  • 1. Data: 2017-05-17 11:46:36
    Temat: Sąd Najwyższy
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    Wczoraj rzecznik prasowy Sądu Najwyższego ujawnił przy okazji, że Sąd Najwyższy
    składa się z ponad 80 czynnych sędziów. Czyli całe niemałe stadko sędziów którzy
    rozpatrują najmniej spraw z pośród wszystkich rodzajów sądów. Moim zdaniem to typowe
    dla polskiego sądownictwa. Czy ktoś ma podobne dane dla sądów w innych krajach?

  • 2. Data: 2017-05-17 13:02:04
    Temat: Re: S?d Najwyższy
    Od: "rg" <n...@o...pl>

    Wed, 17 May 2017 11:46:36 +0200, w <ofh668$sle$1@node2.news.atman.pl>,
    "Danusia" <d...@w...pl> napisał(-a):

> [...]
    dla polskiego sądownictwa. Czy ktoś ma podobne dane dla sądów w innych krajach?

    Niemcy - Federalny Trybunał Sprawiedliwości - ponad 400 pracowników, 130
    sędziów.

  • 3. Data: 2017-05-17 14:21:37
    Temat: Re: Sąd Najwyższy
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 17 May 2017 11:46:36 +0200, Danusia napisał(a):

    > Sąd Najwyższy składa się z ponad 80 czynnych sędziów. Czyli całe niemałe stadko
    sędziów którzy rozpatrują najmniej spraw z pośród wszystkich rodzajów sądów. Moim
    zdaniem to typowe dla polskiego sądownictwa.

    Tak liczne grono można zastąpić Przyłębską-Wolfgangową i Morawskim, którzy
    ogarną cały zakres obowiązków Sądu Najwyższego, co przyjdzie im z dziecinną
    łatwością, bo dowiedli, że czytać esemesy z Nowogrodzkiej umieją.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Jednym z symptomów nadchodzącego załamania nerwowego jest przekonanie,
    że nasza praca jest szalenie ważna"
    Bertrand Russell

  • 4. Data: 2017-05-17 15:27:58
    Od: "rg" <n...@o...pl>

    Wed, 17 May 2017 14:21:37 +0200, w
    <1lmnbe7o0hq9v$.1xo0569hrhyvz$.dlg@40tude.net>, Olin <k...@a...w.stopce>
    napisał(-a):

> [...]
    > ogarną cały zakres obowiązków Sądu Najwyższego, co przyjdzie im z dziecinną
    > łatwością, bo dowiedli, że czytać esemesy z Nowogrodzkiej umieją.

    A tę dwójkę można zastąpić jednym Muszyńskim, który to wszystko sam pociągnie,
    bo przynajmniej nie będzie musiał tamtych informować co robi.

  • 5. Data: 2017-05-17 17:00:57
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-05-17 o 11:46, Danusia pisze:
> [...]
    dla polskiego sądownictwa. Czy ktoś ma podobne dane dla sądów w innych krajach?

    I to jest według ciebie dużo? Może najpierw sprawdź strukturę
    organizacyjną SN, np. z ilu Izb się składa i ile rocznie rozpoznaje spraw.
    Wątpię by ci starczyło rozumku na ogarnięcie tego skoro nawet nie stać
    cię na to żeby nauczyć się zawijania wierszy i konfiguracji czytnika.

    --
    Sonn

  • 6. Data: 2017-05-18 08:40:48
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    Użytkownik "Sonn" <x...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    b.com...
> [...]
    > Wątpię by ci starczyło rozumku na ogarnięcie tego skoro nawet nie stać
    > cię na to żeby nauczyć się zawijania wierszy i konfiguracji czytnika.

    Mój czytnik i zawijanie wierszy chodzi prawidłowo.
    W USA Sąd Najwyższy to 9 Sędziów i dają radę.

  • 7. Data: 2017-05-18 09:15:22
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    "Danusia" <d...@w...pl> pisze:
    > Użytkownik "Sonn" <x...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    b.com...

    > Mój czytnik i zawijanie wierszy chodzi prawidłowo.
    > W USA Sąd Najwyższy to 9 Sędziów i dają radę.

    Dlaczego nie liczysz sędziów *STANOWYCH* sądów najwyższych?
    [ Stanów jest 50 ]

    --
    A. Filip

  • 8. Data: 2017-05-18 09:46:32
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.05.2017 o 17:00, Sonn pisze:

    > I to jest według ciebie dużo?

    Jasne, że dużo - wystarczy jeden "Adrian". Ma rację pan Duda, że
    konstytucję trzeba zmienić - tyle bezsensowanych etatów - posły,
    senatory, sędziowie. Wystarczy dać po marszałku, i jednym prezesie
    każdego sądu i trybunału i oni już ogarną. Pan Duda daje radę samemu, to
    czemu inni by mieli nie dać? W razie czego przydzieli się każdemu
    politruka i sekretarza czy sekretarkę (co tam kto lubi) - będzie tanio,
    szybko i dobrze.

    Shrek

  • 9. Data: 2017-05-18 14:07:50
    Od: "rg" <n...@o...pl>

    Thu, 18 May 2017 09:46:32 +0200, w <ofjjgp$8m4$2@node1.news.atman.pl>, Shrek
    <...@w...pl> napisał(-a):

    > Jasne, że dużo - wystarczy jeden "Adrian". Ma rację pan Duda, że
    > konstytucję trzeba zmienić - tyle bezsensowanych etatów - posły,
    > senatory, sędziowie.

    Cóż, w Sejmie jest taka jedna partia, gdzie jeden myśli (hmm, chyba
    przesadziłem - w każdym bądź razie rządzi), a reszta to bezmyślne wypełniacze
    ław. Jak widać niekiedy wystarcza jeden :)

  • 10. Data: 2017-05-18 14:17:27
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.05.2017 o 14:07, rg pisze:

    > Cóż, w Sejmie jest taka jedna partia, gdzie jeden myśli (hmm, chyba
    > przesadziłem - w każdym bądź razie rządzi), a reszta to bezmyślne wypełniacze
    > ław. Jak widać niekiedy wystarcza jeden :)

    Ale od czasu do czasu któryś zachla i jakiś rząd upadnie, więc trzeba
    się bardziej starać. No i zawsze jest opcja, że iluś tam posłów granicy
    skurwienia nie przekroczy i pójdzie do konkurencji, albo zostanie
    sierotkami.

    Ale spokojnie - ten jeden już myśli jak to naprawić, żeby mu jakieś
    przypadkowe społeczeństwo z nie dokońca pewnymi posłami mieszało.

    Shrek.