  • 151. Data: 2023-04-09 21:48:32
    Temat: Re: dwie nastolatki na drzewie
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Już Ci napisałem, że tego jest masa. Nie chce mi się wypisywać i nie ma
    > to sensu.

    Pewnie dlatego jest tego cała masa, bo takie kulsony jak ty są
    przekonane, że to bezczelne usiłowanie oszustwa nie jest karalne i to
    zwyczajnie olewacie.
    I to dzięki wam ci oszuści czują się, nie bez racji, (i co najgorsze są)
    bezkarni.
    Jeszcze gorsze jest to, że wy macie świadomość, że tego jest cała masa,
    ale nie potraficie połączyć kropek dlaczego tak jest. A wręcz
    twierdzisz, że skoro tego jest cała masa, no to paaaanie... co poradzić,
    przecież to niekaralne...

    Jeżeli państwo nie potrafi zmusić was do przestrzegania prawa, do pracy,
    za którą płacą wam obywatele, to nie tylko wasza formacja jest do
    zaorania, ale również to państwo. Na chuj obywatelom takie państwo i
    tacy milicjanci jak ty?

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 152. Data: 2023-04-09 22:13:54
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09.04.2023 o 21:48, Kviat pisze:

> [...]
    > za którą płacą wam obywatele, to nie tylko wasza formacja jest do
    > zaorania, ale również to państwo. Na chuj obywatelom takie państwo i
    Mimo to, że sprawiasz wrażenie idioty, spróbuję Ci zwrócić uwagę, ze ja
    akurat twierdzę, ze to oszustwo (usiłowanie), a w tej gałęzi wątku
    akurat zupełnie nie o to chodzi, co ja twierdze. Ale pewnie i tak nie
    zroumiesz.
    --
    Robert Tomasik

  • 153. Data: 2023-04-10 00:15:41
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 9 Apr 2023 21:06:52 +0200, Robert Tomasik wrote:
    > Już Ci napisałem, że tego jest masa. Nie chce mi się wypisywać i nie ma
    > to sensu.

    Musi byc masa, biorac pod uwage, ze ciagle sie trafiaja udane.
    Choc teraz chyba modniejsze "na policjanta" niz na wnuczka - widac
    emeryci wam ufaja, ciekawe czemu.

    Ale ja przeciez o czym innym - kto odrzucil te usiłowania i jak
    uzasadnił? I jakie mieliscie dowody w tych sprawach?

    Shrek ci przeciez znalazl sprawe
    https://zabrze.policja.gov.pl/k29/informacje/wiadomo
    sci/165103,Dwie-proby-wyludzenia-pieniedzy-od-starsz
    ych-osob-metoda-na-wnuczka.html

    Ile to - 150km i juz usiłowanie jest usiłowaniem?

    P.S. ciekawe, ze w obu przypadkach 4800zl.
    Ta sama osoba, czy od 5000 jakis alarm sie wlacza ?

    PPS. zakladajac, ze zadzwoni taki do mnie, a ja ... moze powiem
    "witaj wnusiu" i zaraz potem zadzwonie do was poinformowac, ze jest
    taka sprawa ... ulatwi wam łapanie, czy tylko kłopotu sobie narobie -
    Wam to zepsuje statystyki, a ja sie naczekam ... i lepiej mu od razu
    mowic "spieprzaj dziadu" ?

    J.

  • 154. Data: 2023-04-10 01:18:51
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Mimo to, że sprawiasz wrażenie idioty,

    Na szczęście w twoim przypadku nie jest to wrażenie.

    > spróbuję Ci zwrócić uwagę, ze ja
    > akurat twierdzę, ze to oszustwo (usiłowanie),

    Masz rozdwojenie jaźni?
    Chwilę wcześniej twierdziłeś, że sądy uważają, że to nie jest
    przestępstwo (co oczywiście jest twoim urojeniem, jak zwykle) i dlatego
    tego nie ścigacie.

    Skoro uważasz, że to jest karalne usiłowanie, to twoim zasranym
    obowiązkiem jako policjanta jest to ścigać, a nie szukać wymówek żeby
    się opierdalać, "bo tego jest masa".

    > a w tej gałęzi wątku
    > akurat zupełnie nie o to chodzi,

    Serio?
    To o co chodzi?

