  • 1. Data: 2023-03-31 17:15:42
    Temat: Odra
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    https://www.rmf24.pl/raporty/raport-katastrofa-ekolo
    giczna-odra/news-gios-juz-wie-kto-zatrul-odre-zawiad
    amiamy-prokurature,nId,6689991#crp_state=1

    Zatrucie z 2022 wyjasnione .... aby na pewno?

    Te algi ktos tam znalazł, czy to była kolejna hipoteza ...

    "do kryzysu na Odrze "nie przyczynił się jeden podmiot, ale kilka".
    Część spraw - jak powiedział - została skierowana do prokuratury.

    Żeby wystąpiła alga, musi być woda słona; żeby ona zakwitła, musi mieć
    pożywienie - czyli biogeny. I oczywiście odpowiednie warunki
    atmosferyczne - czyli temperaturę i nasłonecznienie. To w tamtym roku
    było ekstremalne i było przyczyną tej całej sytuacji - podsumował
    Szczepański."

    J.

  • 2. Data: 2023-04-01 11:48:34
    Temat: Re: Odra
    Od: dantes <d...@q...com>

    Dnia Fri, 31 Mar 2023 17:15:42 +0200, J.F napisał(a):

> [...]
    > atmosferyczne - czyli temperaturę i nasłonecznienie. To w tamtym roku
    > było ekstremalne i było przyczyną tej całej sytuacji - podsumował

    A o "Das rtęć" ani słowa...

  • 3. Data: 2023-04-03 11:33:22
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 1 Apr 2023 11:48:34 +0200, dantes wrote:
    giczna-odra/news-gios-juz-wie-kto-zatrul-odre-zawiad
    amiamy-prokurature,nId,6689991#crp_state=1

    > A o "Das rtęć" ani słowa...

    Z rtęci sie Niemcy dosc szybko wycofali sami, wystarczylo docisnąc.

    Ciekawe natomiast ... skad im sie ta rtęc wzięła ... tzn w wypowiedzi,
    bo w rzece nie było.

    J.

  • 4. Data: 2023-04-03 16:19:15
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03.04.2023 o 11:33, J.F pisze:
> [...]
    > Z rtęci sie Niemcy dosc szybko wycofali sami, wystarczylo docisnąc.
    > Ciekawe natomiast ... skad im sie ta rtęc wzięła ... tzn w wypowiedzi,
    Mam taki przebłysk, ze myśmy doszli wówczas, o co chodziło z tą rtęcią,
    ze to był jakiś problem tłumaczenia - ale nie pamiętam i nie chce mi się
    szukać.
    --
    Robert Tomasik

  • 5. Data: 2023-04-03 16:52:13
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Mam taki przebłysk, ze myśmy doszli wówczas, o co chodziło z tą rtęcią,
    > ze to był jakiś problem tłumaczenia - ale nie pamiętam i nie chce mi się
    > szukać.

    Tak było. Polski profesjonalny tłumacz przeinaczył a nie pisamki.
    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 6. Data: 2023-04-03 17:10:50
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 3 Apr 2023 16:19:15 +0200, Robert Tomasik wrote:
> [...]
    > Mam taki przebłysk, ze myśmy doszli wówczas, o co chodziło z tą rtęcią,
    > ze to był jakiś problem tłumaczenia - ale nie pamiętam i nie chce mi się

    Faktycznie i mnie cos takiego sie przypomina ... tak czy inaczej
    koniec konców - Niemcy szybko przyznali, ze zadnej rtęci nie wykryli.

    I w sumie zadnej przyczyny martwych ryb tez nie znalezli.

    Przy czy nie jestem pewien - czy trucizna do nich dotarła, czy tylko
    martwe ryby z Polski.

    Ale te algi ... zniknęły by tak bez śladu ?

    J.

  • 7. Data: 2023-04-04 11:33:40
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 3 Apr 2023 17:10:50 +0200, J.F napisał(a):

    > I w sumie zadnej przyczyny martwych ryb tez nie znalezli.

    To zupełnie jak z trupolewem. Do dziś nie wiadomo, ile mineralnych wypił
    Błasik przed wizytą w kokpicie i czy miał przy sobie trotyl.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
    Mark Twain

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 8. Data: 2023-04-04 12:16:58
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 4 Apr 2023 11:33:40 +0200, Olin wrote:

    > To zupełnie jak z trupolewem. Do dziś nie wiadomo, ile mineralnych wypił
    > Błasik przed wizytą w kokpicie i czy miał przy sobie trotyl.

    E tam nie wiadomo.
    Macierewicz nie wie, i przydupasy.

    Ale cos mi chodzi po glowie, ze część czlonków komisji się na niego
    wypięła, bo bzdur nie zamierza podpisywać.

    J.