  • 81. Data: 2022-05-14 21:51:53
    Temat: Re: Blokowanie domeny DNS rt.com przez operatora Play - podstawa prawa
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Shrek <...@w...pl> pisze:

    > U mnie działa. Generanie nic ciekawego. Dla kviatka - pedofilskich
    > zdjęć ani bazaru z nielegalnymi rzeczami też nie stwierdzono.

    To napisz z jakiego operatora korzystasz (z czyich serwerów
    DNS-resolver). Jak sprawdziłem przed chwilą Play dalej blokuje
    zapytanie DNS o domenę rt.com na soich serwerach DNS-resolver
    [zmapowanie nawy na adres IP]

    --
    A. Filip

  • 82. Data: 2022-05-14 23:16:54
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14.05.2022 o 21:51, A. Filip pisze:

> [...]
    > DNS-resolver). Jak sprawdziłem przed chwilą Play dalej blokuje
    > zapytanie DNS o domenę rt.com na soich serwerach DNS-resolver

    Ja, jak chcę jednorazowo takie idiotyczne ograniczenia, to korzystam z
    serwisu archive.ogr. Pozwala nie tylko obejść DNS, ale również rzucić
    okiem, co tam w przeszłości było.

    --
    Robert Tomasik

  • 83. Data: 2022-05-15 03:24:18
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-05-14, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

> [...]
    > prawny. ABW nikogo nie blokuje. Moim zdaniem dość niebezpieczna
    > praktyka. I to z kilku powodów.
    >
    > Po pierwsze niestety - jak to tu wiele osób zauważyło - w wielu
    > przypadkach naruszenie prawa jest ocenne. Pół biedy, jakby to miał obyć
    > oceniane w kategoriach czynu zabronionego. Przykładowo hazard, albo
    > oszustwa. GIF publikuje ostrzeżenia o oszustwach, ale tych stron nikt
    > nie blokuje.
    >
    > Po drugie, jak im to wejdzie w nawyk, to nie będzie mi się chciało
    > obchodzić tych ich zabezpieczeń, tylko sobie ustawię alternatywny DNS.

    To zrobią jakieś transparent proxy i cały ruch na 53 będzie przekazywany do
    jedynie słusznych serwerów.

    > Oczywiście mogą zacząć blokować te normalne DNS-y. Ludzie zaczną
    > powszechnie używać tunelowania. I generalnie niewielki zysk spowodowany
    > zablokowaniem kilku stron informacyjnych, które mało kto oglądał
    > spowoduje ich popularność oraz udaremni system bezpieczeństwa.

    Ludzie nie są chyba za bardzo gotowi na powszechne tunelowanie. To są
    też ekstra koszty, a nawet przy komercyjnych vpn, większość tych
    bardziej przystępnych cenowo w mniejszym lub większym stopniu ssie.

    --
    Marcin

  • 84. Data: 2022-05-15 03:30:36
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-05-14, A. Filip <a...@p...pl> wrote:

> [...]
    > DNS-resolver). Jak sprawdziłem przed chwilą Play dalej blokuje
    > zapytanie DNS o domenę rt.com na soich serwerach DNS-resolver

    Sprawdzam vpn'em Surfshark, i łacząc się z Gdańska, Warszawy, Berlina,
    Amsterdamu... zero problemów.

    --
    Marcin

  • 85. Data: 2022-05-15 03:38:52
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-05-14, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Przecież ją w tym popierasz;)

    > Zmierzam do tego, że możliwość blokowanie mediów po uważaniu jest po
    > prostu zła. Mimo że akurat w tym konkretnym przypadku może nam się
    > podobać.

    > To żeś se analogię znalazł. Przypomnę że mówimy o mediach.

    Ale coś w tym jest. Media nie media, mówimy o ograniczeniu dostępu do
    treści, którą uważamy za szkodliwą. A w przypadku mediów jest o tyle
    gorzej, że ta szkodliwość jest zakamuflowana i dotyczy wielu osób. Masz
    tu 75% rosjan z tak zrytymi beretami, że popierają fiutina, co jest
    głownie zasługą propagandy, czytaj, mediów. A tam (morderstwa, broń
    etc), to są jednak jakies bardziej jednostkowe wyskoki.

    --
    Marcin

  • 86. Data: 2022-05-15 04:25:22
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-05-14, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > No właśnie.

    > Dokładnie tak. I dlatego jednak potrzebuje tego rodzaju precedensów.
    > Potem zablokują kogokowiek i powiedzą, że to jest ok - "przecież nawet
    > unia tak robi!"

    Tylko, że one są zawsze warunkowe. Nie, że istnieją obiektywne kryteria,
    a okoliczności, gdzie określone numery przejdą lub nie.

