  • 91. Data: 2023-04-08 19:55:42
    Temat: Re: dwie nastolatki na drzewie
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Tak. Drużynę. Siedzą w garażu. I 2 dyżurne F-16, ale w Bydgoszczy, jakby
    > dron atakował.

    A ja osła i całą bandę magicznych cudaków. A jakieś wyroki?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 92. Data: 2023-04-08 19:56:55
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08.04.2023 o 19:37, Shrek pisze:

    > Ale póki co nikt żadnego postępowania jeszcze nie wszczął.

    A powinien, skoro uważa, ze nie popełniono przestępstwa? Wiesz ilu
    oszołomów przychodzi z jeszcze mniej wiarygodnymi zawiadomieniami?

    > Ale to potem. Na razie jesteśmy na etapie decyzji o wszczęsciu/odmowie
    > wszczęcia postępowania. Na razie masz mieć nie dowody a "uzasadnione
    > przesłanki".

    No i ich brak jest jednym z ustawowych powodów odmowy wszczęcia. Spróbuj
    jednak przeczytać ustawę.

    > Już szukam:
    > "Kto, w celu osiągnięcia korzyści majątkowej, doprowadza inną osobę do
    > niekorzystnego rozporządzenia własnym lub cudzym mieniem za pomocą
    > wprowadzenia jej w błąd albo wyzyskania błędu lub niezdolności do
    > należytego pojmowania przedsiębranego działania,
    > podlega karze pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat"

    No i z czego wynika, że jak mam przedmiot Twego zakupu na półce, ale mi
    się nie chce iść na pocztę, to wprowadziłem Cię w błąd, albo wyzyskałem
    błąd,lub niezdolność do pojmowania? Po prostu nie wywiązałem się z
    obowiązku. Prawo cywilne reguluje, że można mnie sądownie zmusić do
    wydania przedmiotu, zapłaty jakiegoś tam odszkodowania. Ale czemu chcesz
    mnie zamykać?

    --
    Robert Tomasik

  • 93. Data: 2023-04-08 19:59:41
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08.04.2023 o 19:42, Shrek pisze:

    > No widzisz. Więc kontynujac twój wywód o tym, że należy odmówić
    > wszczęcia postępowania bo coś co wygląda jak oszustwo może nim nie być,
    > analogicznie należy odmówić wszczęcia postępowania jak zgłosił się
    > zaniepokojony obywatel twierdzący że widzał jak jeden człowiek
    > zastrzelił drugiego - choć może to być zabójstwo, to jednak nie musi:P
    > Więc jak?

    Znowu żeś coś wymyślił i teraz będziesz z tym walczył. Jeśli jest brak
    dowodów na to, że doszło do popełnienia przestępstwa, to nie wszczyna
    się i nie szuka na siłę - bo może facet jeździ pod wpływem alkoholu.
    Odmawia się wszczęcia.

    > Oczywiście że miał.

    Zaczynam się bać. Ta zgodność jest niepokojąca.

    --
    Robert Tomasik

  • 94. Data: 2023-04-08 20:01:56
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08.04.2023 o 19:55, Shrek pisze:

    > A ja osła i całą bandę magicznych cudaków. A jakieś wyroki?

    Zastanowiłeś się kiedyś, co piszesz? Jaki wyrok w sprawie niebędącej
    przestępstwem? Widziałeś kiedyś wyrok "popierający" tezę, ze wolno
    chodzić po chodniku?
    --
    Robert Tomasik

  • 95. Data: 2023-04-08 20:02:11
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > A powinien, skoro uważa, ze nie popełniono przestępstwa?

    A na jakiej podstawie uważa, skoro nie sprawdził?

    > Wiesz ilu
    > oszołomów przychodzi

    Rozumiem twoją frustrację, że chcą żebyś wziął się do roboty, ale to nie
    jest jeszcze podstawa prawna.

    > No i ich brak jest jednym z ustawowych powodów odmowy wszczęcia. Spróbuj
    > jednak przeczytać ustawę.

