  • 31. Data: 2017-05-23 12:44:38
    Temat: Re: Z jakiego paragrafu powinna odpowiadać "Policyjna banda czworga" z ciemnej toalety Wrocławskiego komisariatu?
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .05.2017 o 10:51 Jacek Maciejewski <j...@g...pl> pisze:

> [...]

    Trochę szkoda mojego czasu.
    Swój omysł nie do zrealizowania i de facto szkodliwy, strumieniowania do
    sieci w czasie rzeczywistym kamer noszonych przez wszystkich
    funkcjonariuszy, próbujesz modyfikować pod moje uwagi.
    Ale nadal twierdzisz, że pomysł dobry a ja jestem przeciw.

    > Posterunek policji powinien być wyposażony w izbę zatrzymań o wejściu
    > prosto z ulicy (bez korytarza i zakamarków) i w żaden sposób nie
    > połączoną z resztą budynku. W izbie powinien być sracz i parę cel za
    > kratkami.

    Nadal poruszasz się w obszarach dziecięcych wyobrażeń...
    Truizm - stanowczo tak być powinno i to nie podlega dyskusji.
    Ale nikt nie wyłoży dużych pieniędzy na przebudowanie wszystkich
    komisariatów policji w Polsce.

    Popatrz, jak wygląda to teraz:
    http://www.tvn24.pl/krakow,50/warunki-na-krakowskich
    -komisariatach-wolaja-o-pomste-do-nieba,522810.html
    I pomyśl, ile dziesięcioleci trwałoby dostosowanie wszyskich komisariatów
    w całej Polsce.

    Poczytaj może lepiej, jakie warunki powienien spełniać komisariat według
    opracowania fachowców, pozbawionych myślenia życzeniowego na poziomie
    marzeń i dziecięcego idealizmu:

    http://www.policja.pl/download/1/106782/RaportPracow
    niBadaniInnowacjiSpolecznychStocznia.pdf

    > Izba powinna być stale monitorowana kamerą z powszechnym
    > netowym dostępem.

    :)

    Przychodzi np. dziewczyna zgłosić przestępstwo zgwałcenia, a tu cała
    Polska może sobie ją obejrzeć.
    A może chciałbyś też przekaz audio? Przecież na izbie mogą padać groźby!!!
    Wszystko w czasie rzeczywistym oczywiście?

    We Wrocławiu jest 8 komisariatów, wszystkie do obejrzenia w sieci w realu
    - rewelacja!
    Mówienie o dziecięcych pomysłach to eufemizm.

    > W tej izbie zatrzymany i doprowadzony może zostać
    > wstępnie przesłuchany i wypuszczony lub zapuszkowany na 24h.

    Hehehehe...
    Teraz policja musi w 48 godzin doprowadzić zatrzymanego przed oblicze sądu
    z prokuratorskim wnioskiem o tymczasowe aresztowanie. I to jest bardzo
    krótki czas, który może powodować wymuszanie zeznań na zatrzymanym.
    Teraz proponujesz 24 godziny? Na wstępną pracę policji, prokuratora,
    doprowadzenie do sądu?
    Niewykonalne i de facto szkodliwe także zatrzymanego.

    > W tym
    > czasie ma przyjść adwokat.

    Szkoda mojego czasu, bo zaczynasz podpinać się pod tezy oglądanie w TV -
    adwokata proponował Rysio Kalisz.

    > Wtedy masz szansę że żaden psychol cię nie
    > pobije dla czystej statysfakcji.

    Adwokaci muszą mieć czarne pasy w sportach walki?

    > Suki też powinny mieć monitorowane
    > wnętrza.

    Jeśli dostępne online w sieci, to stanowczo nie.

    > Kamery mogą być włączone wyłącznie w czasie przebywania zatrzymanego w
    > danym wnętrzu.

    Po co komu monitoring, który można sobie w każdej chwili wyłączyć???
    Teraz monitoring zaledwie magicznie ginie, ty proponujesz wyłącznik :)

    Ja pitolę, szkoda mojego czasu...
    EOD, nie będę kontynuował.

    --
    Trefniś

  • 32. Data: 2017-05-23 13:14:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "A. Filip" napisał w wiadomości grup
    "J.F." <j...@p...onet.pl> pisze:

    >Jakby mieli rozum to nagrania z paralizatora by przetrwały?

    Amerykanski sprzet, z moca dowodowa - byc moze nie tak latwo usunac.

    Za to obiektyw zakleja sie latwo :-)

    J.

  • 33. Data: 2017-05-23 13:25:45
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    Trefniś <t...@m...com> pisze:
> [...]
    > doprowadzenie do sądu?
    > Niewykonalne i de facto szkodliwe także zatrzymanego. [...]