    > co ja twierdze. Ale pewnie i tak nie
    > zroumiesz.

    Tu się akurat zgadzamy.
    Tylko potem nie płacz, że wam emki zabierają w ramach odpowiedzialności
    zbiorowej. Bardzo ciężko pracujesz na tej grupie dyskusyjnej na tę
    zbiorową odpowiedzialność. Mam nadzieję, że uczciwi koledzy kiedyś ci
    odpowiednio za to podziękują. O ile tacy jeszcze istnieją w twojej
    kulsońskiej formacji.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 155. Data: 2023-04-10 01:55:27
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-04-09, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Ale zamierzal wprowadzic w błąd.

    No to trzeba będzie karać za myślozbrodnie.

    > zalezy, kiedy sie zorientował i kiedy go złapali.

    No niech się zorientował w momencie jak się już naparzali i chciał uzyć.

    > Zdaje się, ze teraz sądy wyrozumiałe, i nawet jak miał zamiar i moze
    > nawet usiłował, ale nie miał srodków, to mu nie zaliczą.
    > Ktos np chce zastrzelic "na smierc" inna osobę, i nawet strzela,
    > ale do dyspozycji ma tylko tylko wiatrówkę.

    Jest takie przestępstwo, które jest w pewnym sensie podobne "ideowo" i
    też powoduje dużo zamieszania, ale większość się chyba już z konceptem
    oswoiła - groźba karalna. Tam nie wystarczy, że grożący naprawdę grozi.
    Jeśli ten, któremu grozi nie uważa tej groźby za realną, to nie ma
    przestępstwa.

    Generanie MZ chodzi o to, że rzecz musi być realna w istocie wystąpienia
    potencjalnej szkody. Jak grożący nie łyka tych gróźb, to szkody nie ma.
    Jak potencjalna ofiara oszusta nie daje się wprowadzić w błąd, to nie
    może być oszustwa bo nie da się wyzyskać nieistniejącego błędu. Jak
    zjawisz się u dilera bmw z zamiarem kradziezy i będziesz chciał odjechać
    nieistnijącym samochodem (bo wszystkie sprzedali w zeszłym tygodniu) to
    nie ma kradzieży.

    To oczywiście prawnie, bo społecznie i etycznie taki zamiar oczywiście
    jest.

    --
    Marcin

  • 156. Data: 2023-04-10 01:55:27
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 10.04.2023 o 00:15, J.F pisze:
    > Musi byc masa, biorac pod uwage, ze ciagle sie trafiaja udane.
    > Choc teraz chyba modniejsze "na policjanta" niz na wnuczka - widac
    > emeryci wam ufaja, ciekawe czemu.

    Ja to traktuję sumarycznie. Jest kilka odmian tego samego oszustwa.
    Ostatnio jeszcze wymyślili, że ofiara ma zabezpieczyć swe pieniądze
    poprzez wybranie rachunku i wpłacenie do wpłatomatu. Dla pewności
    podając nr BLIK "policjantowi" :-) Obchodzą tu konieczność przejęcia
    pieniędzy przez kuriera.

    > Ale ja przeciez o czym innym - kto odrzucil te usiłowania i jak
    > uzasadnił? I jakie mieliscie dowody w tych sprawach?

    I oczekujesz, że walnę "rozprawkę" opisującą setkę spraw? Czy nazwisk
    prokuratorów?

    --
    Robert Tomasik

  • 157. Data: 2023-04-10 01:58:22
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 10.04.2023 o 01:18, Kviat pisze:

    > Na szczęście w twoim przypadku nie jest to wrażenie.

    Czyli sam się też za idiotę uważasz? Cóż za przejaw samokrytyki. Nie
    spodziewałem się tego po Tobie. Szacun!

> [...]
    > Skoro uważasz, że to jest karalne usiłowanie, to twoim zasranym
    > obowiązkiem jako policjanta jest to ścigać, a nie szukać wymówek żeby

    Wiedziałem, ze to zbyt skomplikowane, byś zrozumiał.

> [...]
    > uczciwi koledzy kiedyś ci odpowiednio za to podziękują. O ile tacy
    > jeszcze istnieją w twojej kulsońskiej formacji.

