza.

  • 117. Data: 2022-05-16 19:16:53
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16.05.2022 o 18:42, alojzy nieborak pisze:
    > Od czasu resetu stosunków usa-RU, ruskim dobrze się wiodło.
    > W międzyczasie mr. Pucie wpadł do głowy pomysł odbudowy
    > mateczki rasiji z granicami sprzed rozpadu sojuza.

    Raczej wpadł na pomysł objęcia granicami Rosji tych terenów, na których
    mieszkają Rosjanie. A że za czasów ZSRR poprzesiedlano ich w różne
    miejsca, no to nawet Mołdowa została zagrożona ty,mi pomysłami.
    Najgorsze jest to, że ludzie tu nie są nic winni, a teraz poszczególne
    kraje w zasadzie dla swojego bezpieczeństwa powinny relegować Rosjan.
    Inaczej zawsze im grozi Rosja chcąca ich chronić. Oczywiście chodzi mi o
    większe skupiska, a nie jakieś pojedyncze rodziny.

    --
    Robert Tomasik

  • 118. Data: 2022-05-16 22:10:24
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.05.2022 o 11:32, A. Filip pisze:

    > <parafraza> No właśnie się zastanawiam kto tak naprawdę słuchał RWE
    > (Radio Wolna Europa) i jak zagłuszanie tej stacji za PRL wpłynęło na
    > jego procesy myślowe.

    No właśnie różnica jest taka, że RWE ktoś słuchał. Poważnie ktoś słucha RT?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 119. Data: 2022-05-16 22:20:50
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.05.2022 o 10:44, Kviat pisze:

    > Nie. Zwyczajnie nie zrozumiałeś analogii.

    Bo była z dupy. RT to po porostu ściek propagandowy a nie żaden
    slikroada ani storna z pedo.

    > Aaaa... to spoko.
    > Przecież skoro nic nie piszą o torturach, gwałtach i morderstwach
    > dokonywanych przez ich własną armię (<sarkazm>normalnie pełne
    > zaskoczenie, że o tym nic tam nie ma</sarkazm>), to na pewno nie
    > popierają i nie pochwalają tej wojny, czyli tortur, gwałtów i morderstw
    > dokonywanych przez ich armię, więc można ich spokojnie puścić w eter.
    >
    > Ja pierdolę...

    Czyli reasumując nie popierają gwałtów przez zaniechanie, dlatego chcesz
    ich zamknąć, żeby bardziej zaniechywali...

    Zrozum - ja nie mam po ludzku nic przeciwko, żeby ich zbanować, ale
    niech odbywa się to z jakimś poszanowaniem elentarnych zasad prawnych i
    logiki.

    BTW - to raczej maeriały ukrainców (którym kibicuję) spadają z tłitera,
    bo czasami to raczej powinny lądować na sadolu (kacapy dobrze wysmarzone
    itp).

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 120. Data: 2022-05-16 22:26:49
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Shrek <...@w...pl> pisze:

    > No właśnie różnica jest taka, że RWE ktoś słuchał. Poważnie ktoś
    > słucha RT?

    Skoro (okresowo?) zagłuszali RWE to widać ktoś słuchał.
    Skoro blokują rt.com to widać ktoś czyta.
    Czy może blokowanie czegoś czego nikt nie czyta to sukces na miarę
    możliwości ABW? Chwała malującym trawę na zielono! ;-)

    Ja zaczynam podejrzewać że to jest zasadniczo blokowanie
    "pokoleniu smartfona". Na zasadzie że jak kogoś "najdzie ochota"
    zajrzeć a nie będzie działać (na smartfonie) to większość nie spróbują
    znowu ani nie będzie kombinować jak obejść.
    Coś jak maseczki na kowid, (samo) nie wystarczy ale różnice robi.

    --
    A. Filip