  • 1. Data: 2023-03-30 07:38:31
    Temat: Posłanka najnowszej lewicy uprzejmie donosi na "treści pornograficzne" rekolekcji Diecezji Toruńskiej
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    https://wiadomosci.onet.pl/kraj/szokujace-rekolekcje
    -w-toruniu-to-co-widzielismy-jest-pornografia/55hqze
    > Wczoraj, 11:30
    >
    > - Składam zawiadomienie do prokuratury w sprawie rekolekcji w Toruniu
    > -- powiedziała posłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus.
    > *W jej ocenie* w kościele m.in. prezentowano treści pornograficzne. Chodzi o
    > szokujące sceny bicia i poniżania kobiety w kościele przed ołtarzem w
    > ramach "występu".
    > [Radek Pietruszka / PAP, tylkotorun.pl]

    Ziobrotura umorzy przed zapoznaniem się z opinią ekspertów czy po?
    Chyba po bo wybory blisko jak się poczeka na opinie to się zobaczy skąd i
    jak silne wiatry wieją - "W papierach porządek musi być". Ja to
    potraktuje inaczej niż _tani_ polityczny cyrk jak będzie oskarżenie
    prywatne.

    Nie wszystko się godzi *co wolno* . Na *tej* grupie w tej sprawie
    różnica między karalne (prawnie niedozwolone) a "niestosowne" jest
    kluczowa IMHO,

    P.S. Troska posłanki najnowszej lewicy o "godność ołtarza" jest wzruszająca.

    --
    A. Filip

  • 2. Data: 2023-03-30 11:37:51
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 30 marca 2023 o 07:39:22 UTC+2 A. Filip napisał(a):

    > P.S. Troska posłanki najnowszej lewicy o "godność ołtarza" jest wzruszająca.

    Jak mocno trzeba mieć zrytą banię, żeby w sprawie dostrzec tylko
    "naruszenie godności ołtarza", czy nawet w ogóle zajmować się "godnością ołtarza"?
    Jesteś pracownikiem kuratorium oświaty?

  • 3. Data: 2023-03-30 12:33:00
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> pisze:

    > Jak mocno trzeba mieć zrytą banię, żeby w sprawie dostrzec tylko
    > "naruszenie godności ołtarza", czy nawet w ogóle zajmować się "godnością ołtarza"?
    > Jesteś pracownikiem kuratorium oświaty?

    No leć po *konkretnych* paragrafach albo wal się na drzewo.

    Kręcenie bata na nauczycieli którzy zaciągną uczniów na
    "kontrowersyjne sztuki (teatralne)" mi nie przeszkadza
    nawet jak Diecezja Toruńska po drodze oberwie.

    --
    A. Filip

  • 4. Data: 2023-03-30 15:29:52
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 30 marca 2023 o 12:33:02 UTC+2 A. Filip napisał(a):

    > No leć po *konkretnych* paragrafach albo wal się na drzewo.

    Konkretne paragrafy masz wymienione w artykule.
    Nic o "godności ołtarza".

    Więc gdzie jest twoje zawiadomienie do prokuratury o naruszeniu "godności ołtarza",
    zdawało ci się, że p. posłanka załatwi za ciebie?

    > Kręcenie bata na nauczycieli którzy zaciągną uczniów na
    > "kontrowersyjne sztuki (teatralne)" mi nie przeszkadza
    > nawet jak Diecezja Toruńska po drodze oberwie.

    Kuria mówi "zjebaliśmy" i przeprasza - a wicekurator "w teatrach gorsze rzeczy się
    dzieją"
    (pewnie namiętnie chodzi i sprawdza, i gorzko żałuje, że takie fajne
    rekolekcje przegapił - a więcej już nie będzie, no chyba że organizowane
    przez kuratorium, wtedy jak najbardziej tamta grupa ma zapewnioną robotę),
    widać jedzie wg wytycznych, nieważne, że broniony bronionym być nie chce.

  • 5. Data: 2023-03-31 02:10:47
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 30.03.2023 o 07:38, A. Filip pisze:

    > Ziobrotura umorzy przed zapoznaniem się z opinią ekspertów czy po?

