eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZ jakiego paragrafu powinna odpowiadać "Policyjna banda czworga" z ciemnej toalety Wrocławskiego komisariatu? › Re: Z jakiego paragrafu powinna odpowiadać "Policyjna banda czworga" z ciemnej toalety Wrocławskiego komisariatu?
    From: Trefniś <t...@m...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Z jakiego paragrafu powinna odpowiadać "Policyjna banda czworga" z
    ciemnej toalety Wrocławskiego komisariatu?
    Date: Tue, 23 May 2017 15:37:39 +0200
    <o...@t...wroclaw.vectranet.pl>
    <a...@b...pl>

    W dniu .05.2017 o 13:25 A. Filip <a...@b...pl> pisze:

    Parę dni słońce świeci i temp. powyżej 20 st. C a na grupie już objawy
    udaru słonecznego i cieplnego?
    :)

    > IMHO 24h powinny być celem do osiągnięcia za powiedzmy 10 lat.
    > Krokami do tego celu mogłoby być stopniowe podwyższanie w policji progu
    > służbowego decydowania o zatrzymaniu na ponad 24h (inne progi w wielkich
    > aglomeracjach a inne w "Pipidówkach") oraz obniżania progu wymaganego do
    > uzyskania odszkodowania za zatrzymanie przy zatrzymaniu na ponad 24h.

    Ale zacznijcie myśleć logicznie a nie życzeniowo, dzieciaki!

    10 lat to dokończenie tej kadencji parlamentu i dwie kolejne.
    Osobiście jojczysz, że PiS musi "naprawiać" Polskę po poprzednikach i
    jestem pewien, że nie wystarczy im czasu do końca tej kadencji!
    Kolejni też będą naprawiać Polskę. Po poprzednikach.
    Zawsze tak jest i nigdy nie będzie inaczej.

    Żeby móc sprawnie i szybko rozpatrywać możliwość popełnienia czynu
    karalnego (żądacie 24 godzin, a tylko wyjątkowo 48), należałoby bardzo
    mocno zmienić Kodeks Karny (nie mówiąc o KPK). Żeby był znacznie prostszy
    i jednoznaczny. Bo inaczej sądy będą zmuszone (sic!) do stosowania
    aresztów tymczasowych mimo niepełnych i niepewnych danych!
    Teraz sądy wcale nie są jakoś szczególnie niechętne aresztom tymczasowym,
    wolą go zasądzić na wszelki wypadek. Tylko bez przykładów typu Hoss, bo tu
    zupełnie inne przyczyny braku aresztu, poza tym są równi i równiejsi.
    Kiedy sędzia dostanie znacznie słabszy materiał dowodowy (bo policja i
    prorok mieli tylko 24 godziny), nadal będzie czuł presję zasądzenia
    aresztu.
    Bo a nuż koleś popełni przestępstwo i będzie materiał dla dziennikarzełków
    i reprymenda od Ziobry.
    Przecież nawet teraz w areszcie można spędzić całe lata!

    > Ja się mogę zgodzić że tego się nie da (łatwo) szybko zmienić.
    > Ni złamanego wuja się nie zgodzę ma na zawsze zostać jak jest.
    > Dla takiej "nie szybkiej" prokuratury jak ta od Wrocławia pod ministrem
    > Ziobrą bez bata każdy termin będzie za krótki.

    Ale tu mieszasz sprawy i argumenty.
    Nie było żadnego aresztu, nie było zatrzymań, było zaledwie zawieszenie na
    3 miesiące i tu prokuratura nie miała nic do gadania.
    Prokuratura prowadziła śledztwo w sprawie i byłoby wielkie gówno, gdyby
    nie dziennikarze.

    Osobiście radziłbym wam obu spędzić "na dołku" 48h, zamiast 3 miesiące
    aresztu "bo policja i prokuratura nie zdążyła na czas".
    Ale 3 miechy to i tak pestka:
    http://www.rp.pl/Prawo-karne/304049871-Tymczasowe-ar
    eszty-znow-sa-za-dlugie.html#ap-1

    w 2015 w sądach okręgowych zastosowany areszt tymczasowy wyniósł średnio
    ponad 7 miesięcy, w rejonach ponad 14 miesięcy!

    Naprawdę, brak wyobraźni to też upośledzenie, dlatego proszę - _myślcie_
    przed pisaniem posta.
    Bo ja cudzych dzieci nie cierpię :)

    --
    Trefniś