    IMHO 24h powinny być celem do osiągnięcia za powiedzmy 10 lat.
    Krokami do tego celu mogłoby być stopniowe podwyższanie w policji progu
    służbowego decydowania o zatrzymaniu na ponad 24h (inne progi w wielkich
    aglomeracjach a inne w "Pipidówkach") oraz obniżania progu wymaganego do
    uzyskania odszkodowania za zatrzymanie przy zatrzymaniu na ponad 24h.

    Ja się mogę zgodzić że tego się nie da (łatwo) szybko zmienić.
    Ni złamanego wuja się nie zgodzę ma na zawsze zostać jak jest.
    Dla takiej "nie szybkiej" prokuratury jak ta od Wrocławia pod ministrem
    Ziobrą bez bata każdy termin będzie za krótki.

    --
    A. Filip

  • 34. Data: 2017-05-23 13:28:17
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> pisze:
    > Użytkownik "A. Filip" napisał w wiadomości grup

    > Amerykanski sprzet, z moca dowodowa - byc moze nie tak latwo usunac.
    >
    > Za to obiektyw zakleja sie latwo :-)

    Podżegasz "lotnych jak policjant" do przestępstwa aż tak otwarcie? :-)

    --
    A. Filip

  • 35. Data: 2017-05-23 14:28:39
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .05.2017 o 13:28 A. Filip <a...@b...pl> pisze:

    > Podżegasz "lotnych jak policjant" do przestępstwa aż tak otwarcie? :-)

    Janusz raczej pokazuje, że policjanci byli tak bezczelni, że już nawet nie
    zasłaniali obiektywu.
    Pewnie nie raz im się upiekło mimo nagrań z paralizatora.

    --
    Trefniś

  • 36. Data: 2017-05-23 14:45:00
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    Trefniś <t...@m...com> pisze:

    > Janusz raczej pokazuje, że policjanci byli tak bezczelni, że już nawet
    > nie zasłaniali obiektywu.
    > Pewnie nie raz im się upiekło mimo nagrań z paralizatora.

    *Teraz* prokuratura w ramach krycia własnej dupy własnej mówi że to ona
    "poprawiła jakość" nagrania z paralizatora. Uwierzę że nic nie mogli
    zrobić wcześniej dopiero jak zobaczę w oryginalnej jakości, wierzyć na
    słowo policji i prokuraturze mi się odechciało (chwilowo?).

    http://www.newsweek.pl/polska/polityka/sprawa-igora-
    stachowiaka-skonczy-sie-dymisja-wiceministra-jarosla
    wa-zielinskiego-,artykuly,410650,1.html

    --
    A. Filip

  • 37. Data: 2017-05-23 15:37:39
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .05.2017 o 13:25 A. Filip <a...@b...pl> pisze:

    Parę dni słońce świeci i temp. powyżej 20 st. C a na grupie już objawy
    udaru słonecznego i cieplnego?
    :)

> [...]
    > aglomeracjach a inne w "Pipidówkach") oraz obniżania progu wymaganego do
    > uzyskania odszkodowania za zatrzymanie przy zatrzymaniu na ponad 24h.

    Ale zacznijcie myśleć logicznie a nie życzeniowo, dzieciaki!

    10 lat to dokończenie tej kadencji parlamentu i dwie kolejne.
    Osobiście jojczysz, że PiS musi "naprawiać" Polskę po poprzednikach i
    jestem pewien, że nie wystarczy im czasu do końca tej kadencji!
    Kolejni też będą naprawiać Polskę. Po poprzednikach.
    Zawsze tak jest i nigdy nie będzie inaczej.

    Żeby móc sprawnie i szybko rozpatrywać możliwość popełnienia czynu
    karalnego (żądacie 24 godzin, a tylko wyjątkowo 48), należałoby bardzo
    mocno zmienić Kodeks Karny (nie mówiąc o KPK). Żeby był znacznie prostszy
    i jednoznaczny. Bo inaczej sądy będą zmuszone (sic!) do stosowania
    aresztów tymczasowych mimo niepełnych i niepewnych danych!
    Teraz sądy wcale nie są jakoś szczególnie niechętne aresztom tymczasowym,
    wolą go zasądzić na wszelki wypadek. Tylko bez przykładów typu Hoss, bo tu
    zupełnie inne przyczyny braku aresztu, poza tym są równi i równiejsi.
    Kiedy sędzia dostanie znacznie słabszy materiał dowodowy (bo policja i
    prorok mieli tylko 24 godziny), nadal będzie czuł presję zasądzenia
    aresztu.
    Bo a nuż koleś popełni przestępstwo i będzie materiał dla dziennikarzełków
    i reprymenda od Ziobry.
    Przecież nawet teraz w areszcie można spędzić całe lata!