    Ja bym odmówił wszczęcia po zapoznaniu się z definicją pornografii. To
    nie to samom, co naga osoba.

    --
    Robert Tomasik

  • 6. Data: 2023-03-31 02:16:40
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Kuria mówi "zjebaliśmy" i przeprasza - a wicekurator "w teatrach gorsze rzeczy się
    dzieją"
    Nie wiadomo o co dokładnie chodzi, bowiem mowa o facecie wyzywającym
    kobietę, a za chwilę o jakiejś pornografii i znęcaniu się. Pomysł ze
    znęcaniem jest niedorzeczny, bo idąc tym tokiem rozumowania w "Księdzu
    Mateuszu" powinni raz w tygodniu stawiać aktorowi zarzut zabójstwa. Co
    do pornografii, to jednak trzeba by było to zobaczyć, ale pornografia,
    to nie naga osoba.
    --
    Robert Tomasik

  • 7. Data: 2023-03-31 12:43:51
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 31 marca 2023 o 02:16:44 UTC+2 Robert Tomasik napisał(a):
> [...]
    > Mateuszu" powinni raz w tygodniu stawiać aktorowi zarzut zabójstwa. Co
    > do pornografii, to jednak trzeba by było to zobaczyć, ale pornografia,

    Idąc tym tokiem rozumowania to kościół to teatr i wszystko, co się tam dzieje, jest
    udawane?

  • 8. Data: 2023-03-31 12:44:41
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 31 marca 2023 o 02:11:30 UTC+2 Robert Tomasik napisał(a):
    > Ja bym odmówił wszczęcia po zapoznaniu się z definicją pornografii. To
    > nie to samom, co naga osoba.

    W jakim źródle się zapoznałeś z "definicją pornografii"?
    Dawaj, dokształcimy się.

  • 9. Data: 2023-03-31 13:17:46
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> pisze:

    > Idąc tym tokiem rozumowania to kościół to teatr i wszystko, co się tam
    > dzieje, jest udawane?

    Z punktu widzenia prawa _świeckiego_ ? Jak ktoś chce być
    "bardzo niekulturalny" to może to i tak wprost ująć.

    Jak się mogę dość łatwo zgodzić że to przedstawienie w kościele przed
    ołtarzem było "niestosowne". Tyle że od tego do stwierdzenia że to było
    karalne w świetle prawa świeckiego jest jeszcze kilka kroków/kroczków.
    Sporadyczny błąd można wybaczyć, Uporczywe trwanie w błędzie jest
    niewybaczalne. Spodziewasz się że za rok rekolekcje Diecezji Toruńskiej
    będą podobnie "kontrowersyjne"? Ja bym się zdziwił bardzo+.

    --
    A. Filip

  • 10. Data: 2023-03-31 13:32:10
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 31 marca 2023 o 13:18:34 UTC+2 A. Filip napisał(a):

    > Z punktu widzenia prawa _świeckiego_ ? Jak ktoś chce być
    > "bardzo niekulturalny" to może to i tak wprost ująć.

    Z punktu widzenia prawa świeckiego nieważne jest, czy to było udawane czy nie.
    Prezentowanie takich treści małoletnim - udwanych czy nie - jest zabronione i
    penalizowane.
    Tym bardziej w miejscu publicznym - ale nie tylko w miejscu publicznym.

> [...]
    > niewybaczalne. Spodziewasz się że za rok rekolekcje Diecezji Toruńskiej
    > będą podobnie "kontrowersyjne"? Ja bym się zdziwił bardzo+.

    Weź no się nieco doucz.

    A co do tego czy to był "sporadyczny błąd" - w mediach pełno wypowiedzi,
    że to jest nie-świecka tradycja - tylko że dotąd nikt tego na tik-toka nie wrzucił.

    Mnie dziwi to, jak mocno można mieć zjebany łeb i poczucie bezkarności,
    żeby odpierdalać takie numery wiedząc, że publika ma ze sobą ze 100 kamer.
    Chyba że na rekolekcjach komórki miały być zabronione, tyle że coś nie pykło.