  • 641. Data: 2006-07-30 20:29:48
    Temat: Re: policyjne morderstwo
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik wrote:

    > Dość ciekawa propozycja. No ale skoro tak bardzo chciał zawrócić na tę
    > blokadę - to wydaje się sensowen - to chyba po to by się tam zatrzymać,

    Owszem.

    > Sądzisz, że ten policjant tak daleko biegł piechodtą za motocyklistą, że
    > motocyklista mając zamiar zatrzymać się przy blokadzie nie zdołał
    > zatrzymać się przy policjancie. No i w dodatku musiał biegać chyba

    Przepraszam bardzo, ale to nie ja rysowałem plan wg. którego "blokada"
    była kawałek przed rondem, a motocyklista rzekomo chciał przejechać
    policjanta na rondzie i to po przeciwnej stronie tego ronda, niż blokada.

    Leciał jakiś z szybszymi kończynami, niż rozumem, przeleciał przez
    rondo, wypadł przed motocykl, ten odruchowo skręcił w lewo, a "szybki
    Bill" zaczął opróżniać magazynek.

    > podwórkami, skoro wyskakiwał znienacka. Niby teoretycznie możliwe, ale
    > musisz oprzytznać, że mało prawdopodobne.

    Zdecydowanie bardziej prawdobne od próby przejechania policjanta - gdyby
    go trafił, miałby praktycznie gwarantowaną glebę. I wkurzonych kolegów
    policjanta w okolicy.

    > Na motocyklu znowu tak wiele nie jeździłem, ale moim zdaniem
    > przesadzasz. Słyszałeś z bliska huk strzału?

    W motocyklowym kasku, szumem strumienia powietrza odchylonego z
    przedniej szyby trafiającego prosto w kask i ze stopperami w uszach?

    Nie wiem - parę razy jakiś huk słyszałem, ale mi czasami w wydechu
    strzelało ;->

    > Niektórym nie. Jeśli piszesz o tym, to strzał był jak najbardziej
    > skontrolowany. Trafił w cel nie czyniąc szkody nikomu postronnemu.

    Nie licząc rowerzystki i paru ścian (koło których ktoś mógł przechodzić
    znajdujących się blisko okien (za którymi ktoś mógł stać).

  • 642. Data: 2006-07-30 20:42:45
    Od: MiKeyCo <m...@w...pl>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Argument jest cokolwiek nietrafny. Kierujący motorem nie może jeździć w
    > klapkach na oczach. Pal sześć policjanta machającego lizakiem. A jakby
    > tak z tego chodnika dziecko wybiegało? Jeśli ktoś nei potrafi jeździć
    > motocyklem o pojemności 500 cm2, to po prostu nie powinien tego robić i
    > tyle.

    Być może motocyklista nie radził sobie z kierowaniem taką maszyną a
    być może był przytłumiony lekami. A może po prostu świadomie i celowo
    nie zareagował. Nie mam zamiaru uczestnieczyć w licytacji na przypuszczenia!

    Swoje podejrzenia przedstawiłem. Wciąż uważam, że strzały ostrzegawcze
    generalnie będą o wiele słabiej słyszane przez motocyklistę niż kierowcę
    samochodu. Widoczność i percepcję wzrokową motocykliści także mają
    słabszą od kierowców z racji ułożenia ciała, kasku, mniejszej swobody
    ruchu ciała a często też brawury.

    > A jeśli twierdzisz, że to jest niemożliwe
    > (uważam, że nie masz racji)

    Proszę kategorycznie byś nie przekręcał moich słów. Stwierdziłem, że
    jest _prawdopodobne_, że nie zauważył lub nie usłyszał. Nie wszystko a
    konkretne (część wszystkich) sygnały. Uważam tak z konkretnego powodu -
    percepcja nie jest biologicznie przystosowana do osiąganych prędkości i
    przyśpieszeń. Uważam także za niewirygodne, że ten motocyklista a)
    zawrócił, b) ponownie przejechał przez blokowane rondo. Albo nie mamy
    wszystkich szczegółów, albo motocyklista zasługuje na nagrodę Darwina.
    Po prostu imho pozbawione sensu dla mnie jest to, że uciekinier zawrócił
    i przebijał się przez blokadę na terenie zabudowanym. W dodatku
    wjeżdzając pomiędzy blokadę a radiowóz, który go gonił - samemu wpakował
    się w okrążenie. Albo w jego własnym uznaniu nie był uciekinierem
    albo... nagroda!