    > Akurat afery to po nich spływają jak po nomen omen kaczce. Były okresy,
    > że dwa razy w tygodniu wypływało coś, co w normalnym kraju powodowałoby
    > dymisję rządu.

    O nie nie. Teraz lecą na etosie tego co dzieje się w okół Ukrainy,
    próbując odbudować co wcześniej zniszczyli. Afera tvn w tym momencie to
    byłoby postawienie się w kontrze do całej tej solidarności, którą obecny
    kryzys wyzwolił. Trochę by ich to więcej niż zwykle mogło kosztować.

    > Zgoda ale to nie zagraniczni inwestorzy głosują. TVN nie dali rady, bo
    > stała za nimi ruda. U obrana się dało. I nie chcę kroczyć tą drogą,
    > dlatego dostrzegam zagrożenia w takim arbitralnym wycianaiu mediów po
    > uważaniu władcy.

    Nie bardzo jest chyba jak to zrobić inaczej.

    > Przecież pis jawnie ma w pompie orzeczenia tsue. A poza tym właśnie
    > powie, że skoro ue może blokować RT, to w czym problem żeby pis wycinał
    > na dnsach na przykład julki?

    W tym, że nadal starają się zachować pozory. A starają się je zachować
    bo poza paroma chorymi osobnikami lub idiotami, wiedzą, że jednak
    przynalezność do Unii jest lepszą opcją, w tym również w kwestii dostępu
    do koryta.

    --
    Marcin

  • 87. Data: 2022-05-15 07:29:34
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ale coś w tym jest.

    Tak średnio - sprawdziłem rt.com u mnie działa i nie znalazłem tam ani
    pornografi (żadnej) ani klonu silkroadu.

    Więc trzymajmy się faktów - rt to jest zwykły ściek z propagandą (swoją
    drogą w porówaniu z tvp dość subtelną) a nie żadna strona z z darknetu.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 88. Data: 2022-05-15 07:44:45
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Tylko, że one są zawsze warunkowe. Nie, że istnieją obiektywne kryteria,
    > a okoliczności, gdzie określone numery przejdą lub nie.

    No właśnie problem w tym, że jedyne warunek to będzie że naczelnik tak
    powiedział. Na szczęście póki co nie umie w internety.

> [...]
    > byłoby postawienie się w kontrze do całej tej solidarności, którą obecny
    > kryzys wyzwolił. Trochę by ich to więcej niż zwykle mogło kosztować.

    Nie zgodzę się. Afera w polsce to ich chuj obchodzi - suweren ma w dupie
    tvn, ci co nie mają w dupie i tak na pis nie głosują. Tvn teraz nie
    ruszą, bo mamy dużo do ugrania u hamburgerów. Wiec tak jak i poprzednio
    - tvn ratuje to, że jest amerykański (a hamburgery obsesyjnie dbają o
    swoje interesy za granicą) a nie to, że nie ma zgody obywateli w polsce.

    > Nie bardzo jest chyba jak to zrobić inaczej.

    Da się. Choćby areszty nakłada sąd a nie prezes partii. Oczywiście zaraz
    będzie problem, że sądy też są partyjne... Ale co do zasady się da.

    > W tym, że nadal starają się zachować pozory.

    Noi właśnie do takich pozorów to będzie wykorzystane. Skoro UE może
    blokować faszystkoską propagandę putina na dnsach, to przecież naszym
    obowiązkiem jest blokowani, faszystowskich julek!

    > A starają się je zachować
    > bo poza paroma chorymi osobnikami lub idiotami, wiedzą, że jednak
    > przynalezność do Unii jest lepszą opcją, w tym również w kwestii dostępu
    > do koryta.

    Zwracam uwagę, że choćby przewodniczący jednej partii koalicji rządowej
    w sposób jawny walczy z unią i jest to tolerowanane zarówno przez
    prezesa jak i p.o.remiera, którego ministerstwo prowadzi jawnie
    antyunijną politykę. Więc tentego.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 89. Data: 2022-05-15 07:50:35
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.05.2022 o 21:51, A. Filip pisze:

    > To napisz z jakiego operatora korzystasz (z czyich serwerów
    > DNS-resolver).

    Jak sprawdzić?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 90. Data: 2022-05-15 08:05:20
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Shrek <...@w...pl> pisze:

    > Jak sprawdzić?

    Nie wiesz z jakiego operatora korzystasz żeby mieć połączenie z
    internetem? AFAIK tylko mniejsi operatorzy korzystają z cudzych
    serwerów DNS-resolver, średni+ stawiają/konfigurują własne.

    Sprawdzenie ustawień konfiguracji zapytań DNS zależy od systemu
    operacyjnego. Ja z typowej ms-windy nie korzystam.

    --
    A. Filip