  • 341. Data: 2023-04-15 02:23:03
    Temat: Re: dwie nastolatki na drzewie
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14.04.2023 o 23:10, Kviat pisze:

    > W tym rzecz, że nie można.
    >
    > Skup się: na jakiej podstawie stwierdzasz, że nie doszło?

    Ja nie twierdzę, że nie doszło, tylko, że brak podstaw, by stwierdzić,
    ze doszło. Brak przesłanek, że doszło jest ujemną przesłanką procesową.

    --
    Robert Tomasik

  • 342. Data: 2023-04-15 08:29:41
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Na razie nie macie ustalonego żadnego punktu odnośnie kiedy są kiedy nie
    > ma tych przesłąnek,

    Mamy - ja twierdzę, że jeśli zostało zapłacone, towaru nie ma a
    sprzedający nie odpowiada to są.

    Robert twierdzi że jeśli zostało zapłacone, towaru nie ma a sprzedający
    nie odpowiada to nie ma.

    > za to oboje twierdzicie (i słusznie), że policja nie
    > powinna się zajmować każdą bzdurą (bzdurnym zgłoszeniem). Może się więc
    > spokonie okazać, że obaj pewnym zakresem zgłoszeń się byście się nie
    > zajmowali i że jest tu spora część wspólna.

    Z tym że ja twierdze, że nie powinni się zajmować tam gdzie z
    zawiadomienia wynika że do czynu zabronionego nie doszło. Robert chce
    odrzucać te, gdzie zachodzą podręcznikowe przesłanki ku temu że
    prawdopodobnie doszło. I zgłaszających nazywa tradycyjnie oszołomami.

    > A może nie są, bo sprzedawałeś podróbki

    > A finansowo wyszedłeś na plus, bo
    > podróbki kupiłeś o 50% taniej.

    Na razie pozostańmy przy wersji gdzie kupiłem normalnie. Albo inaczej -
    kupiłeś jedną - stratny nie jesteś bo kupiłeś w normalnej cenie a działa...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 343. Data: 2023-04-15 08:36:36
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Dla mnie, minimum: co zrobiono aby się skontaktować i czy są jakieś
    > znaki, że delikwent ma się dobrze.

    No zwykle właśnie w zawiadomieniu jest - skoro ktoś pisze, że nie ma
    kontaktu to pewnie podaje nr telefonu, maila, adres pod którym próbowł
    się skontaktować.

    > Jeśli np. nie odpowiada na mejle, telefony, i trwa to z tydzień-plus, a
    > widzę, że jest aktywny (np. wystawia nowe ogłoszenia) to już nic.

    A jeśli nagle zaprzestał wystawiania nowych ogłoszeń?

    > Samo "nie ma kontaktu", przy braku np. aktywności, nie wskazuje MZ na
    > oszustwo.

    Na oszustwo nie - na możliwość oszustwa - jak najbardziej.

    Od tego jest policja w takiej sytuacji żeby sprawdzić.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 344. Data: 2023-04-15 08:39:47
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Bo omawiamy zawiadomienie o przykładowej tu przytoczonej treści,

    Więc tradycyjnie nie będzie problemem jeśli zacytujesz?

    Tak wiem, nie chce ci sie, a to że nie zacytujesz nie stanowi dowodu ani
    nawet przesłanki że takiego "zwiadomienia o przykladowej przytoczonej tu
    treści nie było"!

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 345. Data: 2023-04-15 08:49:38
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Bodaj poszlaki, że facet z góry nie miał zammiaru wywiązać sie z umowy.

    I co jeszcze - mają go jeszcze przesłuchać i dostarczyć wam protokół?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 346. Data: 2023-04-15 08:50:35
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 15.04.2023 o 08:36, Shrek pisze:

    > Na oszustwo nie - na możliwość oszustwa - jak najbardziej.

    Uściślając - nie udowadnia oszustwa natomiast jednak na taką możliwość
    wskazuje.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 347. Data: 2023-04-15 08:53:41
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ja nie twierdzę, że nie doszło, tylko, że brak podstaw, by stwierdzić,
    > ze doszło. Brak przesłanek, że doszło jest ujemną przesłanką procesową.

    Są kałużę na dworzu;

    - obywatel myśli pewnie padał deszcz;
    - stitlitz z robertem "myślą" - "nie ma przesłanek, że padał deszcz".

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 348. Data: 2023-04-15 09:12:47
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Część pewnie i oszołomy,

    Być może część tak - co nie zmienia postaci rzeczy, że policja jest od
    tego że jeśli nawet oszołom zgłasza to jeśli są przesłanki to należy to
    sprawdzić.

    > choć może to nie za fortunne słowo.

    Słowo jak słowo. Większy problem, że on obywateli co oczekują że policja
    będzie działać zgodnie z prawem uważa za oszołomów.