    --
    pzdr, MiKeyCo

  • 643. Data: 2006-07-30 20:50:36
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "MiKeyCo" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > kierowców z racji ułożenia ciała, kasku, mniejszej swobody ruchu ciała a

    A ja sie z tym jak najbardziej zgadzam. Rzecz w tym, że to nie zmienai faktu, że
    odpowiada za skutki nienależytego reagowania na oczywiste bodźce. Idąc
    zaproponowanym przez Ciebie tokiem rozumowania spokojnie można by było uznać, że
    winę za najechanie przez motocyklistę na słupa ponosi zakład energetyczny.
    Przecież motocyklista mógł go nie zauważyć.

    Ponieważ motocyklista zginął, nie dowiemy się nigdy, jakimż to pokrętnymi
    ścieżkami wędrowała jego świadomość, że zachował się tak, jak zachował.

  • 644. Data: 2006-07-30 21:28:37
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    > Użytkownik "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Rowerzystka nie została postrzelona.
    Co z tego, jak w wyniku tego strzału odniosła obrażenia. Rannemu
    wszystko jedno, czy trafiono go kamieniem, czy też pokaleczyła go trafiona
    kamieniem szyba.

  • 645. Data: 2006-07-30 22:26:09
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Co z tego, jak w wyniku tego strzału odniosła obrażenia. Rannemu wszystko
    > jedno, czy trafiono go kamieniem, czy też pokaleczyła go trafiona kamieniem
    > szyba.
    Bo pisaliśmy o skontrolowaniu strzału, a nie skontrolowaniu toru lotu motocykla
    z trafionym motocyklistą.

  • 646. Data: 2006-07-31 00:23:30
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik wrote:

    > Bo pisaliśmy o skontrolowaniu strzału, a nie skontrolowaniu toru lotu
    > motocykla z trafionym motocyklistą.

    Strzelający powinien wziąć pod uwagę rykoszety, grawitację (przy tym
    kretyńskim strzelaniu w powietrze) oraz to, że jeśli trafi tam, gdzie
    celuje, jego cel zmieni się w bezwałdną kupę metalu z mięsnym dodatkiem.

  • 647. Data: 2006-07-31 06:16:06
    Od: AdamS <adam@ciach_ciach.webpark.pl>

    Przemek R. wrote:

    > jezlei nie umie strzelac to nie strzela.

    A jak zdefiniujesz *umienie* strzelania. Strzelałeś chociaż
    kiedykolwiek i wiesz na czym to polega?

    --
    Pozdrawiam AdamS

  • 648. Data: 2006-07-31 06:23:13
    Od: AdamS <adam@ciach_ciach.webpark.pl>

    Tomek wrote:

    > Tak.... w silnik.... jadąc za autem a silnik jest z przodu...
    > Zastanów się co piszesz.

    Bywają silniki i z tyłu chociażby w maluchu

    --
    Pozdrawiam AdamS

  • 649. Data: 2006-07-31 06:25:48
    Od: AdamS <adam@ciach_ciach.webpark.pl>

    krzymek wrote:

    > Znam tylko 3 typy pojazdów do których mozna tak strzelać, fiat 126p, garbus
    > i porshe. W innych wypadkach policjant musiałby wyprzedzić ściganego i oddać
    > strzały.

    To mało znasz tych pojazdów

    --
    Pozdrawiam AdamS

  • 650. Data: 2006-07-31 07:58:08
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    ElComandante napisał(a):

    > Oczywiście zdajesz sobie sprawę, że gdybyś tym nożem chciał rzucić w
    > obecności policjanta, ten kazał by Ci go odłożyć, a Ty byś nie posłuchał
    > to dostał byś kulkę ?

    a niby na jakiej podstawie?

    P.

    --