    No właśnie nie płacą mi za leczenie :-)

    --
    Robert Tomasik

  • 158. Data: 2023-04-10 02:02:38
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-04-09, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Tylko zauważ - ja proponuję to wyjaśnic w ramach śledztwa,
    > sie wysłucha wyjaśnień podejrzanego i umorzy, jak sensowne,
    > a jemu sie od razu nie chce robic.

    Nie wiem ile tego jest, podejrzewam, że dużo. Szrek twierdzi, że policja
    się opierdala. Ja co prawda nie twierdzę, że nie, ale coś mi się wydaje,
    że jakby próbowali wyjaśniac w ramach oficjalnego śledztwa każde tego
    typu zgłoszenie to by nic innego nie robili i dostawali zjeby, że nie
    pilnują porządku na ulicach.

    Rzecz sprowadza się tez do pytania, jak bardzo wyjaśniać. Jak nic nie
    robią z dowolną taką sprawą to też jasne, że nie do końca ok.

    > No chyba, że matce dziecko zmarło, to mu sie chce.

    Bo to inny kaliber.

    > Jego podejscie mi sie podoba w stosunku do oskarżen o gwałt czy
    > molestowanie - bo po co chłopa stresować czy zamykać, jak baba
    > kłamliwe oskarżenia rzuca, z zemsty czesto.

    Jak to idzie po takim szablonie jak sugerujesz że idzie w przypadku
    domniemanych oszustw to mi się nie podoba. Chyba, że to miał być
    sarkazm.

    > Tylko gwałtami to oni się już nie zajmują.

    > RODO nich nie dotyczy. Niby zgłoszenie było, to można, a nawet trzeba
    > wpisac, potem starannie analizowali aby umorzyc ... to chyba
    > wypadaloby skasowac w niedługim czasie ....

    Jakoś by się to dało zrobić. Pytanie dlaczego nikt nic z tym
    najwyraźniej nie robi tylko polega na zgłoszeniach platform jak allegro.

    --
    Marcin

  • 159. Data: 2023-04-10 02:04:49
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-04-09, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Ale dlaczego muszą? Przecież analogicznie można sobie wyobrazić sytuację
    > kiedy wcale to nie jest przestępstwo?

    Inny kaliber. Trochę sobie trudno wyobrazić, że tak jak napisałeś,
    zgłaszasz, że widziałeś, iż kogoś zastrzelili, a policjant mówi eeeeee,
    panie. Nie, że od razu jakieś śledztwo, ale sprawdzić sprawdzą.

    > Ale już ustaliliśmy, że fakt oszustwa nie zależy tak naprawdę od tego
    > ilu ludzi oszukasz.

    Tego nie trzeba ustalać. Mowa o tym jak to ogarnąć praktycznie.

    --
    Marcin

  • 160. Data: 2023-04-10 02:15:05
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Jakoś by się to dało zrobić. Pytanie dlaczego nikt nic z tym
    > najwyraźniej nie robi tylko polega na zgłoszeniach platform jak allegro.

    Robi się jeszcze kilka innych rzeczy, ale w praktyce najlepszym
    rozwiązaniem jest właśnie współpraca z platformami. Pisałem już kilka
    razy, gdzie są problemy, ale niektórzy są odporni na argumenty.

    Przede wszystkim szans ana to, że pokrzywdzony i sprawca będą z tej
    samej miejscowości jest znikoma. Zatem jednostka, do której dotrze
    pokrzywdzony już na początku ściga sprawcę gdzieś indziej działającego.
    ALLEGRO ma możliwości trafienia blisko miejsca działania sprawcy i nie
    będę pisał dlaczego, bo Wam to nic nie da, a ułatwi działanie oszustom.

    Platforma ma perspektywę i widzi, czy to problem z pokrzywdzonym, który
    co chwilę uważa się za oszukanego, czy ze sprzedającym, którego za
    oszusta uważa wiele osób.

    Natomiast Policja we własnym zakresie również próbuje te sprawy łączyć
    oraz ustalać miejsce działania sprawcy - ale o ile to w ogóle zostaje
    zakwalifikowane jako oszustwo. Istnieje kilka kluczy - znowu nie będę
    pisał jakich - łączących sprawcę i pozwalających na wychwycenie tych,
    których warto ścigać, a odrzucenie przypadkowych spraw pieniackich,
    gdzie kupujący po prostu próbuje wmanewrować organa ścigania w typowa
    cywilkę.
    --
    Robert Tomasik