    > Jakby
    > powiedział ilu tych "oszołomów" muszą przetwarzać na miesiąc to może
    > łatwiej byłoby zrozumieć jego dylematy.

    Ale co jego problemy w pracy mają wspólnego z moją sprawa? Przychodzę,
    zgłaszam podręcznikowe przesłanki oszustwa, a on twierdzi że to nie są
    przesłanki bo niczego nie _udowadniaja_. Od udowaniania jest właśnie
    policja, i prokuratura a i to nic nie udowadnia bo sąd może mieć inne
    zdanie.

    > Dla mnie "oszołom" to taki, jak
    > w tym memie co wkleiem parę dni temu. Taka karyna, co od razu krzyczy,
    > że ktoś jest oszustem bo coś nie poszło po jej myśli.

    No ale nie o tym rozmawiamy, tylko o tym że ktoś zapłacił, nie dostał,
    nie ma towaru, nie ma kontaktu. Może oszustwo, może umarł, może go
    kosmici porwali. Nie wiadomo - trzeba dupę ruszyć (a w zasadzie telefon)
    i przedzwonić a potem ustalić na przykład dzielnicowego - niech sprawdzi
    - jak go ufoki porwały na rynku to dzielnicowy powinien wiedzieć.

    > Ja to tego tak nie odebrałem.

    No jak nie jak tak? Przecież polecał tym co na podstawie doniesień
    prasowych wyrażali zaniepokojenie że mogło dojść do czynu zabronionego
    do psychiatry. Przecież pisał że wkręcanie babci nie jest usiłowaniem
    dopóki kasa nie została przekazana. Dwa zapytanie w gogle i już wiemy że
    robert bredzi.

    > Z tymi wnuczkami, to bardziej jako
    > ciekawostkę.

    Jako fałszywą ciekawostkę.

    > Zresztą sam przyznał, że nie rozumie takiej kwalifikacji,

    Ciężko żeby zrozumiał jak to była po prostu nieprawda - żeby
    przeprowadzić dowód wystarczy wpisać "oszustwo na wnuczka wyrok" i
    otworzyć drugi link (w pierwszym wyroku doszło do przekazania pieniędzy).

    > więc zgłoszenie pewnie by przyjął.

    A tego nie powiedział. Zapewne by powiedział babci - wicie rozumicie,
    ale to nie jest przestępstwo.

    > :) Powtarzam Ci, patrzycie na Roberta jak na jakieś panoptikum, a tak z
    > 80% "dziwactw" to jest wzajemne niezrozumienie.

    Problem w tym, że on swoje posrane nieporozumienia uważa za prawdę
    objawioną.

    > I Ty i Robert uogólniacie na podstawie allegro i podobnych więc w tym
    > podwątku gracie (-liście) do jednej bramki.

    Jedyne w tym wątku co do czego się z robertem zgadzam (chyba, bo nie
    jestem przekonany czy robert jest zadowolony z wrzucania mu spraw przez
    allegro) to że dobrze, że allegro szarpie temat bo kulsony boją się to
    odrzucić ze względu na to że llegro to mocny gracz i że robert nie
    powinien się tymi sprawami zajmować, bo nie powinien być funkcjonariuszem.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 349. Data: 2023-04-15 09:22:12
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 15.04.2023 o 02:22, Kviat pisze:

    > Ale Ci się nie dziwię, faktycznie można się pogubić w meandrach jego
    > umysłu :)

    A ja z góry mogę powiedzieć jaki jest dalszy ciąg tego rozumowania - ten
    co wkręca babcię nie popełnia czynu zabronionego, bo przecież nie
    zamierzał wcale od tej babci żadnych pieniędzy brać - przecież nie jest
    jej wnuczkiem. Kasę zabrał "kurier" co też nie jest przestępstwem bo
    przecież co dzień ludzie biorą kasę za coś i nie musi to czyn zabroniony
    - on telko robi przysługę babci która gdzieś nie mogła sama osobiście
    zanieść - w zasadzie to jej pomaga. Ogólnie "wszystko dobrze było".

    A robet pewnie usłyszał to od kogoś, kto przeczytał to w aktach jakieś
    sprawy i twierdzi że to prokuratura i sądy tak podchodzą. A była to po
    prostu argementacja obrony, której obowiązkiem jest poniekąd robienie
    kurwy z logiki. A że pasuje to do sposobu myślenia roberta to łatwo mu
    wskoczyło we "właściwe" miejsca jego nieco dziwnego umysłu.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 350. Data: 2023-04-15 12:20:53
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Bo w przypadku oszustwa "flase positive" to pewnie ++90% zgłoszeń,

    Jak uwzględnisz rozumowanie roberta że zawiadomienie nie zawierające
    bezsprzecznych dowodów popełnienia czynu zabronionego wraz z opinią
    biegłego, że popełniający popełnił je umyślnie są false positive to
    niewykluczone.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!