    Czytałem wielokrotnie - choćby przy tym jak usiłowałeś tam znaleź
    przesłanki do postawienia zarzutów matce której po prostu umrło dziecko.

    Cytat też dostałeś. Doszło do doprowadznia do niekorzystnego
    rozporządzania mieniem? Doszło. No więc masz przesłankę.

    > No i z czego wynika, że jak mam przedmiot Twego zakupu na półce, ale mi
    > się nie chce iść na pocztę, to wprowadziłem Cię w błąd, albo wyzyskałem
    > błąd,lub niezdolność do pojmowania?

    O kurwa - ty jednak na poważnie? Przyznam że tego się nie spodziewałem.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 96. Data: 2023-04-08 20:03:08
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Znowu żeś coś wymyślił i teraz będziesz z tym walczył. Jeśli jest brak
    > dowodów na to, że doszło do popełnienia przestępstwa, to nie wszczyna
    > się i nie szuka na siłę - bo może facet jeździ pod wpływem alkoholu.

    Pomyliłeś dowody z przesłankami.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 97. Data: 2023-04-08 20:07:28
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Zastanowiłeś się kiedyś, co piszesz? Jaki wyrok w sprawie niebędącej
    > przestępstwem?

    Pisałeś coś o sądach (jest w cytacie jakbyś się wypierał)? Skoro to nie
    jest przestępstwo a sąd się wypowiedział, to jak dla mnie chodzi o wyrok
    uniewiniający. Ale co ty miałeś na myśli to nie wiem.

    > Widziałeś kiedyś wyrok "popierający" tezę, ze wolno
    > chodzić po chodniku?

    Poważnie porównujesz chodzenie po chodniku robienia babci na wnuczka? Ty
    od zawsze byłeś pojebany czy służba ci mózg uszkodziła?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 98. Data: 2023-04-08 20:14:41
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > A ja osła i całą bandę magicznych cudaków.

    A i trochę kulsonów:

    https://zabrze.policja.gov.pl/k29/informacje/wiadomo
    sci/165103,Dwie-proby-wyludzenia-pieniedzy-od-starsz
    ych-osob-metoda-na-wnuczka.html

    "Czynności w obydwu sprawach prowadzą kryminalni z komisariatu I.
    Oszustwo popełnione metodą ,,na wnuczka" to przestępstwu określone w art.
    286 § 1 kk zagrożone karą od 6 miesięcy do 8 lat pozbawienia wolności.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 99. Data: 2023-04-08 20:33:58
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08.04.2023 o 20:02, Shrek pisze:

    > A na jakiej podstawie uważa, skoro nie sprawdził?

    Przeczytał zawiadomienie.

    > Rozumiem twoją frustrację, że chcą żebyś wziął się do roboty, ale to nie
    > jest jeszcze podstawa prawna.

    Bez wątpienia.

    > Czytałem wielokrotnie - choćby przy tym jak usiłowałeś tam znaleź
    > przesłanki do postawienia zarzutów matce której po prostu umrło dziecko.

    To teraz spróbuj "ze zrozumieniem".

    > Cytat też dostałeś. Doszło do doprowadznia do niekorzystnego
    > rozporządzania mieniem? Doszło. No więc masz przesłankę.

    Nawet cytujesz ten przepis. Musi być zachowanie wypełniające całość.
    Zatem musi wprowadzić w błąd, wyzyskać Twój błąd, albo niepojmowanie
    sytuacji.

    > O kurwa - ty jednak na poważnie? Przyznam że tego się nie spodziewałem.

    Ale to jedno z tłumaczeń. Wyśle, jak bedzie mieć więcej zamówień. Nie
    chce mu się z jednym jechać na pocztę.
    --
    Robert Tomasik

  • 100. Data: 2023-04-08 20:38:16
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ale to jedno z tłumaczeń. Wyśle, jak bedzie mieć więcej zamówień. Nie
    > chce mu się z jednym jechać na pocztę.

    Rozumiem, że umarzasz? Dobra ja kończę.

    PS - przekonałeś mnie - jak będą wam chcieli zabrać emki to będe
    głosował na tak. Jak kuba bogu tak bóg fidelowi.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!