> [...]
    > Dla takiej "nie szybkiej" prokuratury jak ta od Wrocławia pod ministrem
    > Ziobrą bez bata każdy termin będzie za krótki.

    Ale tu mieszasz sprawy i argumenty.
    Nie było żadnego aresztu, nie było zatrzymań, było zaledwie zawieszenie na
    3 miesiące i tu prokuratura nie miała nic do gadania.
    Prokuratura prowadziła śledztwo w sprawie i byłoby wielkie gówno, gdyby
    nie dziennikarze.

    Osobiście radziłbym wam obu spędzić "na dołku" 48h, zamiast 3 miesiące
    aresztu "bo policja i prokuratura nie zdążyła na czas".
    Ale 3 miechy to i tak pestka:
    http://www.rp.pl/Prawo-karne/304049871-Tymczasowe-ar
    eszty-znow-sa-za-dlugie.html#ap-1

    w 2015 w sądach okręgowych zastosowany areszt tymczasowy wyniósł średnio
    ponad 7 miesięcy, w rejonach ponad 14 miesięcy!

    Naprawdę, brak wyobraźni to też upośledzenie, dlatego proszę - _myślcie_
    przed pisaniem posta.
    Bo ja cudzych dzieci nie cierpię :)

    --
    Trefniś

  • 38. Data: 2017-05-23 15:55:17
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    Trefniś <t...@m...com> pisze:
> [...]
    > Kolejni też będą naprawiać Polskę. Po poprzednikach.
    > Zawsze tak jest i nigdy nie będzie inaczej.

    Nawet najdłuższa droga zaczyna się od pierwszego kroku.
    Nigdzie nie idziesz, nigdzie nie dojdziesz.

> [...]
    > dziennikarzełków i reprymenda od Ziobry.
    > Przecież nawet teraz w areszcie można spędzić całe lata!

    Ja jestem za zmianą by *pierwsza* decyzja o areszcie była prawie zawsze
    na 7 do 14 dni na zasadach znacząco odmiennych (prostszych) od
    przedłużenia aresztu. Chyba że adwokat aresztowanego sam "poprosi" o
    przedłużenie maksymalnego zatrzymania do 72h i pierwszą decyzję o
    areszcie na dokładnie takich samych zasadach jak decyzję o przedłużeniu.

    --
    A. Filip

  • 39. Data: 2017-05-23 16:14:41
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .05.2017 o 15:55 A. Filip <a...@b...pl> pisze:

    > [...]
    >
    > Nawet najdłuższa droga zaczyna się od pierwszego kroku.
    > Nigdzie nie idziesz, nigdzie nie dojdziesz.

    Nikt nie chce iść z dziećmi!
    "Krucjata dziecięca" to początek XIII wieku, oraz J. Andrzejewski "Bramy
    raju", polecam doskonałą lekturę!
    Wszyscy wolą poczekać, aż dzieci dorosną :)

> [...]
    > przedłużenie maksymalnego zatrzymania do 72h i pierwszą decyzję o
    > areszcie na dokładnie takich samych zasadach jak decyzję o przedłużeniu.

    Piowyższego nie rozumiem, mieszasz zatrzymanie z aresztem.
    Areszt 7 albo 12 dniowy można przedłużać dokładnie tak samo, jak obecnie
    się predłuża średnio do nawet 7 lub 14 miesięcy!!!

    Skąd 72 godziny "na prośbę"? Wiem, wykazałem że skracanie zatrzymania
    _wcale_ nie musi służyć zatrzymanemu, to zaczynacie modyfikować swoje
    marzenia. Ja wolę, żebyście je przemyśleli przed wylaniem na grupę.
    "Dobra, koleś, albo przedłużasz zatrzymanie na 72h, albo sąd dowali ci 3
    miesiące aresztu. Wybieraj śmieciu!". A kamera wyłączona, jak chciał Jacek
    M.
    :)

    --
    Trefniś

  • 40. Data: 2017-05-23 16:21:18
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    Trefniś <t...@m...com> pisze:

> [...]
    > "Dobra, koleś, albo przedłużasz zatrzymanie na 72h, albo sąd dowali ci
    > 3 miesiące aresztu. Wybieraj śmieciu!". A kamera wyłączona, jak chciał

    W mojej propozycji przy pierwszym *uproszczonym* rozpatrywaniu wniosku o
    areszt groziłoby (z niezwykle nielicznymi wyjątkami) *tylko* od 7 do 14
    dni aresztu.

    --
    A. Filip